Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3267630
src_esther schreef:Ze is prachtig. Zachtaardige nieuwsgierige blik met een strak bekkie. Ze vindt het heel interessant maar ook heel spannend.
Goed hoor, wat je tot nu toe hebt bereikt

Hoe gaat haar gezondheid/gestel?
Wat ik mooi vind is dat op deze foto haar staart slap naar beneden hangt achter haar achterpoten, geen enkele klem. Ze heeft een klein rondje in de tuin gelopen en is toen weer naar binnen gegaan. Maar ze geeft steeds vaker toe aan haar nieuwsgierigheid. Vorige week stond ze zo geconcentreerd te snuffelen dat ze niet doorhad dat Dali dat plekje ging markeren, dus die heeft over haar hoofd gepiest...

Lichamelijk gaat het een stuk beter, nu ze is uitgezwaard is ze veel sterker geworden. Ook haar conditie is veel beter. Ze gaat graag mee wandelen en waar ze eerst op de terugweg in de auto direct ging liggen (moe) blijft ze nu rechtop zitten om naar buiten te kijken. Ze is ook nauwelijks kreupel meer. Ze krijgt nog wel elke dag pijnstillers. Maar dit flesje is bijna leeg, dus dan probeer ik het weer zonder. Dat merk ik binnen 2 dagen of dat wel of niet gaat.

Maar ze zit best goed in haar vel. Grootste probleem is dat ze nog steeds heel bang voor mijn man is.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3267631
Wat een onwijs mooi meisje zeg.... en hoe fantastisch dat ze zomaar zelf dit soort stapjes gaat zetten.

Dan mag je als baasje best even heel trots op jezelf zijn en jezelf een schouderklopje geven voor je geduld en doorzettingsvermogen
Als ik zo die blik zie bij Nuria gaan jullie samen nog heel ver komen
Door src_esther
#3267639
Spikkelneus schreef:Grootste probleem is dat ze nog steeds heel bang voor mijn man is.
Oh, dat lijkt me heel lastig. Is daar echt 0 vordering in?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3267641
src_esther schreef:Oh, dat lijkt me heel lastig. Is daar echt 0 vordering in?
Er zit wel een heel klein beetje vooruitgang in hoor.
De enige interactie die hij met haar heeft is dat hij ´s ochtends 10-15 minuten met haar (en de andere honden) wandelt. Ik heb haar dan uit de mand gehaald, trui en tuig aangetrokken. Hij kleedt haar weer uit. En ´s avonds geeft hij haar een koekje en een dekentje voor het slapen gaan. Verder hebben wij ervoor gekozen om alle handelingen door mij te laten doen, omdat dat makkelijker voor Nuria is.

De vooruitgang: ze likt aan zijn hand als we met zijn allen in de gang staan vlak voor het naar buiten gaan. En ze neemt het koekje inmiddels van hem aan, eerst deed ze dat niet. Maar dit zijn dingen die ze bij mij al na een paar dagen deed. Dus het gaat heel langzaam. Als hij thuis is, ligt ze ook veel minder ontspannen, maar echt in een hoekje gedrukt.
Dus ja, ze is echt nog wel bang voor hem, ook al heeft hij haar al gedurende de hele 10 weken die ze bij ons is helemaal niets aangedaan.
Maar ik heb Nuria´s voorgangster Dunya ook het eerste half jaar naar de gang moeten brengen anders ging ze niet met hem mee wandelen, dus we zijn wel wat gewend. En het komt ook heus goed, maar dat gaat heel lang duren.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3267704
Jemig ik lees net dit hele topic, tranen stromen over mijn wangen :'( de arme lieverd! Maar wat heb ik waanzinnig veel respect voor jou en jouw man! :-*

Wat fijn om die laatste foto te zien van de mooie Spaanse schone! Wat ziet ze er fantastisch uit! En ik hoop ook zo dat de pijn wegblijft wanneer de pijnstilling op is!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3267737
Wat een prachtige foto! Een heel tastbaar bewijs dat het nu zoveel beter met haar gaat. Wat ontzettend fijn!
Hopelijk zetten de ontwikkelingen zich door, ook voor de angst voor je man. Het is een lange adem, maar zulke prachtige momenten geven de energie om door te gaan!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3267744
Ja, het gaat echt wel goed. Ze is vandaag precies 75 dagen hier en ze zit lekker in haar nieuwe lijf.
Zoals ik al had gehoopt geeft een sterk lijf haar ook meer zelfvertrouwen.
Net lekker een uur gewandeld en ze was vrolijk en zelfs een beetje ondeugend - zo leuk om te zien. Ik krijg zo´n vermoeden dat we over een paar maanden een hele stoute hond erbij hebben!
En dat gun ik haar van harte na jarenlang vernederd en uitgebuit te zijn geweest met 0,0 eigenwaarde over, en dan zo dapper zijn, over jezelf heen stappen en opbloeien - dat is waar je het voor doet, adopteren.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3280442
Dit is Nuri´s jippie-gaan-we-wandelen gezicht! Vier maanden hier en ze begint zoetjes aan te spelen. Alleen buiten, en alleen als het verder uitgestorven is. Alleen ik en onze andere honden mogen het zien. Maar ze doet gekke sprongen, draait rondjes om haar as, maakt een aanzet tot een kuiltje graven, pakt stokjes van de grond, geeft de andere honden een flinke duw, etc. Nooit meer dan een paar seconden, maar het begin is er, en dat prethoofd erbij is goud waard.
Sinds vandaag ben ik overgestapt van de Bach bloesem naar de essentiële oliën, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Afbeelding

Sorry, een kwartslag scheef (echt! hoe moet dat in tinypic??) en ook niet al te scherp. Maar misschien heb ik iets te enthousiast gevoerd? Ze wordt een beetje mollig :biggrin2:

Afbeelding
Door Anne in Zweden
#3280544
Oooh, wat een heerlijk snuitje! :smitten: Wat fijn dat ze steeds meer lol in het leven krijgt! Het is ook zo dankbaar om te zien hoe een dier helemaal ontdooit en weer zichzelf durft te worden, langzaam maar zeker. Heerlijk voor jullie, goed bezig!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3280548
Geweldig! Langzaam maar zeker vindt ze haar plekje bij jullie. Hoe ontzettend schattig dat ze alleen maar speelt als alleen jullie dat kunnen zien. Keep up the good work!
Door Eef+Stippels
#3280969
Wat heerlijk; de weg naar geluk :-*

Zo is het met onze Spaanse schone trouwens ook gegaan hoor, met hele kleine stapjes. En ze is ook maanden bang voor mijn man geweest. En ook werd na korte tijd de angst ineens erger.
Inmiddels is ze 1,5 jaar bij ons en is ze superondeugend, alsof ze nu haar puberteit doormaakt. En een lol dat ze heeft :D
En mijn man is nu haar idool :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3293297
Hier heb ik meer dan een half jaar op gewacht - maar Nuria durft eindelijk de tuin in. Nog heel voorzichtig, maar ze snuffelt en rent en eet gras en drinkt uit de vijver. Ik vind het te gek! Ben zo trots op onze kleine meid.
IMG_5488.JPG
IMG_5488.JPG (3.13 MiB) 4425 keer bekeken
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door