Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3271162
Hallo ,
Ik ben helemaal nieuw hier.
Wij hebben een pup uit Spanje , en ben er vanavond achter gekomen, dat ze behoorlijk bang is van vuurwerk.

Heel vervelend natuurlijk.
Nu lees ik hier en daar wat over cbd - druppels .
Meestal goede berichten.
Ik overweeg een flesje aan te schaffen van http://Natural-cbd.nl
Omdat ik een wat grotere hond heb .
Dacht ik wellicht een iets hoger cbd percentage.

Graag jullie ervaring/mening hierover .
Drukke honden schijnen er rustiger van te worden.
Dat kan onze senorita in ieder geval wel gebruiken.
Dat het helpt tegen angst voor vuurwerk zou ook prettig zijn.
Laatst gewijzigd door Skandort op ma 26 dec 2016, 11:21, 4 keer totaal gewijzigd.
#3271167
Bij een hond die echt flink schrik heeft zou ik de alprazolam geven. Dan ben je niks met andere middeltjes. Met alles moet je tijdig beginnen. Mijn hond heeft geen grote angst, maar vindt het wel spannend. Wij zijn vorige week al begonnen met de combi puur nervo en cbd olie. Dit weekend gaan we de dosering opschroeven in aanloop naar het einde van het jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3271327
Ik zou ook voor alprozalam gaan. Mijn hond krijgt het al jaren met oud en nieuw. Na jaren ellende is dit zo een verademing! Hij word niet suf of daas of slap ervan. Hij voelt zich prima! Hij is alleen niet meer zo doodsbang.
Op het hoogtepunt van de avond wil hij wel heel graag bij mij op schoot zitten en naar buiten gaat hij ook liever niet. Maar het is zoveel beter!
#3271401
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe,

Ik heb inmiddels toch de cbd olie ook besteld.
Dit ook voor de langere termijn.
Ze is namelijk erg onrustig en angstig over het algemeen.
Dit komt wellicht door haar verleden in Spanje.
Reviews op het internet zijn veelal lovend over cbd.
Ook voor dieren.
Ik zal mijn bevindingen wel delen.
Fijne kerst allemaal :kerstzwaai:
#3272111
Flesje is binnen, sinds gisteren.
Ben gelijk 2 keer per dag een druppel gaan geven .
Op mn vinger en dan op haar tandvlees.

Opmerkelijk genoeg al een zichtbaar verschil , qua rust en niet meer zo nerveus de hele tijd .
Hopelijk houdt ze het vast tot en met 1-1 :D

Wordt vervolgd
Door fransbulletje
#3272189
Oliver was vorig jaar ook erg bang voor vuurwerk.
In huis niet maar tijdens het uitlaten schrok hij erg van het geknal en wilde alleen maar naar huis.
Twee weken geleden begonnen met Cbd druppels Jacob Hooy 2,75% en opgebouwd van 1 druppel per dag naar nu 2x2 druppels.
Hij is heel relaxed en gisteren liepen we buiten en werd er geknald maar hij liep gewoon door, reageerde totaal niet.
Toen er dichterbij echt een hele harde knal was stond hij even stil, keek mij aan en liep vervolgens rustig door.
Als het zo blijft gaan ben ik er heel blij mee.
Door fransbulletje
#3278894
Hitam schreef:Zouden jullie ook nog willen vertellen hoe het met oud en nieuw ging op de CBD olie? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.

Oliver deed het goed op de cbd druppels was een stuk relaxter.
Buiten reageerde hij veel minder op het geknal en was niet meer zo bang.
Hij had met de cbd druppels veel meer zelfvertrouwen dat was ook duidelijk te zien na oud&nieuw, vooral savonds in donker.
Hij kreeg 2x daags 2 druppels cbd olie 2,75% van Jacob Hooy.
Ga het volgend jaar zeker weer geven.
#3278896
fransbulletje schreef:Oliver deed het goed op de cbd druppels was een stuk relaxter.
Buiten reageerde hij veel minder op het geknal en was niet meer zo bang.
Hij had met de cbd druppels veel meer zelfvertrouwen dat was ook duidelijk te zien na oud&nieuw, vooral savonds in donker.
Hij kreeg 2x daags 2 druppels cbd olie 2,75% van Jacob Hooy.
Ga het volgend jaar zeker weer geven.
Dank je! Dat is goed om te weten :)
#3279055
Hier is het ook goed gegaan. In eerste instantie kwam ze meteen steun zoeken en wilde ze niks van snoep aannemen. Na een halve minuut ontspande ze en ging het prima. Ze ging zelfs slapen voor het vuurwerk echt over was. Ze bleef wel heeeel dicht bij me in de buurt maar dat vond ik niet erg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door