Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3352861
Eef+doggies schreef:Dan ga ik inderdaad gewoon 1 capsule van 40 mg per dag geven.

Ik heb die van Now besteld, daar zit naast het collageen ook calcium en Seaweed Derived Minerals in.
Het is inderdaad even zoeken wat waar nog bij in zit, want in die Glucomotion zit weer glucosamine, msm en chondroitine en daar krijgt ze al een supplement voor. En in dat supplement zit ook vitamine C. Bij de omega 3 die ze krijgt zit vitamine d in.

Die van Now is misschien ook nog wel wat voor jou, kostte via Iherb maar 17,- plus 3,- verzendkosten (en dan blijf je onder de 22,- dus ook geen invoerrechten of BTW). In NL zag ik dit zelfde potje volgens mij voor iets van 30,-, zonder verzending mee te rekenen.
https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-UC-II ... Caps/16572
Ik dacht 'dat is mooi spul om aan Gabi te geven' maar de verzendkosten zijn 12€ voor 1 potje?
Of doe ik iets verkeerd?

edit: aangevuld
Door Eef+Stippels
#3353618
- pien - schreef:Ik dacht 'dat is mooi spul om aan Gabi te geven' maar de verzendkosten zijn 12€ voor 1 potje?
Of doe ik iets verkeerd?

edit: aangevuld
Ja ;) Je moet dan kiezen voor andere verzending. Als het goed is zie je meerdere keuzes staan. Je kiest dan de goedkoopste, dat is als het goed is Delivery bij Local Post (Global mail by DHL).
Ik heb het gisteren nog besteld met 2,44 verzendkosten.

Let wel op dat je het potje met 60 capsules neemt, want als je die van 120 neemt, dan kom je boven de 22,- en moet je invoerrechten en administratie betalen aan de deur. Alleen al de administratiekosten die de vervoerder rekent zijn geloof ik al iets van 15,- op het moment.
Door - pien -
#3353671
Eef+doggies schreef:Ja ;) Je moet dan kiezen voor andere verzending. Als het goed is zie je meerdere keuzes staan. Je kiest dan de goedkoopste, dat is als het goed is Delivery bij Local Post (Global mail by DHL).
Ik heb het gisteren nog besteld met 2,44 verzendkosten.

Let wel op dat je het potje met 60 capsules neemt, want als je die van 120 neemt, dan kom je boven de 22,- en moet je invoerrechten en administratie betalen aan de deur. Alleen al de administratiekosten die de vervoerder rekent zijn geloof ik al iets van 15,- op het moment.
Aha, dankjewel!
Ik dacht 'local post' moet ik niet hebben, dat is voor verzending binnen de VS :doh:
Op het moment krijgen ze al groenlipmossel maar ik wil wel de zalmoliecapsules bestellen omdat ze vette vis weigeren te eten ::)
En de collageen hou ik dan even in m'n achterhoofd voor het geval de groenlipmossel niks/te weinig doet.
Door Eef+Stippels
#3353821
- pien - schreef:Aha, dankjewel!
Ik dacht 'local post' moet ik niet hebben, dat is voor verzending binnen de VS :doh:
Op het moment krijgen ze al groenlipmossel maar ik wil wel de zalmoliecapsules bestellen omdat ze vette vis weigeren te eten ::)
En de collageen hou ik dan even in m'n achterhoofd voor het geval de groenlipmossel niks/te weinig doet.
;D Het is inderdaad een verwarrende benaming.

Ipv zalmoliecapsules zou je evt kunnen kiezen voor omega 3 uit algen. Minder verontreiniging en minder belasting voor de visstand.
Wij gebruiken/geven die van Opti 3 (bevat vit d) en je hebt ze bijv ook van Testa (zonder vit d).

Ben benieuwd wat de groenlipmossel voor Gabi doet.
Door - pien -
#3353844
Eef+doggies schreef:;D Het is inderdaad een verwarrende benaming.

Ipv zalmoliecapsules zou je evt kunnen kiezen voor omega 3 uit algen. Minder verontreiniging en minder belasting voor de visstand.
Wij gebruiken/geven die van Opti 3 (bevat vit d) en je hebt ze bijv ook van Testa (zonder vit d).

Ben benieuwd wat de groenlipmossel voor Gabi doet.
Joep (13) en Rocco (11 en nieuwe knieband) krijgen het ook.
Ik heb het topic over die omega3 helemaal gevolgd.
Ze vertikken het alle drie om vette vis te eten dus ik zou ze alle 3 wildezalmoliecapsules willen geven...als dat lukt ::)
Of smaakt die algenolie minder naar vis, ik heb geen idee?
Door Janie2
#3364074
Eef, nog iets interessants om in te duiken:
Ovomet. Kwam erop ivm weer nieuwe uc bestellen, via de “collageen pro van vitals”, leuk internet onderzoekje, daar zit ovomet bij. Goed opneembare eierschaal membraan met specifieke stoffen. Er bestaat ook ovopet, precies hetzelfde als ovomet natuurlijk. Maar het spul is lastig puur te vinden, wordt wel gebruikt door vitakruid (ovomet met groenlip) en vitals etc. Humaan of veterinair maakt niet uit, behalve ff goed kijken naar de rest van de ingrediënten van zo’n combi preparaat. Bellfor heeft een “kaal” ovopet product.

Wat linkjes:
Producent
https://www.eggnovo.com/portfolio-item/ovomet-joints/



https://www.hundefutter-tests.com/testb ... ke-knochen


https://nl.bellfor.info/wie_wirkt_ovopet

Ik kom later nog terug in mijn knie topic.
Door Eef+Stippels
#3364141
Bedankt voor de tip!

