Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3293318
Wat goooeoeeeed! Heerlijk, dat ze vertrouwen begint te krijgen. Maar wat moet zo'n hondje toch allemaal hebben meegemaakt in het verleden, dat zoiets ogenschijnlijk simpels als 'de tuin in' zo'n opgave voor d'r is geweest. :( Gelukkig maakt ze nog steeds vorderingen!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293321
Anne in Duitsland schreef:Wat goooeoeeeed! Heerlijk, dat ze vertrouwen begint te krijgen. Maar wat moet zo'n hondje toch allemaal hebben meegemaakt in het verleden, dat zoiets ogenschijnlijk simpels als 'de tuin in' zo'n opgave voor d'r is geweest. :( Gelukkig maakt ze nog steeds vorderingen!
Wat voor een andere hond een kleine stap is, is voor haar een ravijn waar ze overheen moet.
Maar als je van baby af aan nooit geleerd hebt om eigen initiatief te tonen, en elke poging daartoe met geweld is afgestraft, dan word je zo. Helemaal in zichzelf teruggetrokken en opgesloten - uit zelfbescherming. En nu pellen we laagje voor laagje dat er weer af. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond, zodat ze uiteindelijk een echte levensgenieter kan worden!
Oertaai is ze in elk geval, dat heeft ze wel bewezen door 6 jaar lang in afschuwelijke omstandigheden te overleven, dus ik heb goede hoop dat ze nog lang bij ons bij blijft.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293448
Nuria zit duidelijk in een positieve flow - vandaag alweer een eerste keer. Op de bank dit keer! Wat is ze goed bezig!
IMG_5501.JPG
IMG_5501.JPG (1.89 MiB) 5009 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3293458
Spikkelneus schreef:Nuria zit duidelijk in een positieve flow - vandaag alweer een eerste keer. Op de bank dit keer! Wat is ze goed bezig!

IMG_5501.JPG
Wat kijkt ze lekker kek uit d'r oogjes! Nieuwsgierige oortjes, heerlijk om te zien! Ik hoop dat er nog een heleboel leuke eerste keren voorbijkomen, dat de flow zich lekker doorzet!
Door Too
#3293460
Wat fijn!
Ze lijkt er zelf ook nogal tevreden over en kijkt erbij alsof dit echt heel heel normaal is " doe ik altijd zo"
Door src_esther
#3293461
Wat een prachtig hoofdje. Geweldig dat ze zich wat vrijer gaat voelen. Goed werk.
Gaat het inmiddels ook beter tussen je man en Nuria?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293465
Ina schreef:Geweldig.... wat een heerlijk hoofd :D

Ondertussen mag je de topic titel wel gaan aanpassen ;)
Ze zit nog heel vaak in een hoekje gedrukt te schudden van angst, dus zo ver is het nog niet.....
Elke situatie die een beetje anders dan anders is, daar kan ze nog niet mee omgaan. Maar ze leert het wel, het gaat gewoon niet zo hard, en dat hoeft ook niet. Iedere hond zijn eigen tempo.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3293478
Spikkelneus schreef:Ze zit nog heel vaak in een hoekje gedrukt te schudden van angst, dus zo ver is het nog niet.....
Elke situatie die een beetje anders dan anders is, daar kan ze nog niet mee omgaan. Maar ze leert het wel, het gaat gewoon niet zo hard, en dat hoeft ook niet. Iedere hond zijn eigen tempo.

Maar dan een klein beetje aanpassen.... "zeer angstige hond..... maar soms al iets minder :) "

Het blijft toch knap hé hoe ze, al is het met kleine stapjes, leren dat het leven ook een andere kant heeft
Hopelijk mag ze zo doorgaan met stapjes nemen.... en dat jullie je over een tijdje opeens afvragen waar die ondeugende streken vandaan komen ;)
Door Anne in Zweden
#3293487
Spikkelneus schreef:Ze zit nog heel vaak in een hoekje gedrukt te schudden van angst, dus zo ver is het nog niet.....
Elke situatie die een beetje anders dan anders is, daar kan ze nog niet mee omgaan. Maar ze leert het wel, het gaat gewoon niet zo hard, en dat hoeft ook niet. Iedere hond zijn eigen tempo.

Toch denk ik dat het best zo kan zijn dat de 'eerste keren' zich in een steeds hoger tempo gaan opvolgen. Iedere succesvolle, niet-bestrafte (en zelfs beloonde) eerste keer is een kleine overwinning op het gebied van zelfvertrouwen, en zal de drempel voor de volgende eerste keer ietsjes verlagen. Ik zou me kunnen voorstellen dat daarbij een sneeuwbaleffect optreedt. Ik hoop het in ieder geval voor jullie allemaal!
Door frodo quin
#3293517
Toch mooi hoe ze beetje bij beetje zichzelf leert worden. Ik hoop met je mee dat ze no lang van haar leven kan genieten, want dat heeft dit meisje echt wel te goed.
Door Eef+Stippels
#3293897
Spikkelneus schreef:Nuria zit duidelijk in een positieve flow - vandaag alweer een eerste keer. Op de bank dit keer! Wat is ze goed bezig!

IMG_5501.JPG
Wat fijn!!
En wat een heerlijk koppie :smitten: :smitten:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3293925
Wat fijn dat ze vooruit gaat! En wat een heerlijke blik, hopelijk kan ze gauw genieten van haar nieuw ontdekte mogelijkheden :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door