Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Karen74
#3254277
Ik zit niet zo vaak op het forum hier maar wilde toch mijn ervaring even delen met jullie.
Vorig jaar augustus heb ik bij 1 van mijn honden een tumor in de neus ontdekt. Dacht eerst dat het misschien een grasaar of allergie was maar helaas na biopten genomen te hebben bleek het toch een kwaadaardige tumor te zijn (plaveiselcarsinoom)
Eind oktober is hij geopereerd hieraan ( toen 10,5 jaar) en is het met succes verwijderd gelukkig. Helaas mist hij nu wel zijn neusspiegel maar ze hebben dit weer mooi dicht gemaakt en hij kan alles nog ruiken, doe zelfs mantrailen (mensen op speuren) met hem en dat vind hij geweldig.

Bijna 3 maanden geleden ontdekte ik ineens een bult in zijn nek.....terug naar de DA en biopten laten nemen.....ja hoor uitzaaiing in de lymfklier :( Heb de arts die hem geopereerd heeft ook om advies gevraagd en die heeft toen Metacam geadviseerd, dit is pijnstillend en eventueel remmend voor de tumor.
Mijn DA kon helaas niks meer doen voor hem, tenzij we een scan deden en konden zien of het verder uitgezaaid was in zijn lichaam. Dit heb ik niet gedaan en om metacam gevraagd. Heb een week gegeven en ben een heel weekend op internet gaan zoeken over THC/ CBD olie aangezien dat bij mij al een paar keer voorbij kwam op fb.
Ben gestopt met de metacam en de CBD olie een 1,5 week geprobeerd, dit ging goed maar kreeg advies om toch THC erbij te geven omdat dat de tumor cellen aanpakt.
Na wat zoek werk op internet de stichting in friesland gevonden en daar mijn proefzakje THC olie besteld.
Zodra het binnen was ben ik gestopt met de CBD en overgegaan op de THC olie, begonnen met een klein druppeltje om te kijken hoe hij reageert hierop. Dit ging goed en ben hem 3x per dag 1 druppel gaan geven(om de 5 a 6 uur dan is het uitgewerkt), na 5 dagen 2 druppels 3x per dag, en weer 5 dagen later 3 druppels 3x per dag. Soms zelfs 4x per dag maar altijd wel minimaal 3x omdat je dan de THC spiegel op pijl houd. (dit geld ook voor de CBD olie)
Verder dan 3 druppels ben ik niet gegaan omdat dit mij al een goed gevoel gaf en mijn hond er het heel goed op doet, hij is vrolijk en alert (was hij altijd wel)

Na 6 weken voelde ik al verschil in grootte en ben toen naar de DA terug gegaan om haar te laten voelen en ja hoor ze bevestigde mij dat het idd kleiner was geworden en wel met de helft :)
Ben nu bijna 3 maanden THC olie aan het geven en kon het vorige week niet meer vinden dus af en toe toch even voelen......het is nu zo klein dat je het bijna niet kan vinden.....ben super blij hiermee en hoop dat het helemaal verdwijnt en mijn ventje het nog wat langer vol houd.

Ik weet dat THC gevaarlijk voor honden kan zijn maar niet als je het rustig opbouwt, ze worden dan ook niet high! Als je te veel geeft kunnen ze wat suf worden en gaan wankelen dan weet je dat je teveel geeft en je moet minderen......en vooral altijd je hond goed in de gaten houden!!!

Lang verhaal maar wilde jullie dit niet onthouden, THC en CBD olie kan zowel voor honden als voor katten maar ook voor ons mensen veel goeds doen :)

Gr Karen en de vrolijke Twister ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3257099
hey karen

wat waren de verschijnselen waardoor het opviel? hooikoortsverschijnselen?

