Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#3329080
Wie weet wat je voor artrose/spondylose aan homeopatische middelen kan gebruiken?
Het gaat om jack die een tijd trug niet meer kon lopen en pijn had..
Ben toen cimalgex gaan geven en dat doe ik nu al 2 maanden dagelijks...
Op het middel doet hij het wel redelijk...
Buiten dat hij nu een zware oorontsteking heeft en een ontstoken pielewap...
Op zijn teen achter een bult (wat een allergie schijnt te zijn)
Ik maak me dus zorgen...
Zijn weerstand is gewoon slecht...
Was gister bij de da en vroeg wat ik er aan kon doen..
Der was weinig....
Nu wil ik eigenlijk voor die artrose /spondylose kijken of er ook iets is wat homeopatisch is...
Wat ook zijn nieren niet zo veel beschadigd...
ls dat er niet zou zijn.... jah dan moet ik gewoon die cimalgex levens lang dagelijks geven.....
Door Lizzy
#3329091
aalsmeer schreef:Wie weet wat je voor artrose/spondylose aan homeopatische middelen kan gebruiken?
Het gaat om jack die een tijd trug niet meer kon lopen en pijn had..
Ben toen cimalgex gaan geven en dat doe ik nu al 2 maanden dagelijks...
Op het middel doet hij het wel redelijk...
Buiten dat hij nu een zware oorontsteking heeft en een ontstoken pielewap...
Op zijn teen achter een bult (wat een allergie schijnt te zijn)
Ik maak me dus zorgen...
Zijn weerstand is gewoon slecht...
Was gister bij de da en vroeg wat ik er aan kon doen..
Der was weinig....
Nu wil ik eigenlijk voor die artrose /spondylose kijken of er ook iets is wat homeopatisch is...
Wat ook zijn nieren niet zo veel beschadigd...
ls dat er niet zou zijn.... jah dan moet ik gewoon die cimalgex levens lang dagelijks geven.....
Poeh, dat zijn best een grote hoeveelheid klachten! Zou het geen goed idee zijn om hiermee eens naar een holistisch dierenarts te gaan? Die bekijken hem als geheel en kunnen dan een behandelplan maken. Zij zullen waarschijnlijk beginnen met ontgiften en daarna opnieuw gaan opbouwen. Daarnaast dan wat aan zijn artrose/spondylose doen. Ik zou je dat echt van harte aan willen raden. Helaas zitten Tannetje Koning en Anneke Schellingerhout vol maar Den Hoek bijv. is ook erg goed: https://www.holistischdierenarts.nl/

Mocht je perse zelf aan de slag willen gaan (wat ik je dus niet aanraad, echt niet), dan zou je eerst eens kunnen beginnen met je hond te ontgiften. Bijvoorbeeld met Phytonics Detox. Daarna opbouwen met Probiotica (bijv. van Puur). Voor Spondylose is er dit middel: https://www.medpets.nl/puur+spondy/. Dat is op zich ook wel werkzaam op artrose (boswellia en duivelsklauw). Je zou zelf nog daarbij Golden Paste kunnen geven (kurkuma pasta - recept staat in de barfplaats bieb). En je zou daarnaast ook visolie kunnen geven. Doils Joint bijvoorbeeld.
Door aalsmeer
#3329103
Lizzy schreef:Poeh, dat zijn best een grote hoeveelheid klachten! Zou het geen goed idee zijn om hiermee eens naar een holistisch dierenarts te gaan? Die bekijken hem als geheel en kunnen dan een behandelplan maken. Zij zullen waarschijnlijk beginnen met ontgiften en daarna opnieuw gaan opbouwen. Daarnaast dan wat aan zijn artrose/spondylose doen. Ik zou je dat echt van harte aan willen raden. Helaas zitten Tannetje Koning en Anneke Schellingerhout vol maar Den Hoek bijv. is ook erg goed: https://www.holistischdierenarts.nl/

