Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door MirandaD
#3271370
Roef heeft een onsteking aan de alvleesklier,welke middelen zou ik hem kunnen geven om het herstel proces te ondersteunen naast de reguliere medicatie?(tramadol en zitac)
zou CBD olie iets kunnen doen? ik heb nu zijn eten gekookt met kurkuma of haalt dat niks uit?

zou zymoral poeder voor nu wat zijn en iberogast?
Door Lizzy
#3271377
Persoonlijk vind ik een alvleesklierontsteking wel dermate ernstig dat ik daar een holistisch dierenarts voor zou raadplegen.

Alleen kurkuma door het voer heeft sowieso geen zin, omdat je daar olie en zwarte peper bij moet doen wil het goed opgenomen worden. Olie is op dit moment geen optie, denk ik.
Door Lizzy
#3271486
Wat je wel kunt geven is mariadistel. Om de lever te ondersteunen.

Of je nu zymoral moet geven? Ik neem aan dat de dierenarts dat voorschrijft?
Door MirandaD
#3271641
ik had in een link gelezen dat zymoral werd gegeven om de alvleesklier te ontzien.
maar na 2 x de link te hebben gelezen van jou(mijn engels is een tikkie roestig tegenwoordig) geef ik nu eerst alleen de gekookte maaltijden(6x per dag) en geef daar de mariadistel bij en over een week geef ik dan daar ook eischaalpoeder en evt een multi vitamine bij.
de zymoral daar neem ik even contact over op met de DA.

gisteren de hele dag weer een vrolijk hondje,tot dat hij gisteravond weer had gegeten en toen was het weer mis :(
vanmorgen was hij weer vrolijk,ook het eten gaat met smaak en zonder klachten...pff kan het je bezig houden he zo`n zieke hond
durf hem buiten niet los te laten bang dat hij wat te "snacken"vind in de bosjes en de hele dag bekijk ik hem met argusogen...heeft hij pijn?
Door Anne in Zweden
#3271790
Mijn husky had vier maanden geleden verhoogde alvleesklierwaarden (geen symptomen); hij heeft van de homeopatische da Astoral Almazyme gekregen; toen ik na een paar maanden zijn bloedwaarden opnieuw liet controleren, waren de alvleesklierwaarden weer normaal. Hier heeft homeopathie dus goed geholpen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door