Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door kluifje
#3323898
Hoi hoi

Ik heb een hond van 11 jaar en hij betekent de hele wereld voor me ! ik wil hem dus graag het allerbeste geven maar
weet niet wat te veel is, to much ! er is zoveel en ik wil vaak veel te veel .

Er is zoveel op dit gebied ..
Ik zal beginnen met vertellen dat mijn hond een erg vitaal en fit is en ik op af en toe wat stijf lopen na niet echt veel aan hem merk, tuurlijk word hij sneller moe en dergelijke maar je zou echt niet denken
dat hij 11 jaar is ( het is een herdershond)

Het enige dat ik hem tot nu toe geef ter ondersteuning is flexi life platinum, en als ik dat niet geef merk ik wel wat verschil hoor ! al heb ik hem dat preventief gegeven ! hij doet het er super op
maar goed er is nog zoveel meer qua bijvoorbeeld supplementen zoals glucosamine, duivelsklauw, kurkuma wortel, vit D ? allerlei olies of andere toevoegingen, maar wat is teveel en kan het allemaal preventief ?

Ook op ander gebied wil ik van alles maar is het wel goed ?
Ik ga binnenkort voor het eerst met hem naar een masseur en als alles goed voelt wil ik dat met regelmaat gaan doen, gewoon ter ontspanning en ondersteuning !
Ook kijk ik naar hydrotherapie ( hier is geen aanleiding voor maar ik zag al dat het ook gewoon ter ondersteuning en preventief kan )
en ook osteopatie en accupunctuur is iets wat ik graag zou doen maar dit alles is wel preventief want er zijn verder niet echt problemen behalve dat hij ouder word en ik natuurlijk wil dat hij wel 16 word haha :biggrin2:
maar goed hoe ver ga je, kan dit allemaal preventief ? en dan met regelmaat ? denk je dat het wat toevoegd ?

Dan heb je ook nog dingen zoals nu met het koude weer een jas en dergelijke, ik heb nu dit jaar voor hem een jas aangeschafd met die sneeuw enzo maar weet niet of dat iets is dat ik mezelf aanpraat ? Ik moet zeggen dat ik me vaak overmatig en onnodig zorgen maak over de dieren en vooral mijn oudere hond .. dus vind het lastig om te bepalen wat gewoon goed is en waar in ik misschien overdrijf ?

Ik wil niet teveel van het "goede"doen waardoor het juist averechts werkt ..
Laatst gewijzigd door kluifje op vr 15 dec 2017, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3323920
kluifje schreef:Hoi hoi

Ik heb een hond van 11 jaar en hij betekent de hele wereld voor me ! ik wil hem dus graag het allerbeste geven maar
weet niet wat te veel is, to much ! er is zoveel en ik wil vaak veel te veel .

Er is zoveel op dit gebied ..
Ik zal beginnen met vertellen dat mijn hond een erg vitaal en fit is en ik op af en toe wat stijf lopen na niet echt veel aan hem merk, tuurlijk word hij sneller moe en dergelijke maar je zou echt niet denken
dat hij 11 jaar is ( het is een herdershond)

Het enige dat ik hem tot nu toe geef ter ondersteuning is flexi life platinum, en als ik dat niet geef merk ik wel wat verschil hoor ! al heb ik hem dat preventief gegeven ! hij doet het er super op
maar goed er is nog zoveel meer qua bijvoorbeeld supplementen zoals glucosamine, duivelsklauw, kurkuma wortel, vit D ? allerlei olies of andere toevoegingen, maar wat is teveel en kan het allemaal preventief ?
Voor zover ik kan zien zit er al duivelsklauw en kurkuma in dit flexi life platinum product (er zit ook salix alba in trouwens). Maar, ik denk niet dat het kwaad kan om daarnaast nog Golden Paste te geven (gemaakt van kurkuma). Je zou dan bijv. de halve dosering kunnen geven.

