Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Inouska
#3278044
Goedenavond,

Ik heb even vraagje ik zit me wat in te lezen over de golden paste.
Nu wou ik het geven aan me chihuahua teefje van 10 jaar en 3,5kg. Nu las ik dat de kurkuma is 0,165 gr per 5 kg. Dus per kg is dat 0'033 gr
Maar nu wil ik het zelf ook gaan nemen en hoop dat mijn gewicht doet er niet toe he ;D al weet ik dan ook niet wat ik als mens moet nemen.

Maar wat eigenlijk dus me vraag is, hoeveel pasta moet ik dan aan haar geven. Aangezien ik dan een hele pot maak.
Ze krijgt ook cbd olie.
Door Lizzy
#3278646
Inouska schreef:Goedenavond,

Ik heb even vraagje ik zit me wat in te lezen over de golden paste.
Nu wou ik het geven aan me chihuahua teefje van 10 jaar en 3,5kg. Nu las ik dat de kurkuma is 0,165 gr per 5 kg. Dus per kg is dat 0'033 gr
Maar nu wil ik het zelf ook gaan nemen en hoop dat mijn gewicht doet er niet toe he ;D al weet ik dan ook niet wat ik als mens moet nemen.

Maar wat eigenlijk dus me vraag is, hoeveel pasta moet ik dan aan haar geven. Aangezien ik dan een hele pot maak.
Ze krijgt ook cbd olie.
Het is 1/4 tot 1/8 theelepel per 5 kg. Daar zit jouw hondje dus nog onder. Ik zou zelf 1/8 geven. Waar wilde je het eigenlijk voor geven?
Door Inouska
#3278882
Ze heeft erg slechte knieën en der heupjes beginnen te slijten. En had begrepen dat golden paste daar wel een goede ondersteuning voor kon zijn. En voor mezelf slijtage rug.
Door hapschaartje
#3300573
Voor slijtage in de gewrichten is bonebroth, oftewel beenderbouillon, ook erg goed. Daar zit namelijk heel veel collageen in. Ook iets wat je heel gemakkelijk zelf kunt maen en het kost bijna niets!
Het is trouwens ook heel goed voor bijvoorbeeld de darmwand. Eigenlijk profiteren alle cellen van collageen...
Door kluifje
#3323932
hapschaartje schreef:Voor slijtage in de gewrichten is bonebroth, oftewel beenderbouillon, ook erg goed. Daar zit namelijk heel veel collageen in. Ook iets wat je heel gemakkelijk zelf kunt maen en het kost bijna niets!
Het is trouwens ook heel goed voor bijvoorbeeld de darmwand. Eigenlijk profiteren alle cellen van collageen...
Hoe maak je dat of kan ik dat kopen ? ik ben vegetarier dus ik weet niet of je dat zelf maakt of koopt
Door hapschaartje
#3323945
Ik heb het nog nooit ergens te koop gezien, al worden via Internet wel capsules met bonebroth aangeboden. Je kunt het echter heel gemakkelijk zelf maken, maar dan moet je wel bereid zijn om dierlijke delen vast te pakken. Dat had je vast wel al begrepen.
In principe kun je iedere soort botten gebruiken. Bij sommige poeliers kun je bijvoorbeeld soeppakketten kopen die bestaan uit de botten die uit de dijen gehaald worden om dijfilets te maken. Dan ben je voor ongeveer een euro al klaar voor een kilo botten. Ook kun je bij veel islamitische slagers gratis of voor heel weinig geld boten krijgen... Het maakt eigenlijk niet uit wat je gebruikt. Als je een vleesetende buur hebt kun je zelfs om de afgekloven kippenpoten vragen :=D
Doe de botten in een ruime pan en zet ze helemaal onder water. Voeg hier een flinke scheut (appel)azijn aan toe en breng het aan de kook, zonder deksel. Als het kookt zet je de pan op het kleinste vuurtje of pitje dat je hebt en laat het minimaal 12 uur zachtjes pruttelen. Mocht het vloeistofniveau te ver dalen, voeg dan extra water toe.
Hoe langer je het laat trekken hoe meer collageen (en andere mineralen) er uit de botten onttrokken worden en hoe beter het gaat zijn. Bij afkoeling krijgt de bouillon een dikke geleiachtige structuur. Je kunt dit gewoon koud aan de hond geven, maar een beetje opwarmen mag ook natuurlijk.
De bouillon blijft in de koeling ongeveer een week goed, maar is ook prima in te vriezen (bijvoorbeeld in ijsblokvormpjes)

Succes!
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341061
hapschaartje schreef:Ik heb het nog nooit ergens te koop gezien, al worden via Internet wel capsules met bonebroth aangeboden. Je kunt het echter heel gemakkelijk zelf maken, maar dan moet je wel bereid zijn om dierlijke delen vast te pakken. Dat had je vast wel al begrepen.
In principe kun je iedere soort botten gebruiken. Bij sommige poeliers kun je bijvoorbeeld soeppakketten kopen die bestaan uit de botten die uit de dijen gehaald worden om dijfilets te maken. Dan ben je voor ongeveer een euro al klaar voor een kilo botten. Ook kun je bij veel islamitische slagers gratis of voor heel weinig geld boten krijgen... Het maakt eigenlijk niet uit wat je gebruikt. Als je een vleesetende buur hebt kun je zelfs om de afgekloven kippenpoten vragen :=D
Doe de botten in een ruime pan en zet ze helemaal onder water. Voeg hier een flinke scheut (appel)azijn aan toe ....
Mag ik vragen wat de azijn doet? Gewoon nieuwsgierigheid of het voor de smaak, gezondheid of iets anders bedoeld is??
Wilde dit gaan maken en invriezen, voor warme dagen dat hondjes ook ijsje kunnen krijgen ::)
Door Lizzy
#3341064
Dwarreltje schreef:Mag ik vragen wat de azijn doet? Gewoon nieuwsgierigheid of het voor de smaak, gezondheid of iets anders bedoeld is??
Wilde dit gaan maken en invriezen, voor warme dagen dat hondjes ook ijsje kunnen krijgen ::)
Dit is wat dogs naturally erover schrijft:

"The important part is to add raw apple cider vinegar or lemon juice to the pot … this is the magic ingredient that makes sure your broth has all of that great and healthy gelatin in it … it also pulls the nutritious minerals out of the bones".

https://www.dogsnaturallymagazine.com/h ... -your-dog/

Azijn is natuurlijk zuur en ik vermoed dat dit het bot sneller zacht maakt.
Door Lizzy
#3341066
Oh, en ik vond zojuist ook dit:

According to The Kitchn, adding a few tablespoons of acid when you start simmering your stock will help break down the collagen in chicken bones and tissue, releasing extra gelatin. The result is a finished broth that gels up in the refrigerator, but even hot you’ll notice the difference—richer texture and taste.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3341088
Lizzy schreef:Dit is wat dogs naturally erover schrijft:

"The important part is to add raw apple cider vinegar or lemon juice to the pot … this is the magic ingredient that makes sure your broth has all of that great and healthy gelatin in it … it also pulls the nutritious minerals out of the bones".

https://www.dogsnaturallymagazine.com/h ... -your-dog/

Azijn is natuurlijk zuur en ik vermoed dat dit het bot sneller zacht maakt.
Ah, duidelijk. Dus het maakt het product rijker door de werking van de azijn en het is dus niet de azijn zelf die het ingrediënt moet zijn. Dank!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door