Mocht je perse zelf aan de slag willen gaan (wat ik je dus niet aanraad, echt niet), dan zou je eerst eens kunnen beginnen met je hond te ontgiften. Bijvoorbeeld met Phytonics Detox. Daarna opbouwen met Probiotica (bijv. van Puur). Voor Spondylose is er dit middel: https://www.medpets.nl/puur+spondy/. Dat is op zich ook wel werkzaam op artrose (boswellia en duivelsklauw). Je zou zelf nog daarbij Golden Paste kunnen geven (kurkuma pasta - recept staat in de barfplaats bieb). En je zou daarnaast ook visolie kunnen geven. Doils Joint bijvoorbeeld.
Hey Lizzy,
Dank je voor de link.. Ik ga daar zeker kijken...
Jah hij heeft nu dus die cimalgex kregen voor de ontstekingen tegen te gaan in zijn schouder partij van de spondylose...
Alleen......
Er is nooit een foto gemaakt.....
Dat wilde ik...maar dan zou die onder narcose moeten en als de uitkomst dus een hernia is,dan zou die toch op pijnstiller moeten omdat hij 15 is en een oparatie nie zo werken...
Maar toch wilde ik fotos om te zien wat het is...
Maar dat rade de da af omdat hij uit ervaring weet ho een rug er uit kan zien op deze leeftijd en de narcose voor de foto dus niet ok zou zijn....
Dus kreeg eerst pre phed maar daar ging hij niet lekker op....
Dus heb die cimalgex gekegen...
Is een ingewikkeld veraal.....
Maar een foto heeft dus weinig zin omdat als er artose/spondylos uit komt hij alsnog op pijnstillers moet elke dag...
Dus jah??? :'(
Ik heb echt geen ervaring met dit soort dingen en zit ook steeds met me handen in me haar....
Geef maar netjes dagelijks die 1/3 cimalgex....
Maar me gevoel zegt dat er meer kan...
Ik ga idd ff op de site kijken die je gaf :-*
Hoop dat ik er wijzer van word....
Nogmaals dank je wel voor de info....
#3330235
Waarom moet hij onder narcose voor de foto?
Is hij erg onhandelbaar?

Bij mijn kat hebben ze dat gewoon wakker gedaan en zelfs 1 persoon alleen. Hoe? Dat weet ik niet. Ik was er dus niet bij...
Misschien gewoon een kwestie van ervaring?

Mijn eigen DA wilde bij haar geen foto's nemen en kreeg mij ook overtuigd van de onzin. Pas toen ik stellig zei dat ik het wilde, kwam uit waarom. Ze deed het niet zelf en moest me dan doorverwijzen...

Artrose zegt volgens mij wel weinig op foto. Je kan zien dat er is of niet, maar de mate op foto staat niet rechtstreeks in relatie tot de klachten...
Maar spondylose zie je toch. Ik weet niet of een foto dan nodig is, of men het ook kan voelen, dat zou je aan iemand met kennis van zaken moeten vragen. Een osteopaat oid.Ik weet dat je wel moet opletten en vb niet gaan kraken omdat dat zaken erger kan maken.
Door aalsmeer
#3330550
pearlsofpassion schreef:Waarom moet hij onder narcose voor de foto?
Is hij erg onhandelbaar?

Bij mijn kat hebben ze dat gewoon wakker gedaan en zelfs 1 persoon alleen. Hoe? Dat weet ik niet. Ik was er dus niet bij...
Misschien gewoon een kwestie van ervaring?

Mijn eigen DA wilde bij haar geen foto's nemen en kreeg mij ook overtuigd van de onzin. Pas toen ik stellig zei dat ik het wilde, kwam uit waarom. Ze deed het niet zelf en moest me dan doorverwijzen...

Artrose zegt volgens mij wel weinig op foto. Je kan zien dat er is of niet, maar de mate op foto staat niet rechtstreeks in relatie tot de klachten...
Maar spondylose zie je toch. Ik weet niet of een foto dan nodig is, of men het ook kan voelen, dat zou je aan iemand met kennis van zaken moeten vragen. Een osteopaat oid.Ik weet dat je wel moet opletten en vb niet gaan kraken omdat dat zaken erger kan maken.

Hoi hoi...
Onder tussen ben ik idd een foto gaan maken bij iemand anders en zonder narcose ;)
Ik wilde idd ook een foto dan continu dat geraad in de lucht wat het kan zijn.
Conclusie.....
zijn wervels zitten vlak tegen mekaar. zit ruimte tussen maar niet zoveel als verder in zijn rug.
In zijn nek is lichte spondylose maar niet schikbarend te zien....
Je kan idd niet zien hoeveel pijnklachten de hond heeft...
Dus cimalgex houd alles soepel :D
Wat ik wel wil zeggen... Ben zo onwijs blij dat er een foto is en dat er geen tumoren zitten en dergelijke...
Dat ik zo goed geholpen ben....
Nu gaan we een afspraak maken voor zijn tanden :)
Die worden zonder narcose gewoon zo waar ik bij mag zijn. schoon gekrapt zeg maar....
Kan niets anders zeggen dan dat ze zo lief zijn daar.....
Maar goed...
We zijn iedergeval een stap verder :D.
Zonder gissen en raden :)
Door Gittje2
#3348680
pearlsofpassion schreef:Waarom moet hij onder narcose voor de foto?
Is hij erg onhandelbaar?
Volgens onze dierenarts omdat een hond onder narcose zeker over ontspannen spieren beschikt en je het meest kans hebt op een duidelijke foto.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door