hier het zelfde met noa
na mn verhuizing van een half jaar geleden leek het alsof noa flinke hooikoords verschijnselen had.
( niesen tot bloedens toe , snurken als een platneus , moeilijk ademhalen en regelmatig vieze dichte ogen .)
dierenarts bevestigde dat het dat ook was en ze er maar mee moest leven naast regelmatige corticosteroïden .... tot een vrijdag ze zo slecht ademde en snotterde ...en ik zo niet het weekend in wou gaan .
dus weer naar de DA ... nu een andere DA waar ik eigenlijk wel blij mee was want ze ging echt graven en vragen voor een oplossing .
bloed afgenomen , novacam spuit en AB voor t weekend en de dinsdag erna kon ze onder narcose voor een neus en tandenonderzoek .
dinsdag middag weer opgehaald met resultaat 1 slechte kies minder (andere tanden ook meteen schoongemaakt), bloedonderzoek en 2 biopsies uit de neus ( 1 voor onderzoek cellen en 1 voor een bacteriekweek) .
donderdag de uitslag dat het geen kanker was ... een hele opluchting , want een heel scala is al door mijn hoofd gegaan :o
vrijdag avond de uitslag van de bacterie biopsie , helaas positief .... dus hiervoor een AB
op de nieuwe AB reageerde ze goed tot vrijdag , en rochelt en niest ze weer ...
nu twijfel ik weer of ik er na 10 dagen AB ( heb voor 20 dagen mee gekregen ) mee door moet gaan en of ik dr verder moet laten onderzoeken ... en waar?

sorry ... weer ff on topic :cool:
heb je de basisolie van SN ?
Door Karen74
#3261696
Hoi Laura,

Sorry voor mijn late reactie.
Bij mijn hond leek het ook een allergie, veel niesen en echt diep niesen met de kop tussen de voorpoten door. Soms idd een bloedneus hierdoor.
Verder geen vieze ogen en geen viezigheid uit de neus dit was gewoon schoon neusvocht. Misschien iets meer dan normaal maar is ook wel logisch met veel niesen. Snurken was wel meer.

Ik heb idd de basisolie van SN ;)

Hoe is het nu met Noa?
Door Ellenita
#3284552
Hey
Een van mijn honden heeft slokdarmverlamming sinds haar 6 weken
Maag/darm klachten en chronische ontsteking in de slokdarm. Moeilijke eter
Heel wat ab kuren en een opname Verder kwam ik Kim Van Den Eynden tegen 2 jaar geleden. Zij is haar beginnen behandelen. Eerst coocidiaal zilver en daarna hele hoop poedertjes....
Een hele opdracht elke dag weer om haar aan het eten te krijgen.
Tot een paar maanden geleden ik in contact kwam met de cbd olie
2druppels per dag
Ze eet geweldig goed. Zo goed als al haar medicatie is afgebouwd. Haar vrolijkheid is ze nooit kwijt geraakt
She s a fighter
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3284689
Ellenita schreef:Hey
Een van mijn honden heeft slokdarmverlamming sinds haar 6 weken
Maag/darm klachten en chronische ontsteking in de slokdarm. Moeilijke eter
Heel wat ab kuren en een opname Verder kwam ik Kim Van Den Eynden tegen 2 jaar geleden. Zij is haar beginnen behandelen. Eerst coocidiaal zilver en daarna hele hoop poedertjes....
Een hele opdracht elke dag weer om haar aan het eten te krijgen.
Tot een paar maanden geleden ik in contact kwam met de cbd olie
2druppels per dag
Ze eet geweldig goed. Zo goed als al haar medicatie is afgebouwd. Haar vrolijkheid is ze nooit kwijt geraakt
She s a fighter

C o l l o i d a a l :cool:

Vanaf nu nooit meer vergeten :biggrin2:
Door Bentley2013
#3345188
Ellenita schreef:Hey
Een van mijn honden heeft slokdarmverlamming sinds haar 6 weken
Maag/darm klachten en chronische ontsteking in de slokdarm. Moeilijke eter
Heel wat ab kuren en een opname Verder kwam ik Kim Van Den Eynden tegen 2 jaar geleden. Zij is haar beginnen behandelen. Eerst coocidiaal zilver en daarna hele hoop poedertjes....
Een hele opdracht elke dag weer om haar aan het eten te krijgen.
Tot een paar maanden geleden ik in contact kwam met de cbd olie
2druppels per dag
Ze eet geweldig goed. Zo goed als al haar medicatie is afgebouwd. Haar vrolijkheid is ze nooit kwijt geraakt
She s a fighter
Wat goed om te lezen. Werkt de CBD olie ook voor de slokdarmverlamming?
Door Janie2
#3345260
Wauw wat een geweldig resultaat!
Ik geef mijn hond cbd, maar echt die THC zou ik ook proberen in zo’n situatie.