Nog nooit gehoord van eierschaalmembraan en mogelijke voordelen daarvan. Ik ga het bekijken :)


Nav de positieve berichten hier op bp over het ruim doseren van flexijoint, doe ik dit nu ook sinds kort met mijn chondro/gluco/msm/groenlip supplement en daar zie ik bij Xindy wel resultaat van :)
Door Eef+Stippels
#3364592
Ik kwam dit nog tegen met betrekking tot collageen type I / eierschaalmembraan, op orthokennis.nl

https://www.orthokennis.nl/artikelen/collageen
Eierschaalmembraan met collageen type I

Het vlies aan de binnenzijde van een eierschaal, de eierschaalmembraan, is een goede bron van collageen type I en bevat daarnaast onder meer collageen type V en X, glycosaminoglycanen (hyaluronzuur, glucosamine, chondroïtinesulfaat, dermatansulfaat), elastine en elastinefragmenten (desmosine, isodesmosine), zwavelhoudende aminozuren (cysteïne, methionine) en verbindingen met antimicrobiële en ontstekingsremmende eigenschappen (lysozym, ovotransferrine, ovocleidin, ovocalyxin).(43-48,55,56) In sommige culturen zijn mensen gewend het complete ei als voedsel te benutten, inclusief eierschaal en eierschaalmembraan.(43)

Suppletie met eierschaalmembraan met intact (ongedenatureerd) collageen type I en synergisten (zoals het preparaat ovomet) draagt bij aan een betere conditie van bindweefselstructuren (waaronder synoviale membraan, pezen, ligamenten) en kraakbeen, en kan (reumatische) gewrichtsklachten aanmerkelijk verlichten.(47-50,57,58) Dit is mede het gevolg van ontstekingsremming, en waarschijnlijk ook van het leveren van bouwstenen voor onder meer de collageensynthese.(51) De precieze werkingsmechanismen van eierschaalmembraan zijn nog niet uitgebreid in kaart gebracht.
Studies met ovomet

Osteoartritis
Spaanse onderzoekers vonden 20 Spaanse ouderen (gemiddeld 73,5 jaar) met osteoartritis bereid gedurende 50 dagen ovomet (300 mg/dag) in te nemen.(50) De proefpersonen hadden allemaal last van ernstige gewrichtspijn. Het gebruik van ovomet leidde tot een geleidelijke en significante afname van gewrichtspijn en stijfheid, en verbetering van het lichamelijke functioneren. Aan het einde van de studie waren pijn en bewegingsbeperking met meer dan 20% afgenomen bij respectievelijk 70% en 95% van de deelnemers en nam de stijfheid met bijna 60% af, vastgesteld met WOMAC (24 vragen over pijn, stijfheid en gewrichtsfunctie) en lichamelijk onderzoek. Gemiddeld namen pijn en stijfheid af en verbeterde de gewrichtsfunctie met respectievelijk 36%, 58% en 32%. De totale WOMAC-score was aan het einde van de studie gedaald met gemiddeld 35%.

Bij 38 ouderen (80-90 jaar, queteletindex 25,3-35,1 kg/m2) in een verpleeghuis is het effect van ovomet (300 mg/dag gedurende 50 dagen) op gewrichtspijn en gewrichtsfunctie onderzocht en vergeleken met placebo.(49) Om de effecten van suppletie te meten, werd onder meer gebruikgemaakt van de WOMAC-vragenlijst. De WOMAC-score daalde met 40% in de ovometgroep en 28% in de placebogroep. Opvallend was dat ovomet zorgde voor een betere conditie van de achillespees, hetgeen bijdraagt aan een betere mobiliteit en gewrichtsfunctie.

Ovomet vermindert gewrichtspijn bij osteoartritis en werkt al binnen een week. Dit blijkt uit een 30 dagen durende klinische studie met twintig proefpersonen (gemiddeld 50,7 jaar) met symptomatische osteoartritis, die ovomet (300 mg/ dag) innamen of placebo.(47) De WOMACvragenlijst (24 items) werd gebruikt om de mate van gewrichtspijn en -disfunctie vast te stellen. Het gebruik van ovomet leidde al na 3 dagen tot significante afname van gewrichtspijn en significante verbetering van de gewrichtsfunctie, vergeleken met de beginmetingen en met placebo. De WOMAC-totaalscore in de ovometgroep was na 3 dagen gedaald met 8,5% en na 30 dagen met 48% (tegenover 7,3% respectievelijk 19,6% in de placebogroep).
Door - pien -
#3378077
Eef+doggies schreef:Ja ;) Je moet dan kiezen voor andere verzending. Als het goed is zie je meerdere keuzes staan. Je kiest dan de goedkoopste, dat is als het goed is Delivery bij Local Post (Global mail by DHL).
Ik heb het gisteren nog besteld met 2,44 verzendkosten.

Let wel op dat je het potje met 60 capsules neemt, want als je die van 120 neemt, dan kom je boven de 22,- en moet je invoerrechten en administratie betalen aan de deur. Alleen al de administratiekosten die de vervoerder rekent zijn geloof ik al iets van 15,- op het moment.
Helaas...de verzendkosten zijn hoger, ik kwam op 22.06€ uit :-X dus maar ergens anders gekocht.
Door Lizzy
#3378083
- pien - schreef:Helaas...de verzendkosten zijn hoger, ik kwam op 22.06€ uit :-X dus maar ergens anders gekocht.
Je moet wel zelf de keuze maken om het met local post te versturen. Standaard staat ie op de verkeerde (duurste) optie. Ik heb net ook weer besteld. Ik was inclusief verzending €19,09 kwijt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door