Vitamine D kan gevaarlijk zijn om aan een hond te geven in supplement vorm. Zie: viewtopic.php?f=11&t=122291&p=2921865&h ... d#p2921865. Ik denk zelf dat je het beste gewoon een goed BARF menu of een goede KVV aan je hond kunt geven (sowieso dus) en daar zit voldoende vitamine D in. Mocht je daar aan twijfelen, is de wilde zalmolie van Grizzly altijd een optie, daar zit vitamine D in, in een natuurlijke vorm en daar kun je ook niet bij overdoseren.
Ook op ander gebied wil ik van alles maar is het wel goed ?
Ik ga binnenkort voor het eerst met hem naar een masseur en als alles goed voelt wil ik dat met regelmaat gaan doen, gewoon ter ontspanning en ondersteuning !
Ook kijk ik naar hydrotherapie ( hier is geen aanleiding voor maar ik zag al dat het ook gewoon ter ondersteuning en preventief kan )
en ook osteopatie en accupunctuur is iets wat ik graag zou doen maar dit alles is wel preventief want er zijn verder niet echt problemen behalve dat hij ouder word en ik natuurlijk wil dat hij wel 16 word haha :biggrin2:
maar goed hoe ver ga je, kan dit allemaal preventief ? en dan met regelmaat ? denk je dat het wat toevoegd ?
Ik denk dat het allemaal geen kwaad kan. Acupunctuur zie ik alleen niks in, omdat ik niet geloof dat dit preventief iets kan doen. Osteopathie wel.
Dan heb je ook nog dingen zoals nu met het koude weer een jas en dergelijke, ik heb nu dit jaar voor hem een jas aangeschafd met die sneeuw enzo maar weet niet of dat iets is dat ik mezelf aanpraat ? Ik moet zeggen dat ik me vaak overmatig en onnodig zorgen maak over de dieren en vooral mijn oudere hond .. Kijk het liefst zou ik zelfs elke week naar de dierenarts gaan om dan telkens overnieuw die senioren check te doen :P en nee dat doe ik echt niet hoor maar dat is even om aan te geven dat ik echt wel weet dat dat soort dingen aan mij liggen maar goed het is wel lastig want ik zit ermee :D

Ik wil niet overdrijven en juist daardoor teveel van het goede doen waardoor het juist averechts werkt ..
Ik denk dat je stress en zorgen overbrengt op je hond. Dus daar zou ik acuut mee stoppen en gewoon met jezelf afspreken IEDERE dag optimaal van je hond te genieten! Want ik vind kwaliteit eerlijk gezegd echt belangrijker dan kwantiteit. En het is natuurlijk mooi dat je alles voor je hond wilt doen maar zelf denk ik echt dat er een paar dingen elementair zijn en de rest hooguit leuke "bij dingen". Gezonde rauwe verse voeding staat voor mij echt met stip op 1. Dat is inclusief gezonde snacks en dus geen rotzooi uit de dierenwinkel. Voldoende lichaamsbeweging staat op 2. Op 3 staat zo min mogelijk gif in zijn omgeving, in en op hem, dus geen zooi tegen vlooien en teken, geen preventieve wormkuren (alleen als je hond wormen heeft - op basis van een mestonderzoek), geen onnodige vaccinaties (en een hond van 11 is echt wel geïmmuniseerd!). Zo min mogelijk stress (vooral negatieve stress) staat op 4. En voor mij staat op 5: En verder veel liefde. Je hond voelt dat jij zijn grootste fan bent. Dus dat zit bij jou ook duidelijk helemaal snor!

Bij-dingen vind ik dan: zo'n supplement dat je nu al geeft, Golden Paste (kurkuma met zwarte gemalen peper en olijf/kokosolie), visolie (omega 3 vetzuren) van goede kwaliteit, osteopaat, masseur, etc. etc. Dat is ook een beetje hoe ver je zelf wilt gaan.
Door Envie
#3377257
Hier ook een oude hond van bijna 12. Naast goed eten, wat ik nu over 3 porties verdeel, doe ik ook wat vaker kleine leuke spelletjes. Wat meer TT-massages, en wat extra knuffels. Hij geniet. Ik ook ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door