Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3354179
Ik maak regelmatig bone broth. Van biologische koeienknieën met water en een scheutje troebele appelazijn.
Maar soms blieven ze het niet...als ik er dan wat water bij doe blieven ze het soms wel...maar soms kan ik het weggooien. Zonde als er supplementen in zitten.
Het staat 48 uur te trekken en daarna laat ik het nog inkoken tot 2/3e. En dan vries ik het in blokjes in.
Gabi krijgt dan 3 blokjes en de kleintjes allebei 1 en dan doe ik er nog wat water bij.

Kan het zijn dat het te dik of te dun is of heb ik gewoon moeilijke honden ::)
Door Lizzy
#3354452
- pien - schreef:Ik maak regelmatig bone broth. Van biologische koeienknieën met water en een scheutje troebele appelazijn.
Maar soms blieven ze het niet...als ik er dan wat water bij doe blieven ze het soms wel...maar soms kan ik het weggooien. Zonde als er supplementen in zitten.
Het staat 48 uur te trekken en daarna laat ik het nog inkoken tot 2/3e. En dan vries ik het in blokjes in.
Gabi krijgt dan 3 blokjes en de kleintjes allebei 1 en dan doe ik er nog wat water bij.

Kan het zijn dat het te dik of te dun is of heb ik gewoon moeilijke honden ::)
Ik heb het hier nog nooit mee gemaakt. Maar misschien smaakt het niet genoeg naar vlees? Kun je er ook nog wat kipkarkas bij doen? En dan lekker wat verse kruiden zoals oregano en knoflook? Ik heb geen idee hoe dik/dun je bone broth is maar hier vinden ze het altijd eigenlijk wel lekker. Eventueel kun je het door het eten gooien, hebben ze in ieder geval de goede stoffen binnen.
#3354472
Lizzy schreef:Ik heb het hier nog nooit mee gemaakt. Maar misschien smaakt het niet genoeg naar vlees? Kun je er ook nog wat kipkarkas bij doen? En dan lekker wat verse kruiden zoals oregano en knoflook? Ik heb geen idee hoe dik/dun je bone broth is maar hier vinden ze het altijd eigenlijk wel lekker. Eventueel kun je het door het eten gooien, hebben ze in ieder geval de goede stoffen binnen.
Het was juist vaak als ik er een schotje water bij deed dat ze het dan soms wel bliefden, toen had ik het idee dat het misschien te dik/geconcentreerd was...maar ook regelmatig dat ze er toch hun neus voor ophaalden...
Polderhoenkarkas ligt in de vriezer, oregano staat in de tuin :D Je mag er serieus een soepje van maken ;D
En wat knoflook? Dat ga ik 's proberen, dankjewel!
Door Lizzy
#3354492
- pien - schreef:Het was juist vaak als ik er een schotje water bij deed dat ze het dan soms wel bliefden, toen had ik het idee dat het misschien te dik/geconcentreerd was...maar ook regelmatig dat ze er toch hun neus voor ophaalden...
Polderhoenkarkas ligt in de vriezer, oregano staat in de tuin :D Je mag er serieus een soepje van maken ;D
En wat knoflook? Dat ga ik 's proberen, dankjewel!
Bij jou houden ze niet van jelly :biggrin2:

