Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3308177
Hoi,
Nog maar net hier lid geworden en nu al een vraag.. :biggrin2:
Ons gecastreerde border terrierteefje van 4,5 jr laat haar urine soms lopen. Het zou kunnen dat het door haar brokken komt. Die heeft ze sinds een aantal weken als eliminatiedieet. Ik kan mij niet herinneren dat ze het voor deze brokken ook had.
Is een allergiehondje, uit zich in maagzuur, maagpijn enz. Zijn al maanden aan het dokteren.
Maar om een heel lang verhaal wat korter te maken, ik kan haar op dit moment nog niet overzetten op ander voer omdat haar maag aan het herstellen is en we eindelijk sinds een half jaar wat rust in de tent hebben. Maagklachten zijn over. Alleen nu verliest ze dus urine. Eerst in de vroege ochtend, nu gistermiddag een hele plas nadat ze gegeten had en was gaan liggen. Natuurlijk zou t kunnen komen door wat meer drinken, maar ja ik drink ook wel eens meer maar dan plas ik nog niet in mijn broek. Het zou ook kunnen dat ze na maanden van pijn eindelijk ontspant en teveel ontspant. Het is ook een stresskip. Als ze ligt te slapen, is dat niet vaak diep, als ik nies zit ze meteen overeind of als ik opsta.
Het zou door de castratie kunnen komen natuurlijk maar ik wil haar nog niet op medicatie zetten, omdat ook daar weer bijwerkingen op zitten. Dus na veel gegoogle kwam ik uit op Quertilla van Bloem.
Heeft iemand hier ervaring mee? Goed, slecht? Graag jullie reactie.
#3308187
Bowiepluis schreef:Hoi,
Nog maar net hier lid geworden en nu al een vraag.. :biggrin2:
Ons gecastreerde border terrierteefje van 4,5 jr laat haar urine soms lopen. Het zou kunnen dat het door haar brokken komt. Die heeft ze sinds een aantal weken als eliminatiedieet. Ik kan mij niet herinneren dat ze het voor deze brokken ook had.
Is een allergiehondje, uit zich in maagzuur, maagpijn enz. Zijn al maanden aan het dokteren.
Maar om een heel lang verhaal wat korter te maken, ik kan haar op dit moment nog niet overzetten op ander voer omdat haar maag aan het herstellen is en we eindelijk sinds een half jaar wat rust in de tent hebben. Maagklachten zijn over. Alleen nu verliest ze dus urine. Eerst in de vroege ochtend, nu gistermiddag een hele plas nadat ze gegeten had en was gaan liggen. Natuurlijk zou t kunnen komen door wat meer drinken, maar ja ik drink ook wel eens meer maar dan plas ik nog niet in mijn broek. Het zou ook kunnen dat ze na maanden van pijn eindelijk ontspant en teveel ontspant. Het is ook een stresskip. Als ze ligt te slapen, is dat niet vaak diep, als ik nies zit ze meteen overeind of als ik opsta.
Het zou door de castratie kunnen komen natuurlijk maar ik wil haar nog niet op medicatie zetten, omdat ook daar weer bijwerkingen op zitten. Dus na veel gegoogle kwam ik uit op Quertilla van Bloem.
Heeft iemand hier ervaring mee? Goed, slecht? Graag jullie reactie.
Honden die gecastreerd zijn verliezen vaker urine door het ontbreken van geslachtshormoon waardoor de kringspier van de blaas niet meer optimaal functioneert. Dus ja, meer drinken heeft daar wel degelijk invloed op. Ik heb hier een teefje dat gecastreerd is en normaal droog blijft totdat ik haar laat zwemmen. Daar krijgt ze zoveel water bij binnen dat ze urine gaat verliezen.

Quertilla van Bloem zou kunnen helpen bij het versterken van de kringspier van de blaas. Ik heb een teefje gehad bij wie dat goed hielp. Ik heb er nu ook een bij wie dat niet afdoende helpt en zij staat op de Propalin (wel nadat ik eerst de urine heb laten controleren door de dierenarts op gekke dingen, want blaasontsteking kan ook een reden zijn voor incontinentie).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door