Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3309232
Kuikuhnek schreef:Las vandaag dat iemand brandnetels blancheert met knoflook, dat geeft ze elke dag en ze zijn tekenvrij.
En die woont op een belachelijk groot stuk grond.
Ik doe tegenwoordig hetzelfde (want ik kreeg dit in mijn mail gestuurd als tip van ene... Pfft, ik weet zijn naam niet meer... OK, gevonden :) : https://dierbewust.nl/3-tips-om-teken-o ... voorkomen/).

Ik heb sindsdien geen teek meer gezien. Maar ik houd graag even een slag om de arm met dit soort dingen.
#3310687
Lizzy schreef:Ik doe tegenwoordig hetzelfde (want ik kreeg dit in mijn mail gestuurd als tip van ene... Pfft, ik weet zijn naam niet meer... OK, gevonden :) : https://dierbewust.nl/3-tips-om-teken-o ... voorkomen/).

Ik heb sindsdien geen teek meer gezien. Maar ik houd graag even een slag om de arm met dit soort dingen.
Klinkt super. Ik ga het ook uitproberen. Mijn hond is een magneet wat teken betreft.
#3312286
Ik heb laatst de tip gekregen van iemand die een barnsteen om dr honden hing en ecostijl vlooi/teken spul in de warme periode gebruikte, ze woont met de honden op een weiland met een hoop andere dieren en hadden al 3 jaar geen vlooien of teken.
Wat gelezen op internet en ook maar een mooie barnsteen opgepikt :cool:
#3312386
Ik gebruik ook een barnsteen ketting voor mijn ruwharige hond en Biospotix druppels voor in haar nek. Zij heeft maar heel weinig last van teken en ik heb tot nu toe nog geen vlo gezien. Ik vind dat deze combinatie heel goed werkt.
Echter.....in juni zijn wij naar de Vogezen in Frankrijk geweest en daar stikte het van de teken en toen moest ik toch elke dag zo'n 6 teken bij haar weg halen. Ook de mensen op de camping hadden last van vastgezogen teken. Ik ben toen Activyl gaan gebruiken tegen vlooien en teken en ondanks dat ik dit elke 2 weken i.p.v. 4 weken op haar druppelde, hielp dit zelfs maar 1 week! Ik heb nu als reserve een serestoband gekocht voor op vakantie mocht ik weer in zo'n enorm tekengebied terecht komen.
#3312409
gytha schreef:Ik gebruik ook een barnsteen ketting voor mijn ruwharige hond en Biospotix druppels voor in haar nek. Zij heeft maar heel weinig last van teken en ik heb tot nu toe nog geen vlo gezien. Ik vind dat deze combinatie heel goed werkt.
Echter.....in juni zijn wij naar de Vogezen in Frankrijk geweest en daar stikte het van de teken en toen moest ik toch elke dag zo'n 6 teken bij haar weg halen. Ook de mensen op de camping hadden last van vastgezogen teken. Ik ben toen Activyl gaan gebruiken tegen vlooien en teken en ondanks dat ik dit elke 2 weken i.p.v. 4 weken op haar druppelde, hielp dit zelfs maar 1 week! Ik heb nu als reserve een serestoband gekocht voor op vakantie mocht ik weer in zo'n enorm tekengebied terecht komen.
het klinkt alsof het niet werkt en je gewoon in een omgeving zit met weinig teken als je het mij vraagt?
ik vond dit jaar uberhaubt dat er maar een paar weken echt teken actief waren en daarbuiten dat het erg mee viel, in een gebied waar de schapen staan had ik er in een week zo'n 300 van mijn honden afgehaald en de weken erna 2 zonder iets te veranderen.
#3312410
TomsBorders schreef:het klinkt alsof het niet werkt en je gewoon in een omgeving zit met weinig teken als je het mij vraagt?
ik vond dit jaar uberhaubt dat er maar een paar weken echt teken actief waren en daarbuiten dat het erg mee viel, in een gebied waar de schapen staan had ik er in een week zo'n 300 van mijn honden afgehaald en de weken erna 2 zonder iets te veranderen.
Ik liep steeds met mijn vriendin en haar 3 honden. Haar honden hadden veel meer teken. Afgelopen 4 weken had ik een hond te logeren en ook hij had teken en mijn hond niet.
#3312412
TomsBorders schreef:het klinkt alsof het niet werkt en je gewoon in een omgeving zit met weinig teken als je het mij vraagt?
ik vond dit jaar uberhaubt dat er maar een paar weken echt teken actief waren en daarbuiten dat het erg mee viel, in een gebied waar de schapen staan had ik er in een week zo'n 300 van mijn honden afgehaald en de weken erna 2 zonder iets te veranderen.

