Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3294638
Is het middel isogel hetzelfde als Psylliumvezels?
Ik lees op allerlei hondenforums Psylliumvezels precies hetzelfde zijn als isogel.
Psylliumvezels zijn alleen veel goedkoper en zelfs bij het Kruidvat te koop.
Door Lizzy
#3294640
Isogel bevat voor 90% Ispaghula. En daarnaast nog een regiment aan hulpstoffen: E223, E127, E218, E216 en fosfor. E- nummers zijn in de Europese gemeenschap toegelaten hulpstoffen.

Psyllium, ook wel bekend als ispaghula or isphagula, en komt van de zaden van de Plantago Oveta of Plantago Ispaghula.

Manon heeft er een heel uitgebreid artikel over geschreven, over psyllium husk en het gebruik ervan: http://www.dollemaat.nl/gezondheid/psyl ... l-vlozaad/
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3294734
Lizzy schreef:Isogel bevat voor 90% Ispaghula. En daarnaast nog een regiment aan hulpstoffen: E223, E127, E218, E216 en fosfor. E- nummers zijn in de Europese gemeenschap toegelaten hulpstoffen.

Psyllium, ook wel bekend als ispaghula or isphagula, en komt van de zaden van de Plantago Oveta of Plantago Ispaghula.

Manon heeft er een heel uitgebreid artikel over geschreven, over psyllium husk en het gebruik ervan: http://www.dollemaat.nl/gezondheid/psyl ... l-vlozaad/
dank je wel Lizzy, maar is psyllium husk nu hetzelfde als isogel wat je oa hier kunt betsellen? http://www.medpets.nl/isogel/1624/
Dat is nl vrij duur per 100 gram. Psyllium husk gaat per kilo en veel goedkoper. of is dat alleen voor paarden.
Door Lizzy
#3294756
Lazy Garfield schreef:dank je wel Lizzy, maar is psyllium husk nu hetzelfde als isogel wat je oa hier kunt betsellen? http://www.medpets.nl/isogel/1624/
Dat is nl vrij duur per 100 gram. Psyllium husk gaat per kilo en veel goedkoper. of is dat alleen voor paarden.
Ja dat is hetzelfde en als je het vaak gebruikt, koop je het zeker beter ergens anders!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3294920
Lizzy schreef:Ja dat is hetzelfde en als je het vaak gebruikt, koop je het zeker beter ergens anders!
Fanella Doesburg had mij isogel aanbevolen ter versterking van het maagdarmkanaal voor Saartje.
Vandaag was ik bij haar omdat Saartje door de Dexoral al een paar dagen aan de diarree is en vandaag ook veel overgegeven heeft.
De weerstand is op dit moment slecht en ze heeft een virus.
Volgens Fanella is syllium husk niet hetzelfde als isogel.
Wie heeft hier nu gelijk?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3294933
Ik lees:

Iso-gel bestaat voor 90% uit Ispaghula. Ispaghula wordt uit de zaaddoppen van de Plantago Ovara gemaakt, een plant die vooral in India en Iran voorkomt.

Psylliumvezels (ook wel Vlozaad vezels genoemd) zijn afkomstig van de Plantago Ovata zaadjes. De Plantago Ovata is een éénjarige kruidachtige plant die groeit in warmere gebieden zoals de Canarische eilanden, Zuid Spanje, Noord – Afrika, het Arabische schiereiland, Pakistan en India.

Het is dus hetzelfde. Maar als in Iso-Gel nog 10% andere dingen zit, dan is het maar net wat dat is. Ik ben dan van het type, dat ik van de dierenarts uitleg wil wát er dan anders is, zodat je goed kiezen kan.

Wij hebben destijds een keer Iso-gel gebruikt bij Oscar, bij acute diarree. Hielp prima, al werden de drollen een beetje raar. Voor langere tijd zou ik naar psylliumvezels neigen, tenzij de dierenarts mij goed kan uitleggen waarom iso-gel beter zou zijn.
Door Lizzy
#3294939
Kaela schreef:Ik lees:

Iso-gel bestaat voor 90% uit Ispaghula. Ispaghula wordt uit de zaaddoppen van de Plantago Ovara gemaakt, een plant die vooral in India en Iran voorkomt.

Psylliumvezels (ook wel Vlozaad vezels genoemd) zijn afkomstig van de Plantago Ovata zaadjes. De Plantago Ovata is een éénjarige kruidachtige plant die groeit in warmere gebieden zoals de Canarische eilanden, Zuid Spanje, Noord – Afrika, het Arabische schiereiland, Pakistan en India.

Het is dus hetzelfde. Maar als in Iso-Gel nog 10% andere dingen zit, dan is het maar net wat dat is. Ik ben dan van het type, dat ik van de dierenarts uitleg wil wát er dan anders is, zodat je goed kiezen kan.

Wij hebben destijds een keer Iso-gel gebruikt bij Oscar, bij acute diarree. Hielp prima, al werden de drollen een beetje raar. Voor langere tijd zou ik naar psylliumvezels neigen, tenzij de dierenarts mij goed kan uitleggen waarom iso-gel beter zou zijn.
En daarnaast bevat Isogel nog een regiment aan hulpstoffen: E223, E127, E218, E216 en fosfor. E- nummers zijn in de Europese gemeenschap toegelaten hulpstoffen. Dus nah, als ik iets zuivers kan verkiezen boven 10% hulprotzooi: deed ik dat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3294942
Lizzy schreef:En daarnaast bevat Isogel nog een regiment aan hulpstoffen: E223, E127, E218, E216 en fosfor. E- nummers zijn in de Europese gemeenschap toegelaten hulpstoffen. Dus nah, als ik iets zuivers kan verkiezen boven 10% hulprotzooi: deed ik dat.
Eens, tenzij de dierenarts mij heel goed kan vertellen dat 1 van die stoffen een hele belangrijke werking heeft. Maar dan moet het een goed verhaal zijn en niet "het is iets anders".
Door Lizzy
#3294944
Kaela schreef:Eens, tenzij de dierenarts mij heel goed kan vertellen dat 1 van die stoffen een hele belangrijke werking heeft. Maar dan moet het een goed verhaal zijn en niet "het is iets anders".
Maar een hulpstof is niet voor niets een hulpstof natuurlijk. En je kunt de E nummers zelf opzoeken.

Neem E223. Dat is Natriummetabisulfiet. Natriummetabisulfiet is een wit instabiel poeder, dat met zuurstof reageert tot natriumsulfaat. In zure condities wordt zwaveligzuur gevormd, wat de eigenlijke conserverende werking heeft. Het wordt gebruikt als conserveermiddel en als bleekmiddel in levensmiddelen. Bijwerkingen :
Door de oxiderende werking kan het sommige vitamines in producten afbreken. In de lever wordt het omgezet tot sulfaat, hetgeen met de urine wordt uitgescheiden.
Mensen met een overgevoeligheid tegen natuurlijke sulfieten moeten ook toegevoegde sulfieten vermijden (E221-228)

En E127: Erythrosine. Rode kleurstof. Zeer goed oplosbaar in water. Bijwerkingen :
Zeer weinig bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een effect op hyperactiviteit bij kinderen is beschreven in een paar gevallen, evenals een mogelijk mutageen verband. Het versterkt de fotosensibiliteit bij mensen die last hebben van zonlichtallergie. In hoge concentraties heeft het een effect op de stofwisseling van jodium. Deze concentraties kunnen echter niet door gebruik in levensmiddelen worden gehaald.

En de anderen zijn ook conserveringsmiddelen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door