Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#402457
Heeft iemand hier wel is van gehoord of gebruikt?
Lizzy, heb jij de WDJ al? In de Oct. staat 'n article over Wobenzyme, a Digestive Enzyme supplement,
is niet alleen goed voor de vertering,
maar ook voor artrose,infecties,huidproblemen,auto immine disease...kortom...'t lijkt wel overal goed voor te zijn. ???
Er staat dat het veel in Europa gebruikt word, of in ieder geval al langer en met meer success in Duitsland verkocht word dan hier.
Ik was gewoon benieuwd of er iemand iets meer van weet?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 13 okt 2005, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#402459
Yep...ik ken het ;)

Beau heeft het een tijdje gehad als constitutie middel. Ik vind dat hij er redelijk van opknapte, hij leek wat fitter en fiever, zeg maar.

Maar sinds ik rauw voer heb ik dat verschil niet meer gezien, dus misschien is het echt iets voor brokkenhonden en minder "nodig" voor barfers...want die krijgen al die ingredienten al via de maaltijd????

...ik gok maar wat hoor.....

(was trouwens wel r*teduur :o)
Laatst gewijzigd door Peet op do 13 okt 2005, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#402463
Ik heb de WDJ nog niet gezien Dory.

Maar over Wobenzym N (ik neem aan dat je die bedoelt?) :

Wobenzym N dragees
Samenstelling
1 dragee bevat: papaïne 60 mg, bromelaïne 45 mg, trypsine 24 mg, chymotrypsine 1 mg, pancratine 100 mg, rutine 50 mg.

Toepassingsgebied
Tromboflebetis, trombose, ontstekingen, sinusitis, middenoorontsteking, bronchitis, ontsteking van alvleesklier, ontsteking van lever, ontsteking van darmen, ontsteking van urinewegen, ontsteking van geslachtsorganen, ontsteking van aders, ontsteking van slagaders, ontsteking van lymfvaten, doorbloedingsstoornissen, ontsteking bij reumatische aandoeningen, ontsteking na verwonding of kneuzing, ontsteking na verrekkingen, ontstekingen na verstuikingen, ontsteking van huid, verbrandingen, ontsteking na schaaf-, scheur, en snijwonden, ontsteking na operatiewonden, zweren aan onderbenen, door ontsteking veroorzaakte oedemen, ontsteking na radiotherapie.

Bij http://www.sanaveste.nl verkopen ze ook een Wobenzym N preparaat maar ik heb werkelijk geen idee wat daar in zit (staat er niet bij). Daar schrijven ze dit over het product:

Wobenzym-enzymdragees
Zeer effectief enzympreparaat dat toe te passen is bij b.v. ontstekingen, zwellingen, doorbloedingsproblemen, verstuikingen, peesscheuringen ect. Is 100% veilig voor het dier. Het ondersteunt de lichaamseigen genezingskracht. Het beinvloedt de werking van eventuele andere medicijnen niet. Bevordert de wondgenezing. Geen of nauwelijks littekenvorming.

--------------------

Tja.... kweet niet.... ik heb ooit (lang geleden) zelf een tijd Wobenzym N en WobeMucos geslikt omdat dat moest van mijn peut, maar ik merkte nul komma nul verschil. Nu moet ik zeggen dat mijn schoonmoeder WobeMucos slikt en daar heel veel baadt bij heeft.....

Dit schrijft Sanopharm over enzymen

"Bepaalde lichaamscellen bouwen enzymen op uit de aminozuren, vitaminen, hormonen en andere stoffen die we via ons voedsel binnen krijgen. Door het eten van verse groenten en fruit krijgen we ook kant-en-klare enzymen binnen. Uit sommige dierlijke organen (zoals de pancreas) worden ook enzymen gewonnen.
In een normaal, gezond menselijk lichaam is de enzymactiviteit in de regel voldoende. Maar allerlei oorzaken (erfelijk of verworven) kunnen deze enzymatische mechanismen verstoren. Dan is het noodzakelijk met enkelvoudige of gecombineerde preparaten extra enzymen in te nemen"
Gebruikersavatar
Door Angelique
#402534
Lizzy schreef: Ik heb de WDJ nog niet gezien Dory.

Maar over Wobenzym N (ik neem aan dat je die bedoelt?) :

Wobenzym N dragees
Samenstelling
1 dragee bevat: papaïne 60 mg, bromelaïne 45 mg, trypsine 24 mg, chymotrypsine 1 mg, pancratine 100 mg, rutine 50 mg.

Toepassingsgebied
Tromboflebetis, trombose, ontstekingen, sinusitis, middenoorontsteking, bronchitis, ontsteking van alvleesklier, ontsteking van lever, ontsteking van darmen, ontsteking van urinewegen, ontsteking van geslachtsorganen, ontsteking van aders, ontsteking van slagaders, ontsteking van lymfvaten, doorbloedingsstoornissen, ontsteking bij reumatische aandoeningen, ontsteking na verwonding of kneuzing, ontsteking na verrekkingen, ontstekingen na verstuikingen, ontsteking van huid, verbrandingen, ontsteking na schaaf-, scheur, en snijwonden, ontsteking na operatiewonden, zweren aan onderbenen, door ontsteking veroorzaakte oedemen, ontsteking na radiotherapie.

