Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3323302
We willen volgend jaar weer heel graag met de honden naar Noorwegen en het liefst nemen we de boot van Kiel naar Oslo omdat dat de meest comfortabele manier van reizen is voor ons. Eerder hebben we nooit problemen gehad met de honden maar 2 jaar geleden is Spot in de stress geschoten op de terugweg en heeft zijn handdoek, riem en drinkbak gesloopt in de eerste uren van de reis (ze verblijven in kennels naast het autodek). We zijn 3x bij ze geweest, na de 2e bezoek was hij al rustiger en 's morgen leek het alsof hij toch wel rustig geslapen had. Wat er gebeurt is, we hebben geen idee. Het was zijn 4e bootreis en nr 1-3 hadden geen problemen gegeven. Het is nu twee jaar geleden, we hopen dat hij het weer vergeten is maarrrr eigenlijk zou ik hem graag willen ondersteunen. We gaan in maart, dus ik heb nog even maar hebben jullie suggesties/tips?
Door Siberienne
#3323477
Lizzy schreef:Tryptofaan?
Ik denk dat je ongeveer aan dezelfde middelen "vast zit" als bij vuurwerkangst.

Ok, dank je, daar hebben mijn honden dan weer geen last van, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept.
Ik zag dat dat in de Puur rust ook zit. Ik ga het maar eens proberen, sowieso even ruim voor de vakantie.
Bij vuurwerk lees ik toch ook regelmatig de reguliere middelen zoals alprazolam, dat wil ik dan ook zeker eerst uitgetest hebben hoe hij daarop reageert..
Door hamada
#3325110
Als je het niet vertrouwt zou je ook de Kiel Göteborg boot kunnen nemen en dan per aut van Göteborg naar Oslo. Dan neem je een hondenhut en blijven de honden in je hut. Er is een bia ed in de hut en een drinkbak. Er zijn op de boten vrij ruime hondentoiletten met wandeldek.
Het bevalt ons goed, op onze vakanties naar Zweden.
Door Siberienne
#3325119
Dank je Hamada, nemen we mee voor een volgende keer. We hebben een keer helemaal gereden en tussen Goteborg en Oslo in een sneeuwstorm terecht gekomen..voor nu hebben we nog 1x deze boot geboekt, gaat het niet dan rijden we naar huis en doen we het niet meer.

Ik ben met Spot nu begonnen met Puur Tranquil om te kijken hoe hij daarop reageert. Eigenlijk qua gedrag en qua darmen.
Ik ben aangenaam verrast. Het is nu dag 5 en van,iddag waren we in het bos en daar kan meneer errug hyper zijn (hertjes, zwijnen) maar dit keer was hij het eigenlijk heel goed te doen en was hij beter ‘bereikbaar’

Zijn darmen verdragen het ook, hij vindt het zelfs lekker.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door