Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3298837
wie hebben er ervaring met de banden met keramiek, volgens mij heb je ze van La Feb, Teek-EM, Caldimondi, line-up? hier knoflookpoeder en insprayen met mengsel water, azijn en tea tree - lijkt minder, zijn er hier mega veel maar toch nog veel teken, meestal wel nog klein en niet volgezogen
#3308763
Ik heb ze voor de husky's. Veel teken hier. Senna is een tekenmagneet en Rossi vinden ze niet zo lekker. Met de keramiek kralen heeft Rossi geen teken meer gehad. Senna wel maar wel veel minder als normaal. Normaal elke dag wel een volgezogen teek en meerdere kleintjes, nu 1x per week een volgezogen teek.
Geen flauw idee waarom het zou werken. Kon ze gratis krijgen dus maar gedaan. Maar ondanks dat ik nogal septisch was doen ze wel wat. Maar het werkt duidelijk niet voor 100%
#3310712
Hier hebben ze ook zo'n band om.
Ik heb een zeewater aquarium en ik had deze keramieke steentjes over dus heb er banden van gemaakt. Of het werkt zou ik niet durven zeggen maar feit is wel dat ik twee maanden geleden in Duitsland in 5 dagen meer dan 100 teken van mijn drietal afhaalde. Vier keer per dag controle en thuis bleken er ook nog een stuk of 20 in de vachten te zitten.

Ik geef knoflook pillen en spuit ze in met een Neem/Lavendel/Geranium/LemonGras/Pepermunt/Azijn/Water spray.
Vorige week met de banden erbij 'als in baad het niet dan schaad het ook niet' en in 12 dagen Duitsland geen enkele teek op twee van mijn honden en de tekenmagneet had er 8.
Ik vind het alleszins redelijk vergeleken bij de 120 van twee maanden geleden.

Of het werkt weet ik echt niet maar ze staan ze leuk en in het kader van alle beetjes helpen laat ik ze lekker om .
#3311175
Ramses1 schreef:Hier hebben ze ook zo'n band om.
Ik heb een zeewater aquarium en ik had deze keramieke steentjes over dus heb er banden van gemaakt. Of het werkt zou ik niet durven zeggen maar feit is wel dat ik twee maanden geleden in Duitsland in 5 dagen meer dan 100 teken van mijn drietal afhaalde. Vier keer per dag controle en thuis bleken er ook nog een stuk of 20 in de vachten te zitten.

Ik geef knoflook pillen en spuit ze in met een Neem/Lavendel/Geranium/LemonGras/Pepermunt/Azijn/Water spray.
Vorige week met de banden erbij 'als in baad het niet dan schaad het ook niet' en in 12 dagen Duitsland geen enkele teek op twee van mijn honden en de tekenmagneet had er 8.
Ik vind het alleszins redelijk vergeleken bij de 120 van twee maanden geleden.

Of het werkt weet ik echt niet maar ze staan ze leuk en in het kader van alle beetjes helpen laat ik ze lekker om .
12 dagen in Duitsland en dan kom je niet even langsgewupt? >:(

Mijn ervaring is dat het in Duitsland (en ik neem aan in andere landen ook), heeel veel uitmaakt waar je bent. Ik weet niet of je nu twee keer in dezelfde regio bent geweest, maar zo niet, dan kan dat ook nog verschil maken. Ik weet nog dat meneer Anne een paar jaar geleden vanuit Sachsen naar NL zou komen met de honden (zelf was ik al in NL) en dat hij onderweg ivm zijn werk nog een overnachting ergens in de buurt van Hannover had. Hoewel de honden bij ons in Sachsen op dat moment nauwelijks teken hadden, waren ze ermee bezaaid toen ze het bos bij Hannover uit kwamen.

Even over die spray van je: heb je daar een receptje van? Of staat dat al ergens in dit topic? *heeft verder nog niets gelezen*
#3313631
Anne in Zweden schreef:12 dagen in Duitsland en dan kom je niet even langsgewupt? >:(

Hahahaha! Jij zit toch in Zweden?

Mijn ervaring is dat het in Duitsland (en ik neem aan in andere landen ook), heeel veel uitmaakt waar je bent. Ik weet niet of je nu twee keer in dezelfde regio bent geweest, maar zo niet, dan kan dat ook nog verschil maken. Ik weet nog dat meneer Anne een paar jaar geleden vanuit Sachsen naar NL zou komen met de honden (zelf was ik al in NL) en dat hij onderweg ivm zijn werk nog een overnachting ergens in de buurt van Hannover had. Hoewel de honden bij ons in Sachsen op dat moment nauwelijks teken hadden, waren ze ermee bezaaid toen ze het bos bij Hannover uit kwamen.

Je weet waar het huis woont :) Ergens in oktober gaan we weer. Afspraakje maken?


Even over die spray van je: heb je daar een receptje van? Of staat dat al ergens in dit topic? *heeft verder nog niets gelezen*
Neem/Lavendel/Geranium/LemonGras/Pepermunt/Azijn/Water spray.

Ik doe een deel appelazijn en drie delen water in een flesje. Dan van alle oliën een stuk of 10/15 druppels.
Voor een extra sterke Duitse spray :) doe ik er nog wat gemalen kruidnagel (etherische olie kan natuurlijk ook), tee tree, Thijm en eucalyptus olie bij.
#3313823
Ramses1 schreef:Neem/Lavendel/Geranium/LemonGras/Pepermunt/Azijn/Water spray.

Ik doe een deel appelazijn en drie delen water in een flesje. Dan van alle oliën een stuk of 10/15 druppels.
Voor een extra sterke Duitse spray :) doe ik er nog wat gemalen kruidnagel (etherische olie kan natuurlijk ook), tee tree, Thijm en eucalyptus olie bij.
Dank! Enne, ik woon pas sinds twee weken in Zweden, hoor. Toen jij in Duitsland zat, was ik er dus ook! :P
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door