Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door faya
#3365670
Ik zou graag van jullie dat recept hebben van gekookte brandnetels ( neem aan dat die dan vers geplukt moeten zijn of mag/kan het ook van gedroogde brandnetel ) blancheren met knoflook. Neem aan verse? Gebruikt er ook iemand knoflookpoeder en zo ja hoeveel? ( als werking/ondersteuning tegen teken en ongedierte )
Door Lizzy
#3365710
faya schreef:Ik zou graag van jullie dat recept hebben van gekookte brandnetels ( neem aan dat die dan vers geplukt moeten zijn of mag/kan het ook van gedroogde brandnetel ) blancheren met knoflook. Neem aan verse? Gebruikt er ook iemand knoflookpoeder en zo ja hoeveel? ( als werking/ondersteuning tegen teken en ongedierte )
Ik ken dit specifieke recept niet. Waar moet het voor zijn? Ik kook in de zomer brandnetel en dat gooi ik door de groentenmix. Vanzelf zit daar ook wat knoflook in bij mij. Vers. Bedoel je dit recept? https://dierbewust.nl/3-tips-om-teken-o ... voorkomen/. Dan zou je Maurice misschien een mail moeten sturen.
Door faya
#3365725
ja, die bedoel ik Lizzy, dacht dat jij dat ook zo gaf. Jij gebruikt dus gedroogde brandnetel als je het koopt? Hoe geef je de knoflook? Rauw en dan door de groentemix, snijden in stukje de knoflook of specifiek met de knoflookpers erdoor?
Knoflookpoeder lijkt mij op zich dan handiger of is dit niet goed ivm verse knoflook?
Door Lizzy
#3365801
faya schreef:ja, die bedoel ik Lizzy, dacht dat jij dat ook zo gaf. Jij gebruikt dus gedroogde brandnetel als je het koopt? Hoe geef je de knoflook? Rauw en dan door de groentemix, snijden in stukje de knoflook of specifiek met de knoflookpers erdoor?
Knoflookpoeder lijkt mij op zich dan handiger of is dit niet goed ivm verse knoflook?
Ik gebruik verse brandnetel dat ik in het bos pluk (weg van de snelweg en ook alleen van paadjes waar geen honden piesen). Thuis was ik het en kook ik het. En ik geef rauwe verse knoflook gewoon door de mix. Ik vind knoflookpoeder ook niks.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door