Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3356963
Iemand een idee hoe je een puspiep aan kan pakken ?

Sjors heeft na de loopsheid van Rox altijd best wel last van pus aan zijn piep, en niets lijkt te helpen ::)
En nu ze op het eind van de dracht zit begint het weer bij Sjors .....
Dit zijn de opties die ik al heb geprobeerd (en ik spoel het dan met 3-4 spuitjes 2x daags)

Spoelen met afgekoeld gekookt water
Spoelen met afgekoelde kamille thee
Spoelen met afgekoeld gekookt water met zeezout
Spoelen met een mengsel van afgekoeld gekookt water en Bloem Echinacea Extra Forte vloeibaar immuunsysteem
Puls tabletjes

Alles heeft een werking van ongeveer een uur ::)

PS Prepusol wil ik absoluut niet gebruiken, want toen Daan een ontstoken piep had gaf die heel duidelijk aan dat hij dat niet fijn vond (en daar hielp het mengsel van afgekoeld gekookt water en Bloem Echinacea Extra Forte vloeibaar immuunsysteem toen veel beter!)
Laatst gewijzigd door Monique77 op ma 08 okt 2018, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3356965
Bij Brutus hielp spoelen met Echinacea Extra Forte echt hartstikke goed. Ik weet niet hoe vaak jij spoelt per spoelbeurt maar ik deed dat wel een keer of 3. Lauw warm water + Echinacea.

Bij Borke hielp Traumeel volgens mij goed.

En ik heb hier ook wel eens gelezen dat ascorbinezuur tabletten helpen (vitamine C dus).
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3356966
Lizzy schreef:Bij Brutus hielp spoelen met Echinacea Extra Forte echt hartstikke goed. Ik weet niet hoe vaak jij spoelt per spoelbeurt maar ik deed dat wel een keer of 3. Lauw warm water + Echinacea.

Bij Borke hielp Traumeel volgens mij goed.

En ik heb hier ook wel eens gelezen dat ascorbinezuur tabletten helpen (vitamine C dus).
Op jouw advies wat ik ergens gelezen had ben ik idd die Echinacea gaan gebruiken in een mengsel afgekoeld gekookt water maar hier doet het echt niets (nou ja, hij heeft dan een uurtje een schone piep, maar dat is ook als ik hem alleen met afgekookt water spoel)
Ik spoel 2x daags en doe dan per keer een vol spuitje of 3-4, dus dat zou genoeg moeten zijn denk ik .....

Traumeel ? Dat klinkt niet logisch (maar kan het altijd proberen natuurlijk)
Enig idee voor de hoeveelheid ?
Door Lizzy
#3356969
Monique77 schreef:Op jouw advies wat ik ergens gelezen had ben ik idd die Echinacea gaan gebruiken in een mengsel afgekoeld gekookt water maar hier doet het echt niets (nou ja, hij heeft dan een uurtje een schone piep, maar dat is ook als ik hem alleen met afgekookt water spoel)
Ik spoel 2x daags en doe dan per keer een vol spuitje of 3-4, dus dat zou genoeg moeten zijn denk ik .....

Traumeel ? Dat klinkt niet logisch (maar kan het altijd proberen natuurlijk)
Enig idee voor de hoeveelheid ?
Ja, dat zou genoeg moeten zijn.

Kijk anders is in dit topic van Borke: viewtopic.php?f=8&t=73595&p=1688134&hil ... l#p1688134. Hele goede resultaten bij de homeopathische middelen die ze van Sita de Munnik heeft gekregen. Sita is echt goed.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3356970
Ik weet niet of het bij een kortharige labrador van toepassing is, maar ik knip ook altijd de haartjes op het piemeltje erg kort.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3357002
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Hibiscrub (drogist of apotheek) schijnt goed te werken.
Door tt-tjes
#3359334
Ja, hier hielp hibiscub altijd erg goed. 1 op 10 in water, spoelen, en dan weer naspoelen met water. Dat was een tip die ik jaren geleden van Maarten Kappen kreeg.

Silicea korreltjes schijnen ook te helpen, al heb ik dat zelf nooit gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3359443
tt-tjes schreef:Ja, hier hielp hibiscub altijd erg goed. 1 op 10 in water, spoelen, en dan weer naspoelen met water. Dat was een tip die ik jaren geleden van Maarten Kappen kreeg.

Silicea korreltjes schijnen ook te helpen, al heb ik dat zelf nooit gebruikt.
Helemaal vergeten te antwoorden, maar ik ben aan de slag gegaan met hubiscrub idd, en dat lijkt goed te gaan :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door