Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3333473
Teken, het blijft me bezig houden ...

Toen we Kay en Daan alleen nog hadden behandelde ik de honden niet, maar keek ik ze regelmatig na (makkelijk met een gele hond ;)

Toen Sjors en Rox onze roedel kwamen versterken merkte ik weer door de jachttrainingen dat hun aardig geliefd zijn bij familie teek, en toen we 2 jaar geleden Sjors bijna verloren zijn aan een tekenbeet was ik er klaar mee, er ging toch een pipet op de jongste honden.

Dit jaar wil ik eens proberen om te kijken wat die anti tekenbanden met EM-keramieke kralen doen tegen de teken ipv druppels in de nek, maar ....
Nu is Rox (hopelijk) drachtig (as zaterdag de echo om het zeker te weten)

Zou zo'n anti tekenband met EM-keramiek kwaad kunnen voor een drachtige teef ?

Het lijkt mij niet, gezien er niets chemisch inzit, maar misschien bedenkt iemand hier een andere reden waarom het schadelijk zou kunnen zijn ?

Ben benieuwd naar jullie idee hierover :)

Edit
Hieronder een stukje info over de banden :

Deze anti tekenbanden bevatten EM-keramiek kralen. In deze kralen zijn Effectieve Micro-organismen meegebakken, en gebleken is dat die erg effectief zijn in het afweren van teken. De micro organismen helpen mee de natuurlijke vochtbalans te ondersteunen, en het keramiek heeft door die micro-organismen een bepaalde resonantie gekregen. Deze is niet merkbaar voor mensen en andere zoogdieren, maar teken blijken er absoluut niet van te houden
#3333474
*spoiler alert*

Ik zou best wel willen weten hoe "meegebakken" micro-organismen nog in staat kunnen zijn om iets te doen.
Moeten wel hele speciale micro-organismen zijn dan, of ze bakken de kralen op 37 graden, dat kan ook ;)

Maar even serieus, ik hoor er net zo veel goede verhalen over als slechte, en heb zelf de ervaring dat het niks doet helaas.
Zou je ook bijvoorbeeld lavendel olie en tea tree olie etc kunnen gebruiken? Misschien dat dat ook wel werkt?
#3333475
Kim_S schreef:*spoiler alert*

Ik zou best wel willen weten hoe "meegebakken" micro-organismen nog in staat kunnen zijn om iets te doen.
Moeten wel hele speciale micro-organismen zijn dan, of ze bakken de kralen op 37 graden, dat kan ook ;)

Maar even serieus, ik hoor er net zo veel goede verhalen over als slechte, en heb zelf de ervaring dat het niks doet helaas.
Zou je ook bijvoorbeeld lavendel olie en tea tree olie etc kunnen gebruiken? Misschien dat dat ook wel werkt?
Hihi, ik heb ook diverse verhalen gehoord maar wil het gewoon zelf ervaren (neem nooit graag dingen aan zonder het zelf te testen)
Misschien heb ik 70 euro weggegooid voor 4 banden voor de honden, en misschien loop ik er mee weg ... Dat ga ik testen :biggrin2:
Mocht het niets doen ga ik idd op zoek naar iets anders, maar als je je hond bijna verliest grijp je (nou ja ik) toch echt naar de slechte druppels die wel werken bij hem
#3333479
Snap ik hoor.
Atz heeft een Seresto band om. Hij heeft een hele dichte krullende vacht, die je niet makkelijk kunt kammen, zeker niet met een fijn getande kam. Dus teken en evt vlooien kan ik er met kammen echt niet uit krijgen. Daarnaast haat hij gedoe aan zijn lijf (inclusief wassen) dus dat gaat gewoon niet werken voor ons als hij elke dag vol met teken thuis komt. Hij heeft gelukkig geen last van de band, dat scheelt wel een stuk, anders zouden wij ook iets anders moeten verzinnen.
#3333857
Nou ik ben alweer genezen van die banden
Gisteren kwamen we thuis en lag er al een steentje in 2 helften op de grond (waarbij ik beide helften heb terug gevonden)

Vanmiddag kwam ik thuis van boodschappen doen, lag er wederom een steentje door de midden op de grond, en kan maar 1 helft vinden (de ander is spoorloos)
Ik baal hiervan ... Straks heeft een hond dat halve steentje opgegeten en dat keramiek is ontzettend scherp :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door