Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jon
#390151
Aura schreef: Dank je voor de uitleg! Zo bedoelde ik het ook, maar ik ben daar niet altijd zo handig in....

Die link van handreiking kwam in tegen na wat gegoogle op de sporen van Kramer. Daarna ben ik me iets mee gaan verdiepen en heb inmiddels deel 1, 2 en 3 van zijn boeken in huis. Nu deel 4 nog ;)


Jon, hoe kom je aan je bloesems? Ik heb thuis alle 38 bloesems en de Recovery plus en Rescue (bijna hetzelfde), dus ik kan zo een flesje maken als ik wil. Als het lastig is om dingen toe te voegen, dan kan je het laten bij Larch en Mimulus natuurlijk.

Wat ik er sowieso bij zou doen is Star of Bethlehem. Dat is een goede katalysator voor andere bloesems en helpt als andere bloesems niet goed aanslaan. Star of Bethlehem is bovendien goed voor traumaverwerking en eigenlijk heeft iedereen wel eens een trauma gehad, groot of klein. Elke keer als Lhaki zo angstig is, is dat voor hem eigenlijk ook een trauma.

Je zegt dat hij vooral schrikt en vlucht. Daar kan Rock Rose voor helpen. Dat is tegen panische angst waarbij vaak vluchtgedrag optreedt.
En dan Aspen. Dat is vaak voor irreele, ongegronde angsten. Zoals angst voor spoken. Maar het kan ook helpen als er angst is voor iets concreet (daar gebruik je meestal Mimulus voor), maar als dat wel ongegrond is, overdreven, niet terecht.

Trouwens, het is eigenlijk niet te doen om adviesen te geven via internet. Ik heb ook helemaal geen expert, maar heb gewoon een tic ;D
Probeer anders zelf ook even uit te zoeken wat welke bloesem doet en wat jij het meest geschikt vindt. Je kan het boek nemen van Dudok van Heel. Ikzelf begon met een boekje van Bianca Uittenbogaard.

Wel fijn dat het nu al zo goed gaat! Hopen dat hij nu kan leren om met andere honden te spelen ;)
Ik vind je aanbod erg lief hoor! Maar ik haal mijn druppels bij Tannetje. Dit is pas z'n eerste flesje. Ik weet niet of het nodig is een katalysator toe te voegen omdat ik al zo snel zulke goede resultaten zie. Ik vertrouw Tannetje bijna blindelings en ik laat de samenstelling helemaal aan haar over. Toen ik er was had ik het gevoel dat zij goed inzicht had in hoe Lhaki in elkaar steekt (en misschien nog belangrijker; hoe ik op hem reageer)Ik moet binnenkort weer even langs want ik denk dat het flesje eind volgende week leeg is. Ik vind je suggesties in ieder geval wel bruikbaar en voel me iets minder een totale leek op dit gebied.
Ik had vandaag trouwens weer een fantastische dag met hem. Hij heeft een hele wandeling gemaakt samen met een rotweiler. Veel gesnuffel van zijn kant en hij wou er zelfs bovenop kruipen (wat dus niet mag). Lhaki voelde zich duidelijk prettig in zijn gezelschap en trotseerde elke andere hond die we tegenkwamen met opgeheven staart. Ik geniet enorm en wil dan wel uren met hem lopen. :D
Door Aura
#391018
Oh, maar dan wil ik Tannetje niet voor de voeten lopen met m'n "adviesen" hoor! Ze weet ook wel wat Lhaki nodig heeft.

Super dat hij nu al zo opgeknapt is! Gewoon vol blijven houden. Als hij eenmaal een beetje lef krijgt en zelf op andere honden afstapt, dan leert hij het wel. ;)
Door jon
#391107
Volgens mij liep je niemand voor de voeten hoor! Ik stelde toch een vraag. En door jullie reacties weet ik er inmiddels iets meer vanaf en dat is toch prettig. :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door