Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3344717
Ik heb inmiddels UCII voor Bella besteld. Voor mensen geldt dat je het best 40 mg UCII per dag kunt nemen, waarvan dan 10 mg collageen is.

Ik zit me af te vragen hoeveel ik Bella zal geven. Ik heb er geen ervaring mee en kan er ook niets over vinden middels de zoekfunctie.
Iemand enig idee? Zou ik haar in het begin een soort van stootkuur kunnen geven van die 40 mg per dag? Of proberen de capsules door de helft te doen en haar de halve dosering geven (Ik heb die UCII alleen gevonden in capsules van 40 mg, niet kleiner). Bella weegt 18 kg.
Door Janie2
#3344738
Ik geef gewoon de humane variant van 40 Mg.
Aharon adviseert ook 1 x daags 40 Mg.
Humaan is dat de minimale dosering met wetenschappelijk effect.
Mocht je al wat vitamine d en/of c geven: collasense is zonder (wel vit c), glucomotion uc is met c en d.

Zo is het altijd afwegen.
Mijn hond krijgt nu tijdelijk synopet, dus ben overgegaan op de collasense. Anders wordt de d wel veel.Daarnaast geef ik hem tijdelijk glucosamine en chondroitine, afgewisseld om de dag met die van glucomotion origineel ivm dat ik de mangaan, selenium, zink die daar in zit etc belangrijk vindt.

De UCll is wel te vinden totaal zonder d en c. Healthy origins, now en puritans pride zijn alleen 40 Mg UCll. Vooral kijken wat je al geeft.
Door Janie2
#3344740
En als de instant pot weer op 220v te krijgen is (ivm de RVS binnenpot heb ik daar Mn zinnen op gezet) kan ik ook eindelijk goed en makkelijk bone broth brouwen voor de andere types collageen. Kijken of mijn hond dat kan hebben met zn buik.
Door Eef+Stippels
#3344746
Dan ga ik inderdaad gewoon 1 capsule van 40 mg per dag geven.

Ik heb die van Now besteld, daar zit naast het collageen ook calcium en Seaweed Derived Minerals in.