Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3344558
Ik ging kurkuma voor golden paste bestellen bij Pit&Pit, en heb ook nieuwe duivelsklauw voor de dames nodig. Nu zie ik dat ze daar ongeconcentreerde duivelsklauw verkopen.
Normaal geef ik de capsules van Vitotaal, en dat is geconcentreerde duivelsklauw. Wat zou beter zijn?
Pit&Pit geeft helaas geen percentage van werkzame bestanddelen. Dat is bij Vitotaal 2,5%-3,5%.

En ik lees dat duivelsklauw kan reageren met NSAID's... Die krijgt Bella sinds gisteren. Zou ik dan beter kunnen stoppen met de duivelsklauw en in de plaats daarvan golden paste geven? Ze krijgt daarnaast omega 3 (opti3) en Arthrisoothe (bevat oa glucosamine, chondroitine, msm, groenlipmossel, boswellia etc).

Voor de volledigheid, we zijn gisteren bij de orthopeed geweest en Bella heeft artrose en artritis. Ze krijgt hiervoor de komende 3 weken metacam.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 08 jun 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#3344578
Janie2 schreef:Ik zou zelf dan even stoppen met duivelsklauw.
Boswellia, kurkuma en nsaid zijn al alle 3 ontstekingsremmend.
Wellicht ipv duivelsklauw groenlipmossel?
Oh ja, groenlipmossel zit ook in die Artrisoothe, was ik vergeten te vermelden.

Hoe langer ik er over na denk, hoe meer ik idd denk de duivelsklauw maar even achterwege te laten de komende weken.

Maar voor daarna, en voor Xindy, zal ik dan geconcentreerde of ongeconcentreerde duivelsklauw nemen...
#3344585
Janie2 schreef:Ik zou zelf altijd geconcentreerde nemen, zo is er bekend wát er in zit. Voor mijn geruststelling dus. Zegt natuurlijk niets over de werkzaamheid van geen geconcentreerde.

Ps: geef je ook UCll, ongedenaturaliseerde collageen type 2. Misschien is dat nog wat. Je geeft al een compleet brede aanvulling
Ja, van die ongeconcentreerde vind ik ook het nadeel dat ze geen details vermelden. Er staat wel bij dat het getest wordt op hoeveelheid werkzame stof, maar niet wat daar de uitkomst dan van is..

Nee, ik geef geen UCIL, en ken het ook niet. Ik ga er naar kijken!
#3344587
Ik heb nooit problemen ondervonden met Duivelsklauw in combinatie met NSAID. Of het nou werkelijk werkzaam is, Duivelsklauw...? Dat durf ik dan ook weer niet te zeggen. Bij mij zelf doet het niks nada. Maar ik gaf het bijv. aan Brutus (omdat het toentertijd in Corta RX zat) en hij kreeg ook NSAID. Ik zou wel voor de geconcentreerde gaan, wil je dit geven.
#3344590
Bedankt voor je reactie. Ik blijf dan voor Xindy gewoon bij de geconcentreerde van Vitotaal.

En ik vond een interessant stuk over UCII:
https://www.natuurdietisten.nl/collagee ... n-artrose/

Dat ga ik ook geven, klinkt positief.
Het schijnt bij artrose nog beter te werken dan glucosamine/chondroitine.
En blijkbaar is zwavel ook erg belangrijk, eens kijken of ik een UCII supplement kan vinden met zwavel.

Bedankt voor de tip Janie!

Omdat Bella nog zo jong is, lijkt me een complete aanvulling extra belangrijk, ze moet tenslotte nog heel wat jaartjes met die schouder.
#3344592
Lizzy schreef:Ik heb nooit problemen ondervonden met Duivelsklauw in combinatie met NSAID. Of het nou werkelijk werkzaam is, Duivelsklauw...? Dat durf ik dan ook weer niet te zeggen. Bij mij zelf doet het niks nada. Maar ik gaf het bijv. aan Brutus (omdat het toentertijd in Corta RX zat) en hij kreeg ook NSAID. Ik zou wel voor de geconcentreerde gaan, wil je dit geven.
Wij hebben heel lang duivelsklauw naast NSAID en later ook phenpred gegeven. En het deed bij Oscar wel degelijk wat. Op een gegeven moment kregen we een biologische versie en zagen we duidelijk verschil. Terug naar de oude en toen ging het weer goed.
Er zat wel meer een vertraagde werking in. Dus als het op was en we gaven een paar dagen niets was dat oke, maar na een week begon je het te merken. En hier gaf meneer het (al dan niet), maar ik merkte het elke keer op als hij te weinig kreeg.