Bij http://www.sanaveste.nl verkopen ze ook een Wobenzym N preparaat maar ik heb werkelijk geen idee wat daar in zit (staat er niet bij). Daar schrijven ze dit over het product:

pancreatine 100, lipase 10 ,chymotrypsine 1, papayotine60, amylase 10, rutine50, bromeline 45 en trypsine 24.
Ik geef het bij blessures (verstuikte poten, beetje ernstig, dure pillen ::)) en dan werkt het als een speer.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 13 okt 2005, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#402565
Ik vraag me altijd of 't echt de moeite waard is wanneer het voor ALLES "helpt"...
Had effe opgezocht wat 't hier ongeveer kost.
Dit is de wobenzyme N (voor mensen)
1 x 100 Tabs $21.95 ea
1 x 200 Tabs $29.95 ea
1 x 400 Tabs $59.95 ea
1 x 800 Tabs $99.95 ea
( Hoe meer je besteld hoe "goekoper' 't word :-\)
Recommended Dosage
3 twice daily at least forty-five minutes before meals, or as recommended by your health professional

En deze voor dieren, maar er word in de article gezegd dat 't precies 't zelfde is...alleen duurder dan ???
Fido-Wobenzyme 33 tablets $9.90
Fido-Wobenzym 99 tablets $29.70

Wanneer je er 3 per dag moet geven dan kan 't aardig oplopen... :-\
Door Lizzy
#402802
Angelique schreef: Ik geef het bij blessures (verstuikte poten, beetje ernstig, dure pillen ::)) en dan werkt het als een speer.
Mag ik vragen welke jij geeft en waar je dat koopt?
Door Lizzy
#402804
202Spots schreef: Ik vraag me altijd of 't echt de moeite waard is wanneer het voor ALLES "helpt"...
Had effe opgezocht wat 't hier ongeveer kost.
Dit is de wobenzyme N (voor mensen)
1 x 100 Tabs $21.95 ea
1 x 200 Tabs $29.95 ea
1 x 400 Tabs $59.95 ea
1 x 800 Tabs $99.95 ea
( Hoe meer je besteld hoe "goekoper' 't word :-\)
Recommended Dosage
3 twice daily at least forty-five minutes before meals, or as recommended by your health professional

En deze voor dieren, maar er word in de article gezegd dat 't precies 't zelfde is...alleen duurder dan ???
Fido-Wobenzyme 33 tablets $9.90
Fido-Wobenzym 99 tablets $29.70

Wanneer je er 3 per dag moet geven dan kan 't aardig oplopen... :-\

Gewoon die voor mensen kopen dus! Ik zou zelf toch eerst een kleine verpakking kopen, denk ik. Kun je het een tijdje proberen en heb je niet direct 60 dollar weggegooid als het niks doet... Toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#402829
Lizzy schreef: Mag ik vragen welke jij geeft en waar je dat koopt?
Ik heb ze van sanavesta. Daar koop ik ze in, kan ze zelf ook verkopen, maar heb ze tot op heden te duur gevonden om op voorraad te houden. :-\
Door danielle1980
#402835
uh even off topic maar zou zoiets misschien helpen bij mij, ben nu het weer kouder word op zoek naar iets homeopatisch dat ik kan nemen als ik last van mn spieren heb ipv valium :-[
Door Lil
#403143
Mijn vader had een open diabetesbeen en heeft wobenzym van sanopharm gebruikt. Gevolg: been dicht en nergens meer last van ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#403533
Ik gebruik het ook wel eens in de praktijk. Meestal als onderdeel van een heel behandelplan, dus over het resultaat is niet zoveel te melden.
Door malinois
#407161
hoi,

ik geef Wobenzym aan de teef meteen na de geboorte van de eerste pup ! dit helpt bij het voorkomen van een melkklierontsteking en het sneller herstellen van de baarmoeder. (nooit tijdens de dracht geven !)
moet zeggen sinds ik dit geef, mijn teven nooit meer melkklierontseking hebben gehad.

Monique.
ik bestel het bij Sanavesta.
Laatst gewijzigd door malinois op zo 23 okt 2005, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#570657
Mijn teefje heeft wobenzym gekregen voor haar baarmoederontsteking destijds (van de fokker de vorige eigenaar). Zij is daarvan genezen door dit enzym.
Ik geef het haar nog altijd (op aanraden van diezelfde fokker) en na deze loopsheid (ik zag dat ze loops was begin mei ongeveer) heeft ze nog nergens last van.

Is het verstandig dat ik dit blijf geven?
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 17 nov 2006, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door