Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3288574
Ik heb een vraag over Echinacea druppels van bloem.
Tijdens het rondneuzen op barfplaats vond ik het volgende:
Ik citeer:
Ik gebruik meestal Echincea Extra Forte van Bloem. Daar zit Echinacea angustifolia + purpurea in en cat's claw en plantago.

De medische eigenschappen van plantago (weegbree): Kalmerend, Genezend, Samentrekkend, anti-bacterieel, tegen ontstekingen.

Van Cat's Claw: verhoogd weerstand, bij bacteriele en virale infecties, ontstekingsremmend, sterke anti-oxidant

Van Echinacea: werkt ontstekingsremmend, versterkt het immuunsysteem


________________________________________________________

Hoe lang mag je dit gebruiken?
Mijn hond heeft oa atopie, tussenteenontstekingen(bullenkwaal) en heeft hier zowel inwendig als uitwendig baat bij. Het is me alleen niet duidelijk hoe lang je dit (inwendig)mag gebruiken?
Ze krijgt het nu 4 weken(toen we gestart zijn met Puur Pollen,ook begonnen met deze druppels) en zie duidelijk begin van verbetering maar gevoelsmatig niet voldoende om al te stoppen.
#3288591
Dat is lastig. Daar zijn niet echt goede richtlijnen voor. Uitwendig kun je dit wel gebruiken zolang het nodig is. Inwendig geef je alsmaar triggers aan het lichaam om daar wat mee te doen. Ik weet niet of dat nou zo geweldig is, zeker niet bij atopische dermatitis (wat toch een immuungerelateerd probleem is). Ik zou dit zelf overleggen met een homeopathisch werkend dierenarts of een klassiek homeopaat als Sita de Munnik.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door