Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3324375
Is iemand bekend met de wrattenzalf van de huisdierendokter:

https://www.huisdierendokter.nl/index.html

links onderaan in de index (boven het plaatje van de poes) staat de wrattenzalf.

Deze zalf is op basis van colloidaal zilver met nog wat andere ingredienten erbij. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Zou deze zalf beter werken dan "gewoon" zilverzalf of werkt zilverzalf alleen misschien niet?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3324440
Ik heb mijn wratten wel eens behandeld met knoflook.
4xpd met verse knoflook over de wrat. Wel dat ding door het midden snijden. Na 6 weken was het weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3331230
Ik heb uiteindelijk na lang aarzelen een klein tuubje besteld om te proberen. Ben nu een kleine week aan het smeren, maar er staat bij dat het 1-9 weken kan duren voor er resultaat zichtbaar is. Dus dat wordt geduld hebben. Ik gebruik het bij Armagnac die enkele wratten heeft, waaronder een flinke met roosjes op zijn rug. Daar had hij ook jeuk van want hij schurkte vaak onder de salontafel, een stoel of benen. Alles wat maar laag genoeg is. Dus regelmatig was die een beetje stuk of een beetje bloederig, altijd zaten er wel wat zwarte korstjes en gestolde spatjes. Hij zit er na een week nog steeds maar ziet er wel veel rustiger en schoon uit. Geen korstjes of stolseltjes meer, en er wordt ook niet meer geschurkt dus ik neem aan dat de jeuk weg is of in elk geval een stuk minder. Dus het doet wel iets voor hem. Ik ben heel erg benieuwd of ze echt gaan verdwijnen.
Door Charlotte32
#3338492
Ik heb diezelfde wrattenzalf. Ik gebruik het voor een behoorlijke wrat die op de ooglid zit. En omdat deze zalf niet schadelijk voor het oog , deze besteld. Dacht eerst dat het niet veel deed, maar ineens leek het of er een stuk los hing en dat is nu toch verdwenen. Dus zal toch wel wat doen deze zalf.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338495
Goed om te lezen!
Er staan heel veel positieve ervaringen op de site, maar helaas heeft het bij Armagnac niks geholpen. De wrat ging er weliswaar al heel snel "mooier" uitzien, niet meer zo lelijk en vies, hij werd mooi roze van kleur, maar verdwijnen? Helaas niet. Hij werd ook niks kleiner. Jammer, maar het was het proberen waard.
Door Charlotte32
#3338499
Jammer dat het het gewenste resultaat niet heeft gegeven. Misschien is cbd olie nog een optie? Een druppeltje op het wratje doen en even inwrijven.
Door Charlotte32
#3338501
Je kan het gerust 2 x per dag even insmeren. Hoop voor je dat het wat gaat doen. Het werkte hier wel bij een geirriteerd voetzooltje of kleine wondjes, maar dat is natuurlijk wel wat anders dan een wrat. Kan het bij mijn hond niet uitproberen bij haar wrat, want die zit op het ooglid, en mag niet in de ogen komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338510
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat gaat werken, maar proberen kan altijd natuurlijk. Hij krijgt elke dag druppels (inwendig) dus dan kan ik ook wel een drup op de wrat doen. Niet geschoten altijd mis.
Door tt-tjes
#3344263
Het hondje van mijn zus heeft ook zoveel wratten. Daar heb ik op een wrat een x een dot groene leem wondpasta op gedaan. Die is lang blijven zitten en de wrat is er volgens mij uiteindelijk veel kleiner van geworden. De DA heeft er toen ook een stel afgebonden met een draadje.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door