Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3311776
Onze Max heeft artrose in twee tenen aan zijn linkervoorpoot, en de homeo-da behandelt dat met geluidstherapie (ultrasound/echo), waarbij de poot in een bakje met water wordt gezet. Het lijkt echt goed te helpen, en ik zou daar ook nog wel mee doorgaan, ware het niet dat ik a.s. vrijdag naar Zweden verhuis en er in mijn nieuwe woonplaats geen homeo-da te vinden is. Nou ben ik op zoek naar een apparaatje met dezelfde werking, maar dan een variant die niet 3.000 € kost. :-X Ik zie op Amazon wel kleine ultrasoundapparaatjes van minder dan 200 euro, die werken met een gel. Dat lijkt me wel iets, maar heeft iemand hier ervaring met die dingen? Werken ze ook echt? Ben heel benieuwd!
Door Siberienne
#3311782
Dat zijn denk ik "gewone" echo apparaten. Ik zou niet weten wat voor therapeutisch effect die hebben. De golven/straling daarvan is zo gering dat het mij zou verbazen als het helpt. Maar ja, ik kijkt überhaupt sceptisch tegen ultra geluid therapie. Bij mij persoonlijk hielp het namelijk geen drol... maar ik had dan ook geen artrose.

Nou is denk ik het belangrijkste effect diepe warmte? Of niet? Dan zou ik eerder investeren in een paar dikke sokken in Zweden? ;) ;) (((geintje))))

Misschien kan een hotpack toepassen ook helpen? Is een stuk minder prijzig. Wel opletten; de vulling daarvan is smakelijk (zoetig) en giftig (!), Janouk heeft die ooit bijna een naar binnen gewerkt.
Door Anne in Zweden
#3311784
Siberienne schreef:Dat zijn denk ik "gewone" echo apparaten. Ik zou niet weten wat voor therapeutisch effect die hebben. De golven/straling daarvan is zo gering dat het mij zou verbazen als het helpt. Maar ja, ik kijkt überhaupt sceptisch tegen ultra geluid therapie. Bij mij persoonlijk hielp het namelijk geen drol... maar ik had dan ook geen artrose.

Nou is denk ik het belangrijkste effect diepe warmte? Of niet? Dan zou ik eerder investeren in een paar dikke sokken in Zweden? ;) ;) (((geintje))))

Misschien kan een hotpack toepassen ook helpen? Is een stuk minder prijzig. Wel opletten; de vulling daarvan is smakelijk (zoetig) en giftig (!), Janouk heeft die ooit bijna een naar binnen gewerkt.
Arme Max, dat loopt vast niet handig in een meter sneeuw! :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3311895
Bosliefje schreef:Heeft de Emmipet tandenborstel misschien hetzelfde effect? Kost 120 euro.

Geen idee. Mijn homeo-da zei dat ik 1 en 3 megaherz nodig had, en dat zie ik bij de Emmipet niet staan. Ik heb nu eerst deze besteld (op eBay, daar was hij goedkoper):

Eens kijken of het wat oplevert.
Door Anne in Zweden
#3312078
Lizzy schreef:Ik zag deze voorbij komen: http://www.diergeneeskunde.nl/nieuws/20 ... e-artrose/
Interessant! Ik denk dat heeeel veel honden daar baat bij zouden hebben, als dat medicament aanslaat. Want ik denk dat er meer honden met artrose-pijnklachten rondlopen dan wij weten - als je erop gaat letten hoe moeilijk sommige honden lopen (en dat doe je, als je eigen hond ook moeilijk loopt), en als je weet hoe goed honden pijn kunnen verbergen...

Zelf kan ik niet aan het onderzoek meedoen (afstand is een puntje :D ), maar ik hoop dat het iets oplevert!
Door Lizzy
#3312079
Anne in Duitsland schreef:Interessant! Ik denk dat heeeel veel honden daar baat bij zouden hebben, als dat medicament aanslaat. Want ik denk dat er meer honden met artrose-pijnklachten rondlopen dan wij weten - als je erop gaat letten hoe moeilijk sommige honden lopen (en dat doe je, als je eigen hond ook moeilijk loopt), en als je weet hoe goed honden pijn kunnen verbergen...

Zelf kan ik niet aan het onderzoek meedoen (afstand is een puntje :D ), maar ik hoop dat het iets oplevert!
Oh ja... Niet zo slim van mij :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door