Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#3363535
Voor Janice wil ik golden paste gaan maken,welke curcuma en zwarte peper is goed en kan ik gewoon in een reformzaak kopen?
Bij pit en Pit betaal je onder de 35 euro verzendkosten en heb daar verder niets nodig...
Door Lizzy
#3363540
Reformzaak is prima. Alleen daar heb je vaak ieniemienie zakjes. De Tuinen heeft ook kurkuma. Geen idee wat de kwaliteit is.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3363567
Ik haal het bij de toko. Hier is een bakje van 80 gram 1euro. Ligt wel aan welke toko, heb het vandaag ergens zien liggen voor 2€. Hetzelfde bakje...
Door src_esther
#3363569
sam28 schreef:Ik haal het bij de toko. Hier is een bakje van 80 gram 1euro. Ligt wel aan welke toko, heb het vandaag ergens zien liggen voor 2€. Hetzelfde bakje...
Dat lijkt mij niet van biologische landbouw, maar goed dat is het van De Tuinen hoogst waarschijnlijk ook niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363577
En hoe zuiver is dat dan?
Want daar moet je bij curcuma nogal mee opletten naar het schijnt.
Logisch ook, zolang het maar poeder is kan je erdoor draaien wat je wil, je ziet het toch niet. Geel zal het wel zijn...
Door Lizzy
#3363579
sam28 schreef:Ik haal het bij de toko. Hier is een bakje van 80 gram 1euro. Ligt wel aan welke toko, heb het vandaag ergens zien liggen voor 2€. Hetzelfde bakje...
De kurkuma van de Toko kan een heel laag curcumine gehalte hebben. En dat verklaard dan ook wel waarom Ziva 1 eetlepel per keer (2 keer per dag) nodig heeft.... Ik denk dat je beter kunt investeren in een goed merk kurkuma, eerlijk gezegd.
Door Lizzy
#3363580
src_esther schreef:Dat lijkt mij niet van biologische landbouw, maar goed dat is het van De Tuinen hoogst waarschijnlijk ook niet.
Nee, dat weet ik wel zeker. En mij lijkt dat toch wel belangrijk.... Ik koop die bij Pit en Pit en vaak koop ik daar met een vriendin samen. Dan delen we de verzendkosten (of we gaan samen over het bedrag heen, dan hebben we geen verzendkosten).
Door Lizzy
#3363581
Er zijn overigens diverse testjes die je kunt doen om te kijken of je kurkuma vermengd is (dus niet zuiver) en of het schadelijke stoffen bevat. Moet je wel op Engelstalige joetjoeps zoeken hoor. En ingeven tumeric (en geen curcuma).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3363586
Lizzy schreef:De kurkuma van de Toko kan een heel laag curcumine gehalte hebben. En dat verklaard dan ook wel waarom Ziva 1 eetlepel per keer (2 keer per dag) nodig heeft.... Ik denk dat je beter kunt investeren in een goed merk kurkuma, eerlijk gezegd.
Ah, dat kan het wel verklaren inderdaad. Ik zal eens bij pit en pit kijken.
En als mensen dan nog willen meebestellen, ik woon in utrecht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363604
Ik vind het opmerkelijk.
Als ik op Pit en Pit kom, heb ik binnen de paar minuten plots een volle winkelkar. ::) :D
De noten vb zijn daar heerlijk en goedkoper dan in de supermarkt.
Gisteren net nog een hele grote doos toegekregen. :cool:
Door src_esther
#3363696
pearlsofpassion schreef:Ik vind het opmerkelijk.
Als ik op Pit en Pit kom, heb ik binnen de paar minuten plots een volle winkelkar. ::) :D
De noten vb zijn daar heerlijk en goedkoper dan in de supermarkt.
Gisteren net nog een hele grote doos toegekregen. :cool:
Oh, herkenbaar! Heel erg. ::) Noten en pitten zijn echt top! En ik ben ook blij met de risottorijst. :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363722
src_esther schreef:Oh, herkenbaar! Heel erg. ::) Noten en pitten zijn echt top! En ik ben ook blij met de risottorijst. :)
Ah thanx.
