Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3279316
Hier krijgen Spike en Vlek standaard 2x2 druppels CBD 4% per dag. Op oudjaarsdag heb ik dat opgehoogd naar 3x3, verdeeld over dag en avond.
Sam kreeg 3x2.
Volgende dag weer terug op normale dosering en Sam gestopt.
#3323935
[
bloemetje schreef:Ik zou ook voor alprozalam gaan. Mijn hond krijgt het al jaren met oud en nieuw. Na jaren ellende is dit zo een verademing! Hij word niet suf of daas of slap ervan. Hij voelt zich prima! Hij is alleen niet meer zo doodsbang.
Op het hoogtepunt van de avond wil hij wel heel graag bij mij op schoot zitten en naar buiten gaat hij ook liever niet. Maar het is zoveel beter!
Ik heb een hond van 11 die het elk jaar erg eng vind en de hele dag zenuwachtig ligt te hijgen .. het is echt heel sneu om te zien ! ik denk dat cbd olie wel kan werken maar nu ga ik twijfelen over die alprozalam .. maar echt goed lijkt het me niet toch ? als het te vermijden is
#3323962
kluifje schreef:[

Ik heb een hond van 11 die het elk jaar erg eng vind en de hele dag zenuwachtig ligt te hijgen .. het is echt heel sneu om te zien ! ik denk dat cbd olie wel kan werken maar nu ga ik twijfelen over die alprozalam .. maar echt goed lijkt het me niet toch ? als het te vermijden is
Ik heb nul ervaring met middelen bij vuurwerkangst maar ik denk dat CBD olie echt niks gaat doen. Niet genoeg in ieder geval. En ik denk dat een pilletje bij vuurwerkangst sowieso niet voldoende is. Dit is wel een aardig artikel: http://www.tinleygedragstherapievoordie ... kte-fouten. Ik denk dus dat je en en en en en moet doen.
#3323967
kluifje schreef:[

Ik heb een hond van 11 die het elk jaar erg eng vind en de hele dag zenuwachtig ligt te hijgen .. het is echt heel sneu om te zien ! ik denk dat cbd olie wel kan werken maar nu ga ik twijfelen over die alprozalam .. maar echt goed lijkt het me niet toch ? als het te vermijden is

Ik denk dat angst vele malen schadelijker voor je hond is, dan ingrijpen met alprozalam. Angst is verschrikkelijk voor de hond. Niet alleen mentaal, maar ook fysiek. Maar ik sluit me ook bij Lizzy aan, je kunt dit niet met 1 pilletje oplossen.

Ik zou dus regelen dat je alprozalam in huis hebt en de dosis uitproberen. Daarnaast zou ik op www.moniquebladder.nl alles lezen wat er over vuurwerkangst staat. En dan is het dit jaar redden wat er te redden valt en volgend jaar ruim op tijd beginnen met trainen. De beste tip die ik je geven kan: regel een vuurwerkvrije locatie voor de laatste dagen van het jaar. Als je hond tegen carbietknallen in de verte kan, dan weet ik er nog wel eentje voor je vlak boven Leeuwarden. Niet duur, wel primitief.

Wij hebben onze hond enkele malen alprozalam gegeven. Niet wegens vuurwerkangst, dat had hij ook in extreme mate, maar wij zijn dus naar vuurwerkvrije plekken gegaan. Wij hebben het gegeven toen hij in paniek raakte van zijn eigen ziek zijn. En het is me echt meegevallen. Hij werd zeker niet suf of duf, niet slap. Hij kon door de alprozalam zijn rust vinden en zich weer overgeven aan slaap. Alprozalam geef je ook altijd tijdelijk, kort.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door