Iggy is een enorme tekenmagneet, waar Pr1mo zo af en toe maar een teek heeft vind ik op Iggy constant teken.
Ik gebruik Billy No Mates, maar omdat ik het idee had dat het echt niet werkte dit jaar heb ik hem een seresto band omgedaan. Na een paar weken is hij inmiddels teekloos (gelukkig).
Iggy komt ook bij de schapen en Pr1mo niet, dus dat kan natuurlijk ook wel schelen.
#3312740
TomsBorders schreef:het klinkt alsof het niet werkt en je gewoon in een omgeving zit met weinig teken als je het mij vraagt?
ik vond dit jaar uberhaubt dat er maar een paar weken echt teken actief waren en daarbuiten dat het erg mee viel, in een gebied waar de schapen staan had ik er in een week zo'n 300 van mijn honden afgehaald en de weken erna 2 zonder iets te veranderen.

Dan hadden ze vast die eerste week al gelijk maar alle teken mee naar huis genomen.. ;D


Ik had precies hetzelfde. De eerste keer in Duitsland vond ik in 5 dagen tijd ruim 120 teken op 3 honden. De tweede keer (drie weken later) op precies dezelfde plek vond ik er 8 in 10 dagen tijd en alleen op mijn Border Collie.
Inmiddels zijn we terug van de derde keer 10 dagen en heb ik de brandnetel/knoflook gegeven en ik vond er 1 die net was vastgebeten.
#3312977
Ik heb ook maar heel weinig teken gezien dit jaar. In Nederland uitsluitend vóór juni en niet meer dan 4 stuks. Daarvan liep er eentje over mijn arm en 2 heb ik in de tuin zien zitten. 1 kwam er volgezogen van een van de honden af. Op vakantie (juni, Denemarken) heb ik er ook niet meer dan 2 zien lopen op de honden tijdens het wandelen. Sinds we weer thuis zijn heb ik er geen meer gezien op de honden, en ik ben ze ook niet meer tegengekomen in de tuin.
De honden dragen een scalibor. Die gaat trouwens af als we gaan wandelen omdat ze graag in het water gaan. En regelmatig wordt dan vergeten ze weer om te doen als ze thuis komen.
#3351097
Bah! Toch een teek vandaag.
Zal denk ik opgelopen zijn rond half 2 vandaag, toen ik voor een klein rondje de schaduw opzocht in het bos. Had m nog flink ingesprayt met de etherische oliën... baal!
:-\ maak me er toch altijd zorgen over..

Hoe is het bij jullie met de teken?
#3351104
Mijn honden hebben een scaliborband, dus niet vreemd als ik geen teken zie. Maar ik doe ze regelmatig af omdat ze met dit warme weer gaan zwemmen en het spul zeer schadelijk is voor waterorganismen. Soms vergeet ik ze thuis dan weer om te doen. Jakkie had van de week een volgezogen teek tussen zijn tenen zitten. Zowiezo zijn de extremiteiten van het lichaam nooit zo goed beschermd met een band. Vaak komt het spul zo ver niet. En ik heb geen idee hoe lang de stof nog werkzaam/in het lichaam blijft nadat de band verwijderd is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door