Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3300076
Dreamcatcher schreef: Armbandjes ;D Ben heel benieuwd of je nog meer teken gaat vinden, fijn dat je dit deelt. Mag ik vragen welke band jij hebt? Ik zie dat er verschillende zijn?
Mmmmmmm . . . gister nr weggehaald. Deze zat onderaan haar borst.
Mijn moeder is een enorme barnsteen verzamelaar. Ze had nog een ketting liggen met heel veel kleine barnsteentjes. Diza heeft deze als een soort ketting om.
#3300088
judith vd schreef:Mmmmmmm . . . gister nr weggehaald. Deze zat onderaan haar borst.
Mijn moeder is een enorme barnsteen verzamelaar. Ze had nog een ketting liggen met heel veel kleine barnsteentjes. Diza heeft deze als een soort ketting om.
Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt (of zou moeten werken) dat een barnsteen bij de hals van de hond, de hele hond teekvrij zou kunnen houden?
#3300142
pluk schreef:Die CD vet ruikt behoorlijk sterk ja. Voordeel is dat je maar 1 druppel hoeft aan te brengen. Je kunt de druppel eerst op je vinger doen en dan aanbrengen of direct op je hond doen.
Thnx, goed om te weten.
judith vd schreef:
Mmmmmmm . . . gister nr weggehaald. Deze zat onderaan haar borst.
Mijn moeder is een enorme barnsteen verzamelaar. Ze had nog een ketting liggen met heel veel kleine barnsteentjes. Diza heeft deze als een soort ketting om.
Oh dat is helemaal handig, dan is het ook 'leuk om uit te proberen'.
#3300172
ik ben ook met CDvet druppels bezig, moet wel zeggen dat ik het echt een onhandig flesje vind ( uit Duitsland ) er is geen tuitje en druppelen lastig als je het niet op vinger wilt doen, maar op huid van de hond. Niet schudden blijkt nu want bij het soort flesje wat ik heb zit het dan ook aan de buitenkant, heel onhandig.
#3300270
faya schreef:ik ben ook met CDvet druppels bezig, moet wel zeggen dat ik het echt een onhandig flesje vind ( uit Duitsland ) er is geen tuitje en druppelen lastig als je het niet op vinger wilt doen, maar op huid van de hond. Niet schudden blijkt nu want bij het soort flesje wat ik heb zit het dan ook aan de buitenkant, heel onhandig.
Bevalt het, op het onhandige flesje na, wel goed?
constance.blokzijl schreef:Ik zag net een waarschuwing; in elk geval in Overijssel/Gelderland worden de komende 2 weken extreem veel teken verwacht!
Owww bah, het zijn er hier bij ons (veluwe) momenteel al erg veel. Afgelopen dagen bij 2 honden 3 vastgezogen teken eraf gehaald en 2 volgezogen teken op de grond gevonden, yuk!
#3300276
dreamcatcher: ja, pas begonnen op 14 mei en bedoeling is eerst 3 weken elke dag - teekrijk gebied, dus niet tekenvrij maar lijkt dat ik in ieder geval minder vaste teken tegenkom. spuit ook nog 1x per dag met mengsel azijn, water en tea tree olie en geef knoflookpoeder
#3300547
Het zijn er echt veel. (Bosrijk gebied Veluwe, Gelderland)
Ik kom veel lopende teken tegen, waarvan ik er in de voorgaande 5 jaar ooit 1 van tegen kwam...

Ik ga voor extra de biospotix spray bestellen, hopelijk ruikt die spray beter dan de Eden teekaway.

Weet iemand het verschil tussen de biospotix dermocare en de protective?
#3302345
Ik gebruik voor Ziggy (en vroeger ook voor Tous) Exil Tick off en dan de spray. Zo kan ik minder doseren dan aangegeven en het helpt prima. Ik heb tijden geurdingen gebruikt als knoflook en teatree maar dat hielp allemaal niet. Toen dus maar naar de gifbus gegrepen :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door