Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3310701
heeft iemand ervaring met atopica ?..

wij hebben letterlijk alle straatjes behandeld, van regulier (apoquel) tot homeopatische middelen.. 2.5 jaar is onze lhasa apso en uit bloedtesten is gekomen dat hij voor alle soorten grassen en kruiden allergisch is.. we hebben een dik jaar alternatief proberen te behandelen..
na 2.5 tobben, zegt nu zelfs onze homeopatische DA dat zijn immuunsysteem niet reageert en we eigenlijk gedoemd zijn om ons te wenden tot atopica, apoquel, cortisonen.. :(
Hij staat al van 8 maand op rauw voer, krijg geen chemische pipetten tegen teken en vlooien, maar natuurlijke producten allemaal...

Ik ben dus best ongerust over dergelijke medicatie :( zijn bloedwaarden waren ook al slecht op apoquel , daar is ie na twee maand moeten van afgezet worden, ...
Op dit moment geven we nog PUUR JEUK en PUUR POLEN. Bijna drie weken nu.. het lijkt ook niet te werken..
Bedankt alvast voor jullie ervaringen ( mochten die er zijn natuurlijk :-) )
Plaats reactie 1 bericht • Pagina 1 van 1
#3310706
Puur Pollen is echt iets dat je al in februari moet gaan geven bij een gras/kruiden-allergie. Ik heb verder geen ervaring met atopica/apoquel/prednison maar ik geloof eigenlijk dat het alle 3 zooi is. Dus als het op Apoquel niet lukt, dan denk ik dat je niet veel keus hebt anders dan prednison proberen. Oh, wij hebben hier een hondje op Barfplaats die ook zo vreselijk allergisch is en het heel goed doet op... (ook een natuurlijk middel). En nou moet ik even gaan zoeken! Ik kom er op terug.
#3315235
Geef mijn hondje al jaren atopica. Helaas het enige dat voldoende werkt voor hem. Er werd gezegd dat je op gegeven moment kon afbouwen, dat is hier nooit gelukt. Dus al 8 jaar lang bijna elke dag tablet(sla ongeveer 1 a 2x in de week over). Bijwerking is alleen slecht tandvlees.

Hij is nu 14jr en doet het echt heel goed. Huid blijft altijd gevoelig. Soms iets likken aan zn pootjes maar thats it.

Ja het is rotzooi maar als het houdbaar is voor mijn hond ga ik niet meer rommelen en proberen en veranderen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door