Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#3345037
Ik heb bij Pitt & Pitt wat kruiden gekocht ter ondersteuning voor mijn hond. Helaas wil Pitt & Pitt geen richtlijnen geven over de dosering.

Dus... Hoeveel gram Mariadistel moet ik dagelijks geven voor het ontgiften en daarna om de lever te blijven ondersteunen? Ontgiften duurt drie weken, toch? Dit in verband met blijvend geven van NSAID's voor ouderdomsartrose.

Verder: ik maak nu de golden pasta met biologische curcuma zoals hier beschreven. Maar kan ik niet veel beter curcumine gaan bestellen? Dit lijkt mij sterker en dus wellicht effectiever dan curcuma. En zo ja, volstaat 500 mg curcumine dan elke dag?

Het gaat om een oudere hond van 45 kg met ouderdomsartrose. Ik hoop dat een van jullie iets kan zeggen over de juiste dosering. Alvast bedankt. :)
Door Lizzy
#3345046
Wij hebben hier ooit de dosering van mariadistel omgerekend van de Akropharma capsule naar die van Pit en Pit. Ik pak die quote van toentertijd er even bij:
Lizzy schreef:Qua hoeveelheid mariadistel: ik heb voor Linga toentertijd eerst de Mariadistel van Arkopharma gekocht en daarna die van Pit en Pit. Van Arkopharma moet een mens 3 capsules verdeeld over de dag innemen. Ik heb net even voor je gekeken en 1 capsule van Arkopharma is 1/2 theelepel poeder. Het poeder van Pit en Pit is iets fijner. Maar goed, voor een volwassen mens zou het dus 1 1/2 theelepel zijn, ik zou daar voor de hond de helft van geven en ongeveer 1/2 theelepel a 3/4 theelepel per dag van het Pit en Pit poeder geven, over 3 maaltijden verdeeld (met lever problemen geef je ook beter meerdere keren per dag kleinere maaltijden).
Ik zou geen curcumine geven. Ik quote de dierenarts, oprichter van de Turmeric User Group:
If you buy the 95% curcumin, you are buying an extract from turmeric. The body can’t utilise this much at once. In fact the companies know this and count on a small portion of it being absorbed. And then you must consider that curcumin when still in the whole food (turmeric) has other components that work alongside it when digested, to give you a better result.

When your body prepares itself to take food, the brain sends the signal to the stomach to get ready to digest. You consume turmeric with oil, pepper and other food – you get maximum absorption and maximum health benefits.

And the turmeric powder or paste can be tailored to suit your needs – taking little and often keeps it in your system – it’s also very beneficial to feed animals turmeric this way.
Door yazzie
#3345054
Okay duidelijk! Super bedankt.

Ik ga dan een goede halve theelepel Mariadistel geven en hou het bij de curcuma pasta. Weer iets geleerd! ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door