Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#32420
In de bar is er al wat overgepraat maar ik wil hier toch ook even een onderwerp er over beginnen...
Ik heb dus vier katten. Van twee van hen weet ik hoe zij op het vuurwerk zullen reageren, de ene zal stijf van angst onder bed/bank kruipen en de andere zal vol verwondering naar buiten gaan zitten kijken..
De andere twee zullen dit jaar hun eerste oud en nieuw vieren... hiet in huis schrikken ze zich helemaal gek als ik eens wat laat vallen, of als ik de cd/radio hard aanzet. (zelfs Tobias die zichzelf al heel wat vind weet niet waar tie het zoeken moet..)
Het probleem is, ik ben niet thuis met oud en nieuw.. ik kan ze dus ook niet in de gaten houden... Er word hier in de buurt aardig wat afgeknald, da's dus pech..
Ooit heb ik eens van die pillen bij de dierenwinkel gehaald, nou die hielpen dus niets..
Mijn vraag is dus: Wat helpt er wel?? ik zou graag de twee kittens en oudste kat wat willen geven zodat ze het allemaal wat 'rustiger' meemaken...
Door sylvia
#32421
Tannetje heeft in die ene topic wat natuurlijke middelen geopperd.Maar wat misschien ook een optie is ,om je katten voor de oud en nieuw onder te brengen in een pension buiten de stad waar weinig geknald wordt.
Zeker als je niet thuis bent.

Ik zou die katten waarvan je weet dat ze bang zijn in een kamer zetten zonder ramen als je die niet hebt in een kamer met de gordijnen dicht en het licht aan en een vrij had muziekje erbij.
Door Eidos
#32965
Mijn katten zijn ook doodsbang voor vuurwerk.. tot nu toe ben ik elk jaar gewoon thuisgebleven als het geweld losbarst ( en vroeger toen ik nog bij mn moeder woonde was die altijd zowiezo thuis ).

Ik laat ze meestal gewoon maar hun gang gaan.. als ze aandacht willen of bij me willen schuilen komen ze uit zichzelf ( ze mogen dan onder mn trui liggen ;) ), maar meestal gaan ze boven onder de dekens van een van de bedden liggen. Ik zorg altijd dat de gordijnen dicht zitten ( heb hele donkere gordijnen boven ) zodat er weinig echt vel licht binnenkomt, en zet dan altijd de draagbare radio voor ze aan op sky radio ( hihiihih lekker rustgevend ;D ).. Tot nu toe is het altijd redelijk goed gegaan...
Laatst gewijzigd door Eidos op zo 21 dec 2003, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#32967
Ja, ik heb ook nog even een vraag hierover aan Tannetje!!! (misschien dat ik het stukje in de Bar niet heb gevonden hoor...)...
Saar is dus bang voor vuurwerk. Nu moet ik zeggen dat het, in vergelijking tot vorig jaar, enorm meevalt. Er wordt hier minder geknald en ze blijft ook rustiger, gaat niet meer zo snel blaffen (we proberen haar zoveel mogelijk af te leiden en dat lijkt te lukken). Nu zit ik alleen nog met Oud en Nieuw zelf. Bij ons in Amsterdam blijven lijkt me, zowel voor Saar als voor de buren, geen goed plan. Het gaat er hier meer om wie de hardste knal kan produceren en ik kan je zeggen: ze doen hard hun best :-\ Ik ga Saar dus naar mijn ouders brengen, die wonen in een rustigere buurt dan ik. Daar wordt rond 12 uur wel flink geknald, maar niet al de hele dag...
Nu voel ik me een beetje bezwaard, zij krijgen visite en ik zou me enorm lullig voelen als Saar toch onverhoopt de hele avond zit te loeien.
Om een lang verhaal kort te maken: wat kan ik haar nu het beste geven om haar veilig "plat" te krijgen. Zijn er pillen oid waar ze gegarandeerd (maar wel op een veilige manier!!!) rustig van wordt?? Je hebt me op de Winner al wel een hoop verteld, maar zoals het er nu naar uitziet kunnen we de aanloop tot oud en nieuw goed ondervangen, alleen 12 uur zelf is nog een probleem...
Door avalon
#33058
Ik heb op de winner Rust compostium extra van de groene os van tannetje meegenomen. Hier zou ik ze ook volledig mee onder zeil kunnen krijgen. Nu gaat Angie niet zitten blaffen, maar is totaal in paniek, dikke stress en maar bibberen. Dit alles is te danken aan een rotjoch dat het nodig vond om een rotje naar haar te gooien. Of het werkt weet ik niet, maar als ik Tannetje moet geloven heb ik daar wel vertrouwen in. Ik ga er gewoon voor. Ik vindt het al goed als ze rustig kan blijven, want al die stress is niet goed voor haar, ze is toch al zo'n angsthaas. Ik heb ook de rescue remedie van bach in huis.
Door zurca
#33252
Hitam schreef: Die Rust compositum is daar erg goed voor, eventueel in combinatie met Rescue.
ik zou dat best willen proberen..maar waar zijn zulke dingen te koop?
en is het eventueel mogelijk om katten (en honden) homeopatisch werkende middelen voor mensen te geven? bijv. die van A. vogel of van VSM?
Laatst gewijzigd door zurca op ma 22 dec 2003, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#33279
Hmmmm...ik belde net mijn vader, Saar is daar net een nachtje wezen logeren (we krijgen nieuwe ramen), en toen er 's nachts een rotje af werd gestoken EN het begon te onweren, begon ze als een debiel te loeien :'( Volgens mij zijn mijn ouders dus een beetje huiverig geworden om Saar met Oud en Nieuw in huis te nemen... Is het met dat middel zeker dat ze rustig blijft?? Anders vrees ik dat er voor mij niets anders op zit dan rond 12 uur een rondje door de polder te gaan rijden :-\
Door avalon
#33358
Geer Angie wordt er rustiger van. (heb het al uitgeprobeert). Ik had haar meegenomen naar de salon, waar ze ook altijd gestresst is omdat er veel honden in een kleine ruimte zijn, en voor het eerst kroop ze niet weg in de droogkabine, maar ging ze rustig op de mat liggen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#34465
Je kunt op de website van Puur Natuur zien wie hun spullen verkopen en misschien kun je het ook wel rechtstreeks bij hen bestellen.
Door zurca
#36486
Nou we hebben het weer overleefd...
De twee oudste katten hebben gewoon los door de flat gelopen en de twee kleintjes zaten op hun eigen kamer..cdtje aan (voor het geval er op de radio ook vuurwerk te horen was..) licht aan, gordijnen dicht.. En ook in de woonkamer licht en cd aan..
We waren dus bij m'n ouders vanavond en ik de hele avond aan de katten gedacht...ohhhh als het maar goed gaat met ze...
Komen we net thuis, de oudste kwam luid maauwend naar de deur, ff vertellen wat er hier allemaal was gebeurd..
De andere lag op het raamkozijn te slapen..
En toen ik de deur open deed bij de twee jongste, stoven er twee "stuiterballetjes" langs me heen..Jahooeeee we mogen de kamer weer in...
Niets geen angstige, weg gekropen hoopjes ellende...
Gelukkig maar.. dat is dan weer een hele opluchting..
Nu gaat ik ze eten gegeven want daar word hevig om gezeurd...en dan lekker m'n bedje in..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door