Ja, ik kiep altijd wat gekneusde tenen knoflook erbij.
#3354513
Ik gooi ook altijd handenvol kruiden erin: thijm, oregano, brandnetel, kelp, kruidnagel, etc.
En vaak verschillende soorten botten, altijd kip, maar ook vaak rund of schaap erbij. Of varkensbotten (48 uur in de slowcooker, dat durf ik wel) - dat geeft hele mooie gelvorming.
#3354627
Lizzy schreef:Overigens vinden mijn honden geitenmelk met water lekkerder dan bone broth :biggrin2: . Stelletje verwende monsters.
Nou jaaa zeg ;D
Ik dacht 'het is gezond en goed voor hun bejaarde botjes, gewoon opzuipen die handel' maar daar denken zij anders over :P
Vandaag gaat de kip mét knoflook en verse tuinkruiden 24 u in de Aga...'s kijken wat de mannen daarvan vinden.
Gabi vond vandaag z'n havermout met bone broth trouwens héérlijk!
#3354628
Spikkelneus schreef:Ik gooi ook altijd handenvol kruiden erin: thijm, oregano, brandnetel, kelp, kruidnagel, etc.
En vaak verschillende soorten botten, altijd kip, maar ook vaak rund of schaap erbij. Of varkensbotten (48 uur in de slowcooker, dat durf ik wel) - dat geeft hele mooie gelvorming.
Van die koeienknieën met die blubberige stukjes er aan werd het ook mooie gel :D
Ik zal 's kijken aan wat voor botten ik nog meer kan komen naast kip en rund :)
Door fransbulletje
#3354764
Hoe doen jullie dat s'nachts als je bone broth maakt, ik laat liever geen pan op het vuur staan.
Heb al naar een Hooimadam gekeken maar dan moet je het na 4 uur toch ook even opkoken anders koelt het teveel af.

Vorige week een paar potten bone broth gekocht en echt ongelofelijk hoe Hugo ervan is opgeknapt.
Hij was onder narcose geweest en tijdens bijkomen had hij zich verslikt met gevolg heel veel viezigheid uit zijn neus.
AB meegekregen en vanaf dat moment was zijn eetlust totaal weg. Hij had heel veel last van snotneuzen en wilde niets eten.
Uiteindelijk blikvoer aangelengd met water en via spuit in bek gegeven maar na 3 dagen liet hij dat zo uit zijn bek lopen.
Hij was inmiddels 1,4 kg afgevallen in ruim een week tijd.
Gelukkig was onze homeopatische dierenarts weer terug van vakantie en daarvan kreeg hij Sulphur.
Hier voelde hij zich iets beter van maar eetlust nog minimaal.
Uiteindelijk 2 dagen eerder met AB gestopt want de bijwerkingen waren te hevig er bleef niets van het mannetje over.
De Sulphur pakte het goed op en het ging langzaam beter, eetlust kwam weer terug al bleef het te weinig wat hij at.
Vorige week zaterdag begonnen met bone broth en vanaf dat moment ging het als een speer.
Iedere dag ging het beter, zit nu supergoed in zijn vel! Hij eet niet maar vreet zijn bak leeg en in een week tijd 700 gram gegroeid.
Hij is weer onze oude Hugo, lang leve bone broth!
Door Lizzy
#3354773
Ik zet het toch in m'n hooimadam en de volgende ochtend por ik de boel weer op en gaat het terug in de hooimadam. Ik laat hier ook echt never nooit niet iets op het vuur staan. Volgens mij heeft Marije haar pan met bone broth in de oven gezet, verwarmt tot volgens mij iets van 100 graden, daarna de oven uit gedaan, pan erin gezet en de bone broth was de volgende morgen nog warm. Zo (en met de hooimadam) blijft het toch doorgaren.
Door fransbulletje
#3354775
Lizzy schreef:Ik zet het toch in m'n hooimadam en de volgende ochtend por ik de boel weer op en gaat het terug in de hooimadam. Ik laat hier ook echt never nooit niet iets op het vuur staan. Volgens mij heeft Marije haar pan met bone broth in de oven gezet, verwarmt tot volgens mij iets van 100 graden, daarna de oven uit gedaan, pan erin gezet en de bone broth was de volgende morgen nog warm. Zo (en met de hooimadam) blijft het toch doorgaren.
Dank je wel!
Wilde de Hooimadam toch al bestellen want lijkt me ideaal.
#3354811
Is ook ideaal staat hier ook, maar heb er nu dus twee, want op de pressure cooker zit ook een Slowcook functie
Veel plezier met je slowcooker, krijg je geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door