Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#421874
Sari krijgt nu Ascorbate Mineral C van het merk NOW voor zijn HD.

Ik heeft hem 30 gram per kg lichaamsgewicht. Is dit voldoende of moet in hem meer geven, omdat het niet ter preventie is maar ter "genezing"?

In een onderzoek werd er gesproken over 3 keer per dag 30 gram per kg lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#421879
Gezein Sari's grote kun je denk ik gerust zo'n 2000mg per dag geven. Leidraad is wanneer ze aan de dunne gaan dat je te hoog zit.
Door Robert Koncarevic
#421888
[quote="Angelique"]
Gezein Sari's grote kun je denk ik gerust zo'n 2000mg per dag geven. Leidraad is wanneer ze aan de dunne gaan dat je te hoog zit.
[/quote]

Sari krijgt nu ook 2000mg en hij is nog niet aan de lange. Maar aangezien er in het onderzoek 3x per dag deze hoeveelheid werd gegeven was is benieuwd of deze 2000 mg verhoogd dient te worden of 3x per dag gegeven dient te worden.
Door macgirlie
#422272
[quote="Robert Koncarevic"]
Sari krijgt nu Ascorbate Mineral C van het merk NOW voor zijn HD.

Ik heeft hem 30 gram per kg lichaamsgewicht. Is dit voldoende of moet in hem meer geven, omdat het niet ter preventie is maar ter "genezing"?

In een onderzoek werd er gesproken over 3 keer per dag 30 gram per kg lichaamsgewicht.
[/quote]

Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoek naar een goede vitamine C voor Sgt. Pepper, die ook HD heeft. Volgens de info die ik heb volstaan vitamine C tabletten van de drogist niet omdat dat van een andere samenstelling zou zijn?
Door Robert Koncarevic
#422330
[quote="macgirlie"]
Waar haal je dat? Ik ben ook nog op zoek naar een goede vitamine C voor Sgt. Pepper, die ook HD heeft. Volgens de info die ik heb volstaan vitamine C tabletten van de drogist niet omdat dat van een andere samenstelling zou zijn?
[/quote]

Esther C kan je bij de drogist of de Tuinen kopen.

Ascorbate Mineral C van het merk NOW is volgens mij alleen via internet te bestellen.

P.S. Het je de hierboven genoemde artikelen gelezen over het verband van vitamine C en HD?
Door macgirlie
#422368
Ik heb er een aantal artikelen over gelezen; maar de meningen zijn volgens mij nogal verdeeld. Nu zag ik op de link die jij meldde dat HD en ED verband houdt met een "te snel groeiend skelet". Pepper heeft, zeker tot een maand of 10, puppybrokjes van RC gehad. Totdat ik door iemand gewezen ben op KVV en sindsdien krijgt hij Duck of een Barf-maaltje. Mijn andere hond (10 maanden) krijgt al vanaf pup KVV en zijn bespiering is uitermate goed.
Maar wellicht heeft Angelique van Dumuchi de juiste Vitamine C in hun Internetshop staan? 'K heb net vrijdag een bestelling geplaatst voor boeken, flesjes, Bach boeken etc. Had ik natuurlijk gelijk een pot mee kunnen bestellen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door