Ik zou bijna zeggen.. verspreid het woord eh die cbd en THC ervaring!!! Blijven benoemen bij de heren en dames geneeskunst.
Door Janie2
#3345262
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar wat er gevaarlijk kan zijn aan THC?

Mijn weten moet je alleen oppassen bij bloeddruk problemen. En .. een vieze misselijke bad-trip gun ik ook echt niemand, maar een zeer lage THC olie laag gedoseerd en langzaam opbouwen daar zit toch geen enkel risico in?
Door Lizzy
#3348493
Bentley2013 schreef:Wat goed om te lezen. Werkt de CBD olie ook voor de slokdarmverlamming?
Ik denk een kwestie van uitproberen. Bij de ene hond werkt CBD olie goed. Bij de andere minder of niet.
Door Lizzy
#3348494
Janie2 schreef:Ik ben nog wel nieuwsgierig naar wat er gevaarlijk kan zijn aan THC?

Mijn weten moet je alleen oppassen bij bloeddruk problemen. En .. een vieze misselijke bad-trip gun ik ook echt niemand, maar een zeer lage THC olie laag gedoseerd en langzaam opbouwen daar zit toch geen enkel risico in?
Ik zie ook het probleem niet. Maar langzaam opbouwen is volgens mij wel de crux.
Door Miniemax
#3359966
;) Waar koop je dit?
Karen74 schreef:Ik zit niet zo vaak op het forum hier maar wilde toch mijn ervaring even delen met jullie.
Vorig jaar augustus heb ik bij 1 van mijn honden een tumor in de neus ontdekt. Dacht eerst dat het misschien een grasaar of allergie was maar helaas na biopten genomen te hebben bleek het toch een kwaadaardige tumor te zijn (plaveiselcarsinoom)
Eind oktober is hij geopereerd hieraan ( toen 10,5 jaar) en is het met succes verwijderd gelukkig. Helaas mist hij nu wel zijn neusspiegel maar ze hebben dit weer mooi dicht gemaakt en hij kan alles nog ruiken, doe zelfs mantrailen (mensen op speuren) met hem en dat vind hij geweldig.

Bijna 3 maanden geleden ontdekte ik ineens een bult in zijn nek.....terug naar de DA en biopten laten nemen.....ja hoor uitzaaiing in de lymfklier :( Heb de arts die hem geopereerd heeft ook om advies gevraagd en die heeft toen Metacam geadviseerd, dit is pijnstillend en eventueel remmend voor de tumor.
Mijn DA kon helaas niks meer doen voor hem, tenzij we een scan deden en konden zien of het verder uitgezaaid was in zijn lichaam. Dit heb ik niet gedaan en om metacam gevraagd. Heb een week gegeven en ben een heel weekend op internet gaan zoeken over THC/ CBD olie aangezien dat bij mij al een paar keer voorbij kwam op fb.
Ben gestopt met de metacam en de CBD olie een 1,5 week geprobeerd, dit ging goed maar kreeg advies om toch THC erbij te geven omdat dat de tumor cellen aanpakt.
Na wat zoek werk op internet de stichting in friesland gevonden en daar mijn proefzakje THC olie besteld.
Zodra het binnen was ben ik gestopt met de CBD en overgegaan op de THC olie, begonnen met een klein druppeltje om te kijken hoe hij reageert hierop. Dit ging goed en ben hem 3x per dag 1 druppel gaan geven(om de 5 a 6 uur dan is het uitgewerkt), na 5 dagen 2 druppels 3x per dag, en weer 5 dagen later 3 druppels 3x per dag. Soms zelfs 4x per dag maar altijd wel minimaal 3x omdat je dan de THC spiegel op pijl houd. (dit geld ook voor de CBD olie)
Verder dan 3 druppels ben ik niet gegaan omdat dit mij al een goed gevoel gaf en mijn hond er het heel goed op doet, hij is vrolijk en alert (was hij altijd wel)

Na 6 weken voelde ik al verschil in grootte en ben toen naar de DA terug gegaan om haar te laten voelen en ja hoor ze bevestigde mij dat het idd kleiner was geworden en wel met de helft :)
Ben nu bijna 3 maanden THC olie aan het geven en kon het vorige week niet meer vinden dus af en toe toch even voelen......het is nu zo klein dat je het bijna niet kan vinden.....ben super blij hiermee en hoop dat het helemaal verdwijnt en mijn ventje het nog wat langer vol houd.