We eten heel zelden rijst, maar als... dan is het meestal risotto.
De honing is ook zo lekker van daar. Maar dat komt wss omdat hij onbewerkt is. En dat is niet echt heel gezond natuurlijk, honing die je zo wil uitlepelen. :P :-X
Ik haal er m'n kokosolie, in de super vind ik enkel ontgeurde.
En gewoon, de kruiden. Wilde basilicum, gedroogde peterselie die nog groen ziet, om over de poeders nog maar te zwijgen.
Ale bon, zal maar stoppen met reclame maken. Maar ik vind het een top winkel. :biggrin2:
Mn zus en ik wilden eerst samen gaan bestellen ivm de verzendkosten maar we komen beide steeds vlot boven het minimumbedrag uit. Als we samen bestellen is het omdat we hetzelfde nodig hebben en grotere verpakkingen goedkoper zijn.
Door src_esther
#3363725
pearlsofpassion schreef:Ah thanx.
We eten heel zelden rijst, maar als... dan is het meestal risotto.
De honing is ook zo lekker van daar. Maar dat komt wss omdat hij onbewerkt is. En dat is niet echt heel gezond natuurlijk, honing die je zo wil uitlepelen. :P :-X
Ik haal er m'n kokosolie, in de super vind ik enkel ontgeurde.
En gewoon, de kruiden. Wilde basilicum, gedroogde peterselie die nog groen ziet, om over de poeders nog maar te zwijgen.
Ale bon, zal maar stoppen met reclame maken. Maar ik vind het een top winkel. :biggrin2:
Mn zus en ik wilden eerst samen gaan bestellen ivm de verzendkosten maar we komen beide steeds vlot boven het minimumbedrag uit. Als we samen bestellen is het omdat we hetzelfde nodig hebben en grotere verpakkingen goedkoper zijn.
Honing uitlepelen? :o Ik ben dol op honing, maar een pot uitlepelen, nee. Maar goed ik vreet ook geen pak koekjes leeg of een hele reep chocola op, dat zit niet in me.

Het aandeel biologisch valt me alleen enigzins tegen bij Pit&Pit, maar alles wat ik tot nu toe besteld heb is van prima kwaliteit. Ook de haver- en roggevlokken en boekweitgrutten. Kan me verheugen op de volgende bestelronde. ;D
Kokosolie bestel ik van Royal Green als die bij de Online Drogist in de aanbieding is.
Kruiden die ik erg veel gebruik (oregano, foelie, nootmuskaat (heel) en tijm) bestel ik bij Biovoordeel. Pasta (spaghetti, enzo en choco ::) ) ook bij Biovoordeel, evenals tomatenpastasausen (ongeveer enige kvv die hier gegeten wordt), tomatenpuree, bouillon, azijn, olie, vruchten-/noten-/mueslirepen, toastjes, afbakbrood, mhmmm, mog veel meer, eigenlijk best veel dus. Ben fan van Biovoordeel :biggrin2: , je moet er alleen wel de ruimte voor hebben aangezien het meeste in veelvoud besteld moet worden... Ook op financieel vlak om biologisch (dynamisch) te kunnen kopen. :-[ :-X

Maareuh, OT, biologische kurkuma dus. Bij Pit&Pit online of elke willekeurige (biologische) natuurvoedingswinkel in (de buurt van) je woonplaats.
Door robbiekomvoor
#3363815
Lizzy schreef:Reformzaak is prima. Alleen daar heb je vaak ieniemienie zakjes. De Tuinen heeft ook kurkuma. Geen idee wat de kwaliteit is.
Ik heb een pot in de reformwinkel gekocht van 'its amazing' niet goedkoop,wel 100% curcuma en biologisch...
Hopelijk is het amazing :cool:
Door Lizzy
#3363818
robbiekomvoor schreef:Ik heb een pot in de reformwinkel gekocht van 'its amazing' niet goedkoop,wel 100% curcuma en biologisch...
Hopelijk is het amazing :cool:
Klinkt in ieder geval goed! Ben benieuwd naar hoe het gaat bevallen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door