Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#760824
geer schreef: Ik heb nog kwieke jonge dames, maar 'verkoop' het wel. En hoor er heel veel goede resultaten over! Mits de klachten echt voortkomen uit dementie en niet uit een andere lichamelijke afwijking. Met name bij 'nachtmauwers' en honden die een beetje verdwaasd rond lijken te lopen en 'niet meer zo nodig hoeven' werkt het vaak erg goed en snel. Heb zelfs al een leuke ervaring gehoord van iemand die met succes haar konijn op Cholodin had gezet..of paarden; dus voor zover ik weet werkt het super!
Wat leuk om te horen :) .
Gebruikersavatar
Door Hitam
#761389
Ik schrijf het als dierenarts geregeld voor met soms ronduit schokkende resultaten. Honden en katten die weer helemaal opknappen.
Vind het nog steeds een prima middel.
Door *wendy*
#770300
Hier de laatste 2 dagen ineens een "stormloop" voor Cholodin  :o
Ik ga aan 1 klant vragen hoe haar kat erop reageert. Moet het vandaag op de bus doen en ze had er haast mee.

Iemand idee hoelang het gemiddeld duurt voordat je verbetering zou moeten zien?
Door yenz
#876747
*Dorothea* schreef: Ik wilde deze vraag stellen, maar zag dat er al een topic over was.
Maar misschien zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met cholodin?
Ik kreeg vandaag nl. een promotiepraatje over voer van Hills :-X voor demente dieren. Dus toen zei ik: je kunt toch ook gewoon cholodin geven?
Tsja, daar hadden de doktoren nog nooit van gehoord :-X . Maar ik dus wel ,en ik ben erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Hallo,ik ben speciaal op deze site ingelogd om op dit topic te reageren, mijn hond(11) was een maand terug van de ene dag op de andere dag erg lusteloos wilde niet meer eten en drinken en zakte erg door de achterpoten en keek erg verward. Ik besloot dit een dagje aan te kijken en indien er geen verbetering zou zijn naar de dierenarts te gaan, Er was de volgende dag géén verbetering dus ging ik naar de dierenarts, die tikte een paar keer tegen haar achterpoten zodat zij haar evenwicht verloor. De arts zei zei dat het hopeloos was en dat het enige wat nog verbetering kon geven het middel pretnison was dus dat schreef ze voor.
Het zinde me niet; een diagnose in 3 minuten en dan zo een heftig middel voor te schrijven.
Dus ik ben gaan googlen en belande bij een natuur dieren arts, die gaf mijn hond de volle aandacht en constateerde een behoorlijke artrose dus daar kreeg ze een supplement voor, ik vertelde de dierenarts dat ik die artrose geloofde maar zei erbij dat dit niet het enige kon zijn wat mijn hond mankeerde. Hij zei 'kijk het een week aan en kom dan terug.'
Ze kon iets beter lopen in die week maar was nog steeds van de wereld, dus ik vroeg de dokter of ze misschien een hersen attack zou kunnen hebben gehad, hij zei dat dit een mogelijkheid was.
Ik vertelde hem alle gedragsveranderingen van mijn hond na die eerste dag dat ze ziek werd, hij schreef mij toen het middel cholodin voor.
De tweede dag zag ik al een lichte verbetering en dat ging de hele week zo door, elke dag een beetje beter.
Ik ben nu een week verder en ik vind het wonderbaarlijk hoe mijn hond in deze week is vooruitgegaan haar levenslust is weer teruggekomen ze eet en drinkt weer en heeft weer zin in een niet te lange wandeling, de verwardheid is ook stukken minder (nog niet helemaal de oude) maar hier kunnen wij mee leven.
Nee ik heb géén aandelen in het middel :) Maar ik moest dit even kwijt, doordat ik wilde weten wat dit middel was kwam ik door google op deze site terecht en zag bovenstaande vraag, Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb.
Groet
Door roos79
#925351
Hier ook hele goede ervaring met Cholodin. Toen onze Poes echt hartstikke dement was (zat tegen een muur te schreeuwen, liep iedere keer dezelfde rondjes in huis, was licht incontinent...) hebben we het hem gegeven. Met goed resultaat.
Helaas moeten we Poes al weer 2 jaar missen, maar de laatste maanden (ruim half jaar) van zijn leven heeft hij cholodin gehad, en voelde zich duidelijk beter! Ging veel minder schreeuwen en was minder duf. Hij is uiteindelijk nog 21 jaar geworden  :)
Ik kan het mensen echt aanraden, of beter gezegt de oude diertjes dan  ;)
Door Nynke
#925714
Ik kan niet 'officieel' zeggen dat Gunnar dement is, maar ik gebruik nu een week of twee Cholodin en ik heb wel het idee dat hij helderder is.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#934012
Ik heb naar aanleiding van de ervaringen op bp een potje verkocht aan een klant, wiens kat van 18 de hele nacht schreeuwt.
Ik hoop stiekem op een succesje, want mijn collega´s zijn helemaal niet zo van de alternatieve middelen  :angel2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#971956
Ik heb van de week eens even de mevrouw gebeld aan wie ik cholodin had verkocht, ik was wel nieuwsgierig.
En wat blijkt de kat schreeuwt niet meer ´s nachts en ze kunnen lekker slapen  8) 8)
Sterk spul....  ;D ;D
Door Nynke
#972199
het eerste potje van Gunnar is nu bijna leeg, dus ik ben nu het tweede potje aan het bestellen  ::)  Ik heb echt wel het idee dat hij helderder is dan voorheen, hoewel hij natuurlijk wel echt een oude dwaas aan het worden is  :P :P
Door Alexandra
#1045709
Hitam schreef: Ik schrijf het als dierenarts geregeld voor met soms ronduit schokkende resultaten. Honden en katten die weer helemaal opknappen.
Vind het nog steeds een prima middel.
Ik heb ergens gelezen dat u het ook met succes toepast bij epilepsie. Ik geef het nl. zelf aan mijn krampende Borderterrier, naast glutenvrije voeding en ik vraag me af welk product met de juiste Omega 3 en 6 verhouding kan ik het beste erbij geven. Heeft u hier ervaring mee?
Alexandra
Door Lizzy
#1045720
Ik ben Tannetje (in de verste verte) niet, maar als je een rauwe voeding geeft, raad ik je af een product te geven met omega 6 vetzuren er in. Dat heeft een hond niet nodig, omega 6 zit al in ruime mate in de voeding. Ik zou vette vis (rauw/vers) geven of een zeer goed visolie product.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1045869
Zeg Lizzy, hoe reageert Bruut op de cholodin?
Ik heb het hondje van m´n ouders van 14,5 net z´n eerste tablet gegeven (ze ruiken wel sterkt zeg die pillen :yucky: )
Daarnaast begonnen met Doils senior, ben benieuwd of die ouwe weer wat helderder wordt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door