Ik weet dat THC gevaarlijk voor honden kan zijn maar niet als je het rustig opbouwt, ze worden dan ook niet high! Als je te veel geeft kunnen ze wat suf worden en gaan wankelen dan weet je dat je teveel geeft en je moet minderen......en vooral altijd je hond goed in de gaten houden!!!

Lang verhaal maar wilde jullie dit niet onthouden, THC en CBD olie kan zowel voor honden als voor katten maar ook voor ons mensen veel goeds doen :)

Gr Karen en de vrolijke Twister ;D
Door Miniemax
#3359993
Karen74 schreef:Ik zit niet zo vaak op het forum hier maar wilde toch mijn ervaring even delen met jullie.
Vorig jaar augustus heb ik bij 1 van mijn honden een tumor in de neus ontdekt. Dacht eerst dat het misschien een grasaar of allergie was maar helaas na biopten genomen te hebben bleek het toch een kwaadaardige tumor te zijn (plaveiselcarsinoom)
Eind oktober is hij geopereerd hieraan ( toen 10,5 jaar) en is het met succes verwijderd gelukkig. Helaas mist hij nu wel zijn neusspiegel maar ze hebben dit weer mooi dicht gemaakt en hij kan alles nog ruiken, doe zelfs mantrailen (mensen op speuren) met hem en dat vind hij geweldig.

Bijna 3 maanden geleden ontdekte ik ineens een bult in zijn nek.....terug naar de DA en biopten laten nemen.....ja hoor uitzaaiing in de lymfklier :( Heb de arts die hem geopereerd heeft ook om advies gevraagd en die heeft toen Metacam geadviseerd, dit is pijnstillend en eventueel remmend voor de tumor.
Mijn DA kon helaas niks meer doen voor hem, tenzij we een scan deden en konden zien of het verder uitgezaaid was in zijn lichaam. Dit heb ik niet gedaan en om metacam gevraagd. Heb een week gegeven en ben een heel weekend op internet gaan zoeken over THC/ CBD olie aangezien dat bij mij al een paar keer voorbij kwam op fb.
Ben gestopt met de metacam en de CBD olie een 1,5 week geprobeerd, dit ging goed maar kreeg advies om toch THC erbij te geven omdat dat de tumor cellen aanpakt.
Na wat zoek werk op internet de stichting in friesland gevonden en daar mijn proefzakje THC olie besteld.
Zodra het binnen was ben ik gestopt met de CBD en overgegaan op de THC olie, begonnen met een klein druppeltje om te kijken hoe hij reageert hierop. Dit ging goed en ben hem 3x per dag 1 druppel gaan geven(om de 5 a 6 uur dan is het uitgewerkt), na 5 dagen 2 druppels 3x per dag, en weer 5 dagen later 3 druppels 3x per dag. Soms zelfs 4x per dag maar altijd wel minimaal 3x omdat je dan de THC spiegel op pijl houd. (dit geld ook voor de CBD olie)
Verder dan 3 druppels ben ik niet gegaan omdat dit mij al een goed gevoel gaf en mijn hond er het heel goed op doet, hij is vrolijk en alert (was hij altijd wel)

Na 6 weken voelde ik al verschil in grootte en ben toen naar de DA terug gegaan om haar te laten voelen en ja hoor ze bevestigde mij dat het idd kleiner was geworden en wel met de helft :)
Ben nu bijna 3 maanden THC olie aan het geven en kon het vorige week niet meer vinden dus af en toe toch even voelen......het is nu zo klein dat je het bijna niet kan vinden.....ben super blij hiermee en hoop dat het helemaal verdwijnt en mijn ventje het nog wat langer vol houd.

Ik weet dat THC gevaarlijk voor honden kan zijn maar niet als je het rustig opbouwt, ze worden dan ook niet high! Als je te veel geeft kunnen ze wat suf worden en gaan wankelen dan weet je dat je teveel geeft en je moet minderen......en vooral altijd je hond goed in de gaten houden!!!

Lang verhaal maar wilde jullie dit niet onthouden, THC en CBD olie kan zowel voor honden als voor katten maar ook voor ons mensen veel goeds doen :)

Gr Karen en de vrolijke Twister ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door