Wij gaven druppels, een tinctuur.
#3344672
Kaela schreef:Wij hebben heel lang duivelsklauw naast NSAID en later ook phenpred gegeven. En het deed bij Oscar wel degelijk wat. Op een gegeven moment kregen we een biologische versie en zagen we duidelijk verschil. Terug naar de oude en toen ging het weer goed.
Er zat wel meer een vertraagde werking in. Dus als het op was en we gaven een paar dagen niets was dat oke, maar na een week begon je het te merken. En hier gaf meneer het (al dan niet), maar ik merkte het elke keer op als hij te weinig kreeg.

Wij gaven druppels, een tinctuur.
Maar bedoel je dan dat duivelsklauw een gunstige uitwerking had of dat NSAID + duivelsklauw niet lekker op elkaar reageerde?

Ik vind dit soort dingen best individu afhankelijk. Ik heb super veel baat bij CBD olie, ik ken zat mensen die er nul baat bij hebben. Ik had geen baat bij Duivelklauw, Oscar wel. Brutus kreeg het ook in een combi preparaat (Corta RX). Dat Corta RX werkte bij hem als een tiet!! En ik merkte dus geen nadelige gevolgen van NSAID + Duivelsklauw tegelijkertijd.
#3344674
Lizzy schreef:Maar bedoel je dan dat duivelsklauw een gunstige uitwerking had of dat NSAID + duivelsklauw niet lekker op elkaar reageerde?

Ik vind dit soort dingen best individu afhankelijk. Ik heb super veel baat bij CBD olie, ik ken zat mensen die er nul baat bij hebben. Ik had geen baat bij Duivelklauw, Oscar wel. Brutus kreeg het ook in een combi preparaat (Corta RX). Dat Corta RX werkte bij hem als een tiet!! En ik merkte dus geen nadelige gevolgen van NSAID + Duivelsklauw tegelijkertijd.
Ik bedoel dat het een gunstige werking had. De NSAID (Oscar kreeg trocoxil) en duivelsklauw werkte ook prima samen. En met phenpred erbij ook. De dierenarts wilde liever meer phenpred, vanwege de zekerheid van dosering. Met een tinctuur kan dat best wat verschillen. Maar meer phenpred erbij gaf maag en darm problemen en met 10-20 druppels duivelsklauw per dag (afhankelijk van activiteit en pijnklachten) ging het wel goed.
#3344696
Kaela schreef:Ik bedoel dat het een gunstige werking had. De NSAID (Oscar kreeg trocoxil) en duivelsklauw werkte ook prima samen. En met phenpred erbij ook. De dierenarts wilde liever meer phenpred, vanwege de zekerheid van dosering. Met een tinctuur kan dat best wat verschillen. Maar meer phenpred erbij gaf maag en darm problemen en met 10-20 druppels duivelsklauw per dag (afhankelijk van activiteit en pijnklachten) ging het wel goed.
Ah OK.

Ik reageerde namelijk op:
En ik lees dat duivelsklauw kan reageren met NSAID's...
en
Ik zou zelf dan even stoppen met duivelsklauw.[/quote

En daar reageerde ik dus op met "ik heb het in combinatie gegeven, geen probleem" dus na jouw update (met mijn tekst gequote) raakte ik in verwarring :biggrin2:
#3344719
Ik was ook even in de war :biggrin2:

Maar bedankt voor jullie reacties! Ik ga voor Xindy gewoon door met de (geconcentreerde) duivelsklauw en voor Bella stop ik er vooralsnog mee. Ook omdat ik dat kan vervangen door golden paste en UCII en dat is het geheel aan supplementen best compleet denk ik. Eens kijken wat dat doet de komende maand, samen met de metacam.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door