Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3344717
Ik heb inmiddels UCII voor Bella besteld. Voor mensen geldt dat je het best 40 mg UCII per dag kunt nemen, waarvan dan 10 mg collageen is.

Ik zit me af te vragen hoeveel ik Bella zal geven. Ik heb er geen ervaring mee en kan er ook niets over vinden middels de zoekfunctie.
Iemand enig idee? Zou ik haar in het begin een soort van stootkuur kunnen geven van die 40 mg per dag? Of proberen de capsules door de helft te doen en haar de halve dosering geven (Ik heb die UCII alleen gevonden in capsules van 40 mg, niet kleiner). Bella weegt 18 kg.
Door Janie2
#3344738
Ik geef gewoon de humane variant van 40 Mg.
Aharon adviseert ook 1 x daags 40 Mg.
Humaan is dat de minimale dosering met wetenschappelijk effect.
Mocht je al wat vitamine d en/of c geven: collasense is zonder (wel vit c), glucomotion uc is met c en d.

Zo is het altijd afwegen.
Mijn hond krijgt nu tijdelijk synopet, dus ben overgegaan op de collasense. Anders wordt de d wel veel.Daarnaast geef ik hem tijdelijk glucosamine en chondroitine, afgewisseld om de dag met die van glucomotion origineel ivm dat ik de mangaan, selenium, zink die daar in zit etc belangrijk vindt.

De UCll is wel te vinden totaal zonder d en c. Healthy origins, now en puritans pride zijn alleen 40 Mg UCll. Vooral kijken wat je al geeft.
Door Janie2
#3344740
En als de instant pot weer op 220v te krijgen is (ivm de RVS binnenpot heb ik daar Mn zinnen op gezet) kan ik ook eindelijk goed en makkelijk bone broth brouwen voor de andere types collageen. Kijken of mijn hond dat kan hebben met zn buik.
Door Eef+Stippels
#3344746
Dan ga ik inderdaad gewoon 1 capsule van 40 mg per dag geven.

Ik heb die van Now besteld, daar zit naast het collageen ook calcium en Seaweed Derived Minerals in.
Het is inderdaad even zoeken wat waar nog bij in zit, want in die Glucomotion zit weer glucosamine, msm en chondroitine en daar krijgt ze al een supplement voor. En in dat supplement zit ook vitamine C. Bij de omega 3 die ze krijgt zit vitamine d in.

Die van Now is misschien ook nog wel wat voor jou, kostte via Iherb maar 17,- plus 3,- verzendkosten (en dan blijf je onder de 22,- dus ook geen invoerrechten of BTW). In NL zag ik dit zelfde potje volgens mij voor iets van 30,-, zonder verzending mee te rekenen.
https://nl.iherb.com/pr/Now-Foods-UC-II ... Caps/16572
Door Janie2
#3345246
Slim!!!

Daar ga ik wat mee doen.
Ik bestel altijd 140€, en tegenwoordig blijf ik betalen met de douane :/
Maar inderdaad... gewoon 1 zo’n potje.. slim!!
Dankjewel. Heb je het inmiddels binnen?

Krijgt bella ook iets van therapie als massage of osteopathie? (Hmm eigenlijk niet de juiste plek voor deze vraag hier)
Door Eef+Stippels
#3345326
Janie2 schreef:Slim!!!

Daar ga ik wat mee doen.
Ik bestel altijd 140€, en tegenwoordig blijf ik betalen met de douane :/
Maar inderdaad... gewoon 1 zo’n potje.. slim!!
Dankjewel. Heb je het inmiddels binnen?

Krijgt bella ook iets van therapie als massage of osteopathie? (Hmm eigenlijk niet de juiste plek voor deze vraag hier)
Ik bestelde eerst ook elk keer voor net onder de 150,-, maar nadat ik al een paar keer enorm bij moest betalen aan de bezorger, doe ik het nu niet meer. DHL zijn echt zulke afzetters, want het merendeel van het bedrag zijn hun administratiekosten, en dan berekenen ze ook steeds 'per ongeluk' invoerrechten, terwijl je onder de 150,- alleen btw verschuldigd bent. Moet je daar weer achteraan, laten ze niets van zich horen etc.

