Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3319801
Harrie, mijn Old English Bulldog van 10 jaar, loopt al ca 2 jaar met een regelmatig scheurende/klovende grote kussentje van zijn linker voorpoot.
Zichtbaar af en toe pijnlijk te zijn, meestal niet. Dierenarts had geen verklaring, advies: smeren met uienzalf.
Een keer was het kussentje ontstoken en heeft toen een AB kuur gekregen, waardoor de scheuren ook heel goed genazen.

Een aantal maanden geleden kreeg hij er meer pijn aan en begon mank te lopen. Ben toen naar een andere DA gegaan.
Deze constateerde dat zijn poot, kussen en tussen zijn tenen, goed ontstoken was. Ook gewrichten gecontroleerd, niets bijzonders. AB kuur gekregen die in totaal 4 weken geduurt heeft.
Ontsteking weg maar hij bleef mank lopen. Kreeg ook veel pijn tijdens opstaan na gelegen te hebben.
DA heeft toen nogmaals gewrichten gecontroleerd en vermoedde ontsteking in zijn elleboog.
Heeft toen Meloxidyl voorgeschreven. Na ca 10 dagen scheurde zijn kussentje weer en ik kon toen niet bepalen of het beter ging met de ontsteking, (hij kan dan ook pijn hebben aan het kussentje).
Ben toen na 2 weken (totaal) gestopt met de Meloxidyl en begonnen na hier veel te hebben gelezen met Golden paste en Glucosamine complex speciaal van Groen Os (had ik nog staan).
(Wil graag, ipv die Gluco van groene os, die Corta flx rx. Is helaas iets fouts gegaan met bezorgen.) Hij krijgt ook al jaren Vissenolie van Doils Joint.
Na 1,5 week begon hij wat levendiger te worden en wilde regelmatig 'huppelen' buiten en binnen wilde hij spelen. Maar hij bleef gewoon net zo mank lopen.
Ben vandaag weer naar de DA geweest want ik wilde nu dat er foto's gemaakt werden om ergens zeker van te zijn. Blijkt dat hij behoorlijke artrose heeft in beide ellenbogen, links nog iets meer dan rechts.

Ik wil nu dus toch maar weer beginnen met de Meloxidyl,maar ik weet niet of ik met de Golden paste en glucosamine dan moet stoppen of door mee kan gaan.
Met de Doils Joint ga ik zoiezo verder.

Kan iemand mij hierin adviseren?
(excuses voor het lange verhaal :o , wilde wat achtergrond info geven ;) )
#3319834
Dankje Lizzy!

De Meloxidyl geef ik ook liever niet maar, hij heeft op het moment behoorlijk pijn. Wil het geven tot ik verbetering zie en dan overgaan op iets anders.

CBD heb ik hem een tijdje terug ook gegeven maar, ik had niet echt het idee dat het wat deed. Ik zou een ander merk kunnen proberen, gebruikte toen Medihemp.
Lees hier veel dat mensen Jacob Hooij en Zamnesia gebruiken. Is het proberen waard.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door