Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3323285
Ik zet het hier ook maar even neer; ik heb voor Harry Bach bloesems laten samen stellen. Hij verwerkt prikkels moeilijk en als hij een dag had met veel prikkels reageerde hij dat in de avond op Lola af door naar haar uit te vallen (ze zijn dus om die reden al een jaar gescheiden dmv een bench in huis) daarnaast is hij angstig voor harde en onverwachte geluiden en met het vuurwerk tijd in aantocht leek ons dat ook handig, tot slot is hij een redelijk nerveus en onrustig hondje. Hij slaapt al vanaf pup erg weinig en is echt zo’n draaikont. Om die redenen hebben we een het samen laten stellen om te kijken of hij daar baat bij zou hebben.

Mijn vraag nu, kan het zo zijn dat zijn gedrag eerst erger wordt?

Hij krijgt de bloesems vanaf woensdag en vrijdag hebben ze een kleine schermutseling gehad in huis na de boswandeling met mijn man (die is wat laks soms helaas, ach die paar minuutjes gaat wel goed joh) de schade is minimaal, bij beide een klein gaatje gelukkig. Maar Harry is nu al een paar keer ‘zomaar’ uitgevallen tegen Lola. Voor ons is tegenwoordig wel duidelijk waarom hij uitvalt normaal. En buiten in de avond is ineens ook weer heel eng, en dat ging echt best goed.
Wel slaapt hij veel meer, en slaapt hij ook echt, ook overdag terwijl hij dat eigenlijk nooit deed.

Ik kan prima contact opnemen met degene die ze heeft samengesteld maar dan heb ik pas antwoord maandag of dinsdag, hier gaat vaak net ff wat sneller
Ik merk dat ik hier toch wat onzeker van wordt of ik er wel goed aan heb gedaan om dit te doen.
Door src_esther
#3323310
Onwaarschijnlijk is niet. Hoewel ik niet weet hoe het bij Bach bloesem is, maar ik weet dat bij homeopathie klachten in eerste instantie kunnen verergeren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3323316
Met bach bloesems geen ervaring. Met een onzekere hond en natuurlijke middelen wel.

Oscar reageerde slecht op natuurlijke middelen die bedoeld waren om iets in het gedrag aan te passen. Ik denk dat de verandering in zijn gevoelsbeleving door die middelen te klein was om echt iets mee te kunnen en groot genoeg om van uit evenwicht te raken. Waardoor hij voor mijn gevoel van zichzelf schrok en er niet mee om kon gaan.

Natuurlijk dachten wij ook aan beginverergering, maar het duurde te lang en werd te erg. Dus na 2 totaal verschillende middellen ben ik er mee gestopt. Op reguliere gedragsmedicatie reageerde hij wel goed. Naar mijn idee dus omdat die medicatie wel snel genoeg een groot genoeg effect had voor hem om er houvast aan te hebben. Ik weet niet of ik het goed uitleg en natuurlijk ook niet of ik gelijk heb, maar dat was mijn idee er bij.

Ik zou dan ook goed blijven monitoren en even checken bij de samensteller. Een beginverergering moet ook weer een keer de goede kant op gaan en zij kan je vast vertellen hoe lang dat kan duren.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3323373
Thnx ladies! Hier kan ik wel wat mee. Ik had al een mail gestuurd naar de samensteller maar (begrijpelijk ook zo in het weekend) nog geen reactie gehad.
Ik hou het nog ff goed in de gaten, gister ging het weer prima.

En Kaela ik begrijp precies wat je bedoelt; ik heb dus ook het idee dat omdat hij zelf merkt dat er toch iets anders is dat hij dat dus opmerkt en daardoor dus extremer reageert op Lola. Soort re-directie agressie eigenlijk.
Terwijl eigenlijk mijn bedoeling was dat hij beter met prikkels om kan gaan en de overprikkeling niet meer op haar los laat.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door