Maar goed, nu heb ik het dus zo gedaan en vind het wel een aanrader :D Je krijgt zelfs een trackingnummer.
Het duurt alleen wel lang, dus ik heb het nog niet binnen helaas.
Maar ondertussen krijgt ze al wel een hele reeks aan andere supplementen en golden paste, dus ik dacht we kunnen wel iets later beginnen met de UCII.
Als ik het snel wilde hebben moet je geloof ik iets van 20,- verzending betalen voor 1 zo'n potje.

Ik ga vrijdag met Bella naar fysio. Leek me in dit geval het nuttigst tov osteopathie, omdat ze eigenlijk weer een soort van moet revalideren. Ze krijgen hier normaal ter onderhoud ook osteopathie. Maar dat is inmiddels al weer even geleden. Ik wacht nu totdat Xindy's ontwrichte teen helemaal is genezen voor de volgende osteopathie-ronde voor beide dames. Ik denk dat alles tegelijk doen voor Bella misschien ook teveel van het goede is. Eerst maar even de fysio en de maand rust afwachten.

Die rust wil overigens nog niet zo lukken :-X de pijnstillers doen duidelijk hun werk en daar wil ze optimaal gebruik van maken. Ik zou haar aan me vast moeten tapen als ik haar aan de regels van de orthopeed wil kunnen houden ::)
Ik heb het deze week bij korte wandelingen van max 15 minuten gehouden, voor de rest gaat ze in de Doggyride buggy zodat ze wel gewoon mee kan, maar ik vraag me af of ze niet beter wat lange wandelingen kan maken, zodat ze niet thuis de neiging heeft om tegen de muren op te sjezen... En omdat ze aan de lijn moet blijven, wordt ze juist steeds wilder. Morgen maar even met de fysio overleggen. Gisterochtend had ze de hele speelgoedmand leeg gehaald, ze was zo heerlijk aan het spelen, haalde steeds iets nieuws, en had zo'n intens blij koppie :smitten: :smitten:
Door Janie2
#3345416
Die tape wens ken ik!
Maar wat heerlijk om je moppie weer zo te zien.
Al pakt ze 8 x per dag de knuffelmand uit, volgensmij ruim je met liefde weer op, zo’n koppie is goud waard.

Dan zitten we allebei morgen bij de fysio.
Succes en ik hoop dat ze Bella goed gaat kunnen helpen, en je wat tips kan geven voor wat bella al mag gaan doen :D
Door Eef+Stippels
#3345466
Ze mogen van mij zoveel rommel maken als ze willen, als ze maar gelukkig zijn :cool: :D
Het leukst vind ik als ze stiekem iets jatten om mee te spelen. Een lege petfles uit de tas met lege flessen, of bubbeltjesfolie uit een doos.
Vooral Xindy is daar goed in. Dan doet ze haar uiterste best om het stil en stiekem te doen, en daarna hoor je hard gekraak van een fles of geknap van de bubbeltjes van het folie :D

Het ging hartstikke goed bij de fysio! Bella nam koekjes aan, dat doet ze niet als ze te bang is.
En de fysio was erg tevreden over Bella's schouder. Voelde een stuk beter. Ze heeft alles even lekker los gemaakt.
Xindy deed haar taak als ondersteuner en kusjesgever zeer goed ;D

Ik ging er vanuit dat Bella meerdere keren zou moeten terugkomen, maar dat hoeft niet. Over 3 weken heeft ze controle.
Wel zou zwemmen goed zijn. Hydrotherapie was geen optie voor Bella omdat ze te bang is, maar een zwembad zonder het lawaai van zo'n hydro-apparaat is misschien wel wat... Maar goed, dat mag pas na deze maand rust.
En ze mag wat langer wandelen :D

Links is Xindy en rechts is Bella (met bruine stippels, maar die zijn op deze foto niet te zien).
Door Janie2
#3345851
Ben jij er ook zo eentje! :biggrin2:
Hier wordt stoutheid, ontdeugd en eigen initiatief ook altijd beloond ;D
Zo lekker om te zien he!

Super dat de fysio tevreden was, en inderdaad als de stress erger is dan de kwaal vooral geen watertherapie doen!

Hoe gaat het nu met opbouwen?

