Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3308902
Lazy Garfield schreef:Na de behandeling moeten ze herstellen en dan zie je een tijdelijke terugval.
Althans dat is wat Fenella tegen mij zei!
Die ervaring heb ik met Spot ook met de chiropractici behandelingen voor zijn rug/poot. Ik moest zeker in het begin de eerste twee dagen erg rustig aan doen met hem. Juist doordat ze eerst compenseren en dan weer 'normaal' gaan belasten, gaan ze spieren gebruiken die ze eerst niet gebruikten en dan kunnen ze 1-2 dagen flinke spierpijn hebben.
Hij kon als reactie ook een dag diarree hebben of ook echt wat minnetjes zijn. Er gebeurt nogal wat he, in zo'n lijfje..
Door Janie2
#3308921
Yes! Geduld geduld. Bedankt beide :)

Fenella gaf aan dat de ene hond super loopt en de ander bijv eerst slechter.
Toch erg sneu om te zien. Ik had zo gehoopt zoals bij Aharon met z'n schouder dat je echt meteen een fantastische verbetering ziet. Dat hopen we natuirlijk allemaal :)

Gaven / geven jullie pijnstilling?
Hij zit nu nog tot morgen aan de onsior (10 dagen totaal vanuit de dierenarts) en ik ga dan meteen daarna over op de iso-joint acute, daar heb ik goede ervaringen mee met zijn schouder destijds.

Vanwege zijn buik wilde ik eigenlijk geen nsaid, heb meloxidyl gewoon thuis liggen maar dat durf ik echt niet meer, maar hij lijkt niet te reageren kwa buik op de onsior gelukkig.
Door Tanna
#3308981
Ik heb groot vertrouwen in Fenella. Zij behandelt mijn hond al jaren, is toevallig afgelopen week weer bij ons geweest. Op haar advies blijft mijn hond na een behandeling altijd een week aan de lijn en doen we het rustig aan. Omdat het kruidenmengsel dat Fenella had voorgeschreven niet meer voldoende was ben ik op haar aanraden sinds een paar dagen overgestapt op Synopet. Ze heeft eerst 'gemeten' of mijn hond dat kon verdragen en wat de dosering moest zijn. En ik moet zeggen, ik zie resultaat. Superfit zal ze niet meer worden gezien haar leeftijd en de blessure die ze nu heeft, maar toch.
Ik hoop dat het met jouw hond snel beter gaat!
Door Janie2
#3339324
Update: Fenella is een topper. Erg kundig. Heeft zeker geholpen voor zijn buik, en nu ook met zijn knie de afgelopen paar maanden.

Voor de katten hebben we osteopate Nanne Boekholt. Erg lief en kundig.

Onze kater heeft een ware “update” gehad. Hij liep stram met rechtsvoor maar röntgen en bloed waren volledig prima. Maar dan kijk je naar je kater en weet je dat er wel iets moet gebeuren. Er zijn echter niet veel osteopaten die katten behandelen. Nanne wel! Onze kater loopt weer goed, hij heeft 3 behandelingen gehad en nu is het niet meer nodig. We laten hem over een jaar weer controleren, en onze 2 andere katten mogen ook voor een check.

Bij honden en paarden is het zo gewoon, nu de katten nog.
Door Janie2
#3339325
Tanna schreef:Ik heb groot vertrouwen in Fenella. Zij behandelt mijn hond al jaren, is toevallig afgelopen week weer bij ons geweest. Op haar advies blijft mijn hond na een behandeling altijd een week aan de lijn en doen we het rustig aan. Omdat het kruidenmengsel dat Fenella had voorgeschreven niet meer voldoende was ben ik op haar aanraden sinds een paar dagen overgestapt op Synopet. Ze heeft eerst 'gemeten' of mijn hond dat kon verdragen en wat de dosering moest zijn. En ik moet zeggen, ik zie resultaat. Superfit zal ze niet meer worden gezien haar leeftijd en de blessure die ze nu heeft, maar toch.
Ik hoop dat het met jouw hond snel beter gaat!
Tanna dat klinkt ook fijn! Hopelijk nog steeds zo positief, en synopet is een mooi product.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door