Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3295696
Mijn hond is bekend bij Aharon van kreupeldier. Gouden handjes heeft deze orthomanuele dierenarts.

Toch nu mijn hond alweer langere tijd kampt met zijn dunne darm (ontsteking) vallen er wat stukjes op zijn plaats. Aangezien al onze (en die van oa honden) organen aan de ruggenwervels hangen denk ik dat Osteopatie erg goed voor hem gaat zijn.

Wie kent er een goede osteopaat?

Ik had zelf Martine Burgers gevonden, zijn daar ervaringen mee?
Liefst in een straal van 1 uur rijden rondom Arnhem of dichterbij. Maar ik sta in principe overal voor open.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3295703
Janie2 schreef:Mijn hond is bekend bij Aharon van kreupeldier. Gouden handjes heeft deze orthomanuele dierenarts.

Toch nu mijn hond alweer langere tijd kampt met zijn dunne darm (ontsteking) vallen er wat stukjes op zijn plaats. Aangezien al onze (en die van oa honden) organen aan de ruggenwervels hangen denk ik dat Osteopatie erg goed voor hem gaat zijn.

Wie kent er een goede osteopaat?

Ik had zelf Martine Burgers gevonden, zijn daar ervaringen mee?
Liefst in een straal van 1 uur rijden rondom Arnhem of dichterbij. Maar ik sta in principe overal voor open.
In dit topic viewtopic.php?f=17&t=134736 worden de problemen van Saartje besproken.
Op advies van een aantal leden ben ik Bij Fanella Doesburg terechtgekomen en dat is me zeer goed bevallen.
Ze is regulier dierenarts en tevens ostheopate en acapunkturiste.
Ze woont in Emst vlakbij Epe,, dus dat minder dan een uur vanaf Arnhem.
Door evelyn02
#3295720
Ik heb ervaring met Fenella Doesburg en Marielle Kamphorst. Fenella woont in Emst maar is ook geregeld op locatie en dan kan je vaak ook wat afspreken. Ze schijnt regelmatig in de Achterhoek te zijn.
Mariëlle zit bij de Graafschap Dierenartsen in Vorden.
Over beide ben ik erg te spreken!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3295748
Kaela schreef:Jannemarie Frowijn zit in Meppel, hele fijne vrouw. http://www.praktijkvoorpaardenosteopathie.nl/
Ik had liever de combinatie regulier dierenarts/ostheopaat/acapuncturist.
Dan heb je alles in één keer.
Alhoewel ik zie dat Jannemarie Frowijn wel opgeleid is bij ICREO.
Maar dit vind ik persoonlijk ongelooflijk vaag en geloof daar absoluut niet in:
http://www.praktijkvoorpaardenosteopath ... handeling/
Door Eef+Stippels
#3295828
Hier goede ervaring met Martine Burgers. En als je de zoekfunctie gebruikt met haar naam, kom je nog meer ervaringen tegen :)

Hopelijk heeft hij er veel baat bij!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3295906
Fenella Doesburg(http://www.dierenarts-osteopaat.nl/) , geeft eerlijk advies, zowel qua behandeling(als het bv geen zin heeft), medicijnen(niet gelijk op de duurste/nieuwste), zoekt mee voor alternatieven. Mijn reu werd behandeld, maar mijn teef wilde ook maar wat graag zielig zijn zodat ook zij een behandeling mocht ondergaan.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3296230
san :) schreef:ik heb goede ervaringen met Ingrid sas. komt aan huis en is ook dierenarts naast osteopaat
Op haar website is geen info te vinden over de woonplaats, wel handig als je dat er even bijzet!
Door sandra.aerns
#3296435
Lazy Garfield schreef: Op haar website is geen info te vinden over de woonplaats, wel handig als je dat er even bijzet!
Sorry, dordrecht. Ja de website is wat spartaans


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Janie2
#3308894
Nadat mijn hond zich 1,5 week geleden blesseerde aan zijn heup heb ik niet langer gewacht om een afspraak te maken bij Fenella voor zijn heup en buik.

Bedankt voor jullie tips met een aantal namen waar ik op door heb kunnen zoeken, daardoor is mijn keuze uiteindelijk op Fenella gevallen.

Gisteren is hij behandeld. Leuke vrouw! Legt veel uit, en is lief en rustig voor de hond. Hij was flink gaan compenseren vanwege z'n heup en z'n dunne darm was gevoelig. Gisteren avond liep hij de sterren van de hemel en vandaag is het slechter dan ooit. Ik hoop dat hij z'n heup snel weer beter gaat belasten.

Het maakt mij toch wel wat onzeker dat hij nu zo slecht loopt.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3308895
Janie2 schreef:Nadat mijn hond zich 1,5 week geleden blesseerde aan zijn heup heb ik niet langer gewacht om een afspraak te maken bij Fenella voor zijn heup en buik.

Bedankt voor jullie tips met een aantal namen waar ik op door heb kunnen zoeken, daardoor is mijn keuze uiteindelijk op Fenella gevallen.

Gisteren is hij behandeld. Leuke vrouw! Legt veel uit, en is lief en rustig voor de hond. Hij was flink gaan compenseren vanwege z'n heup en z'n dunne darm was gevoelig. Gisteren avond liep hij de sterren van de hemel en vandaag is het slechter dan ooit. Ik hoop dat hij z'n heup snel weer beter gaat belasten.

Het maakt mij toch wel wat onzeker dat hij nu zo slecht loopt.
Na de behandeling moeten ze herstellen en dan zie je een tijdelijke terugval.
Althans dat is wat Fenella tegen mij zei!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door