Kus aan de stippels!
(Ik moet wel lachen om de herkenning.. op het moment dat je denkt hee waar is mijn hond wat is het stil.. ja dan weet je al genoeg :D , ik ga dan wel eens sluipend “zoeken” en dan een soort van net doen alsof ik mijn hond om het hoekje verrast betrap.. die blik dan is goud waard ;D )
Door Eef+Stippels
#3345862
Ja, heerlijk om te zien :D

Die van mij zijn gelukkig wel zo beleefd om alleen te pakken wat ze normaal ook wel eens van me krijgen :biggrin2:

Ik heb even de uitwerking van de behandeling even afgewacht, voordat ik ga opbouwen. Ik had de indruk dat het manken iets erger geworden was. En na osteopathiebehandelingen moeten ze ook altijd iets rustiger aan doen, dus ik ging er vanuit dat dat nu ook het geval was.
Maar volgens mij gaat het nu weer goed, en vanmiddag zijn we wat verder gelopen. Dat lijkt goed te gaan.

Eerlijk gezegd zie ik het soms ook niet meer, of het nu erger of beter wordt :-[ Je zit er constant zo op te letten, dat je het daardoor niet meer objectief ziet ofzo :???:

Ze is in ieder geval vrolijk en actief :D
Door Eef+Stippels
#3347725
Gelukkig heb ik mijn zicht erop inmiddels weer terug :biggrin2:

Helaas is het vandaag minder.
Ze heeft gisteren in een onbewaakt moment een groot gat gegraven :-X :-[

Bella kan ook helemaal niet rechtlijnig lopen, elke beweging die ze maakt is een gekke ::)
Ze is gewoon net een hele blije pup. Dus soms is het manken wat erger.
Langer wandelen gaat helaas niet, want de hele wandeling is het een en al draaien en springen.
We houden het daarom maar op dat kwartiertje per keer...
Gelukkig is het de laatste tijd bloedheet, waardoor ze veel slaapt en zich minder druk maakt.

Al met al is het gelukkig wel beduidend beter dan een maand terug. Hopelijk blijft dat ook zo als ze van de pijnstilling afgaat...

Ik zit me nu af te vragen of we misschien met hydrotherapie moeten gaan beginnen, zodat ze bespiering op kan bouwen om het gewricht te ontzien.
Ga ik vrijdag even met de fysio overleggen.
Door Janie2
#3348296
Eef+doggies schreef:Gelukkig heb ik mijn zicht erop inmiddels weer terug :biggrin2:

Helaas is het vandaag minder.
Ze heeft gisteren in een onbewaakt moment een groot gat gegraven :-X :-[

Bella kan ook helemaal niet rechtlijnig lopen, elke beweging die ze maakt is een gekke ::)
Ze is gewoon net een hele blije pup. Dus soms is het manken wat erger.
Langer wandelen gaat helaas niet, want de hele wandeling is het een en al draaien en springen.
We houden het daarom maar op dat kwartiertje per keer...
Gelukkig is het de laatste tijd bloedheet, waardoor ze veel slaapt en zich minder druk maakt.

Al met al is het gelukkig wel beduidend beter dan een maand terug. Hopelijk blijft dat ook zo als ze van de pijnstilling afgaat...

Ik zit me nu af te vragen of we misschien met hydrotherapie moeten gaan beginnen, zodat ze bespiering op kan bouwen om het gewricht te ontzien.
Ga ik vrijdag even met de fysio overleggen.
Lekker zo’n springend hert ;D en jij maar denken “rustig rustig!”.
Hoe gaat het nu?
Zie je wel een stijgende lijn?
Of blijft het stappen voorwaarts en stappen terug?
Ga je hydro proberen?
Door Eef+Stippels
#3348664
Precies zoals het gaat ;D
Maar de donderstraal heeft geen boodschap aan mijn 'rustig, rustig' ;D
Die denkt volgens mij 'daar is het leven veel te kort voor, je moet er alles uithalen wat erin zit' :D
Tenminste, zo komt ze op me over.

Het is wel een beetje voorwaarts en weer terug helaas...
Daarom zit ze nu op zwemles :biggrin2:
Afgelopen week voor het eerst geweest, behoorlijk spannend, maar we gaan ermee verder en hopelijk krijgt ze er plezier in.
Het was zo'n schattig gezicht :smitten:
Kan ze mooi wat bespiering opbouwen om het gewricht te ontlasten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door