Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3334984
Fioon schreef:Hetzelfde had ik met maagcompositum van groene os. Ik heb ze gemaild en heel snel een reactie terug. Ik zou ze dus gewoon vragen of je die van de paarden kan gebruiken en hoeveel.
Is die voor paarden precies hetzelfde? Ik ben voor Balou aan het laatste beetje bezig en moet ook nieuwe gaan bestellen.
#3335030
tt-tjes schreef:Is die voor paarden precies hetzelfde? Ik ben voor Balou aan het laatste beetje bezig en moet ook nieuwe gaan bestellen.
Even navragen bij groene os voor zekerheid. Ik durf het niet te zeggen. Ik reageerde op TO dat er iets niet leverbaar was van Groene os :)
#3335066
Kijk s Tt-jes ...t is gelijk:
Border Bandit schreef:Dat klopt, maar als je dan de winkel opent, blijkt het niet meer leverbaar te zijn. ;)

Ik heb net de Groene Os gebeld met de vraag over samenstellingen. De Calcium Magnesium Complex voor hond en kat bevat exact hetzelfde al die voor paarden en pony's.
Ik heb die ruiterwinkel gebeld en ze hadden nog een pot op voorraad! :)
Meteen besteld natuurlijk. Hij zou dinsdag bezorgd worden. :groupwave2:

Nog heel even afwachten of hij echt komt, maar voorlopig ben ik blij. :)
#3364007
willemien schreef:Mogen honden geen Magnesium van b.v de kruitvat?Of is de samenstelling te hoog?
Aangezien een reactie uitblijft heb ik geprobeerd een antwoord voor je te vinden.
Ik heb dit gevonden over de Magnesium tabletten van de Kruidvat:

Samenstelling
Magnesium (magnesiumoxide); 375 mg; 100%# % gebaseerd op de referentie-inname.#
de referentie-inname is 2 tabletten, dus per tablet zit er de helft in, 375/2 = 187,5 mg.

De dagelijs aanbevolen hoeveelheid voor honden bedraag 150 mg
(voor een volwassen hond van 15 kg, (bron: nutrient requirements of dogs and cats 2006)

En het complex van de Groene Os:

Samenstelling per maatschep:
Calciumcitraat 600 mg - waarvan elementair 108 mg calcium
Magnesiumcitraat 400 mg - waarvan elementair 74 mg magnesium.

waarbij een hond van 10-25 kg een halve maatschep krijgt. Dus wat magnesium betreft 200 mg

Magnesiumoxide (Kruidvat) is een anorganische verbinding. Deze zijn veel goedkoper dan organische verbindingen. Ze zijn echter veel minder goed opneembaar (hebben een slechte biologische beschikbaarheid) en dus is de werking minder.

Magnesiumcitraat (Groene Os) is een organische verbinding en dus beter opneembaar. Dus meer magnesium komt daar terecht waar het nodig is.

Het lijkt dus dat de dosering van 1 kruidvattablet niet te hoog is voor de hond. Maar, er wordt ook niet zo veel van opgenomen. Goedkoop is dus waarschijnlijk duurkoop. En aangezien je niet weet hoeveel er daadwerkelijk van wordt opgenomen, zou ik ook geen 2 tabletten durven geven. Teveel leidt namelijk weer tot diarree (en mogelijk nog wel wat andere dingen). Daar zit je vast niet op te wachten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door