Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3297804
Lizzy schreef:In Billy No Mates zit:

Ingrediënten:  munt, zeewier (15%), fenegriek, neem, citroenmelisse

Als ik geen teven had gehad (die loops en schijnzwanger zijn) : dan zou ik fenegriek kiemen door hun eten gooien. Nog gezond ook!
Misschien suffe vraag: maar waarom bij loopse en schijnzwangere teefjes dan geen fenegriek gebruiken?
Niet teveel...of helemaal niet...
#3297871
Raaf schreef:Misschien suffe vraag: maar waarom bij loopse en schijnzwangere teefjes dan geen fenegriek gebruiken?
Niet teveel...of helemaal niet...
Helemaal geen suffe vraag! Fenegriek bevorderd de melkgift. Dus als ik ze hier schijnzwanger heb, zit ik niet te wachten op het ontwikkelen van melkgift. En vandaar dat ik het niet aan loopse/schijnzwangeren durf te geven.
#3297974
Lizzy schreef:Helemaal geen suffe vraag! Fenegriek bevorderd de melkgift. Dus als ik ze hier schijnzwanger heb, zit ik niet te wachten op het ontwikkelen van melkgift. En vandaar dat ik het niet aan loopse/schijnzwangeren durf te geven.
Dat wist ik ook niet, handig om te weten!
#3298498
wie hebben er ervaring met de banden met keramiek, volgens mij heb je ze van La Feb, Teek-EM, Caldimondi, line-up? hier knoflookpoeder en insprayen met mengsel water, azijn en tea tree - lijkt minder, zijn er hier mega veel maar toch nog veel teken, meestal wel nog klein en niet volgezogen
#3299188
Wij hebben kort geleden opgepast bij een paar katten en normaal gesproken doe ik daar altijd wel een vlo op :'( . Onze hond - met barnsteentje - had deze keer geen teken en ik had geen vlo, waar ik eigenlijk heel verbaasd over was. Nu bedenk ik me opeens : toen ik voor de hond een barnsteentje kocht heb ik mezelf oorbellen met barnsteen cadeau gedaan en die heb ik al die tijd gedragen. Zou het dan toch.......??
#3299756
Lizzy schreef:Ik heb niet het idee dat het werkt, knoflook... En ze zeggen dat fenegriek werkt. En zwarte komijnzaad. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik vind verse knoflook een goed idee om te geven maar die capsules zijn te geconcentreerd en daarmee krijgt je hond al gauw teveel knoflook binnen en teveel is echt niet goed. Honden kunnen problemen krijgen met bloedstolling, door teveel knoflook. De veilige hoeveelheid knoflook: The recommended amount of fresh garlic is 1/2 to 1 small clove per 20 lbs (9 kilo) of body weight daily.

Er zijn weer een aantal nieuwe sprays die ik weer wil gaan proberen. Ik vond ze hier: https://www.eko4petz.nl/c-1951162/vlooien-en-teken/. Ik ga de Protetive Spray Citroenmelisse maar eens proberen denk ik. Of de Biospotix Dermocare. Die klinken me beide goed. De laatste zegt dat honden ook kunnen zwemmen maar dat het dan minder lang werkzaam is. Dat lijkt me logisch maar ik heb er zelf geen moeite mee om de honden in te sprayen voor ik naar het bos ga.

Ik geef mijn Labrador nu 4 knoflookcapsules per dag en sindsdien heb ik geen teek meer bij hem gezien,. Ik ga nu 3 capsules proberen en kijken of dit ook voldoende is.
Er blijkt veel onduidelijkheid over er of knoflookcapsules goed of slecht zijn voor honden want ik lees op diverse site dat het veel gegeven wordt er deze honden ook oud geworden zijn. Tot nu toe blijkt het wel degelijk te helpen. Het moeilijke ervan is dat de een zegt dat het goed is en de ander zegt van niet, terwijl je natuurlijk het beste met je hond voor hebt
#3299843
HugoHugo schreef:Ik geef mijn Labrador nu 4 knoflookcapsules per dag en sindsdien heb ik geen teek meer bij hem gezien,. Ik ga nu 3 capsules proberen en kijken of dit ook voldoende is.
Er blijkt veel onduidelijkheid over er of knoflookcapsules goed of slecht zijn voor honden want ik lees op diverse site dat het veel gegeven wordt er deze honden ook oud geworden zijn. Tot nu toe blijkt het wel degelijk te helpen. Het moeilijke ervan is dat de een zegt dat het goed is en de ander zegt van niet, terwijl je natuurlijk het beste met je hond voor hebt
Vier knoflookcapsules is veel hoor! Ik zou dat echt nooooit durven geven op 1 dag. Ik ben erg pro knoflook maar bij de hond moet je gewoon heel voorzichtig zijn met de dosering. Dit is de dosering voor verse knoflook (en capsules zijn geconcentreerd!):

1/2 tot 1 teentje knoflook per dag per 10 kg lichaamsgewicht hond.
#3299844
Ik gebruik CD vet druppels en een spray voor extra als we naar t bos of zo gaan. Sinds kort heb ik ook een barnsteen halsband er bij. Tot nu toe 3 teken: 2 lopend, 1 vast. En alledrie toen ik de halsband was vergeten...
#3299871
Ja fijn topic! Hier erg veel teken, de afgelopen dagen al meerdere teken van de honden gehaald verdorie. Ga er toch bijna aan denken om dan maar een scaliborband of serestoband te kopen.
Hier 1 gevoelige hond die ik momenteel even niets 'inwendige' wil geven. Ik lees dus graag mee met jullie ervaringen.
judith vd schreef:Vandaag 1 teek gevonden :crying: .
Maar goed, das nog steeds niet heel veel.
Ook zat die op een andere plek dan normaal. Bijna altijd zitten ze op haar kop of hals. Nu zat die op haar flank.
Ook dan maar armbandjes omdoen ::) ?
Armbandjes ;D Ben heel benieuwd of je nog meer teken gaat vinden, fijn dat je dit deelt. Mag ik vragen welke band jij hebt? Ik zie dat er verschillende zijn?

pluk schreef:Ik gebruik CD vet druppels en een spray voor extra als we naar t bos of zo gaan. Sinds kort heb ik ook een barnsteen halsband er bij. Tot nu toe 3 teken: 2 lopend, 1 vast. En alledrie toen ik de halsband was vergeten...
Ruikt dat CD vet druppels erg sterk? Mijn honden rennen zo ongeveer weg voor de spray die ik nu heb.... Op een doekje doen en aanbrengen werkt gewoon niet voldoende.
#3299876
Dreamcatcher schreef:Ja fijn topic! Hier erg veel teken, de afgelopen dagen al meerdere teken van de honden gehaald verdorie. Ga er toch bijna aan denken om dan maar een scaliborband of serestoband te kopen.
Hier 1 gevoelige hond die ik momenteel even niets 'inwendige' wil geven. Ik lees dus graag mee met jullie ervaringen.



Armbandjes ;D Ben heel benieuwd of je nog meer teken gaat vinden, fijn dat je dit deelt. Mag ik vragen welke band jij hebt? Ik zie dat er verschillende zijn?



Ruikt dat CD vet druppels erg sterk? Mijn honden rennen zo ongeveer weg voor de spray die ik nu heb.... Op een doekje doen en aanbrengen werkt gewoon niet voldoende.
Die CD vet ruikt behoorlijk sterk ja. Voordeel is dat je maar 1 druppel hoeft aan te brengen. Je kunt de druppel eerst op je vinger doen en dan aanbrengen of direct op je hond doen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door