Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3229173
Zoals in Medisch al aangegeven (in het Voetkussentjes-topic), hinkt onze Max weer sinds enkele weken. Ik ben ermee naar de da geweest, en hij heeft nu pijnstillers voor 6 dagen (vandaag de tweede dag, en het lijkt nog weinig te helpen). Hij krijgt al jaren groenlipmossel door zijn eten, wat de vorige keer dat hij hinkte (een aantal jaren geleden dus) goed heeft geholpen. Maar nu hinkt hij dus weer. Van de da heb ik Hyalutidin DC meegekregen, dat een hyaluronzuur-chondroïtinesulfaatcomplex bevat. Ik heb ook rapunzelpoeder (Teufelskralle auf Deutsch) besteld van Lunderland, en Doils Joint. (En wildezalmolie van Lunderland, maar da's meer voor de andere honden bedoeld, omdat ik slecht aan zalmkoppen kan komen.)

De vraag is nu: kan dat allemaal gecombineerd worden? Dus groenlipmossel, Doils, Hyalutidin en rapunzel? Of kan ik beter een tijdje stoppen met groenlipmossel? in recensies van het rapunzelpoeder lees ik dat mensen het wel combineren met zalmolie en groenlipmossel, en dat dat goede resultaten geeft. Maar kan het te veel van het goede worden als ik er ook nog Doils en hyaluron bij geef?
#3229232
Ik zie niet in waarom dit niet gecombineerd mag worden. Ik ben alleen wel benieuwd (nog niet de gelegenheid gehad om op je andere topic te reageren) waarom het eelt zo dun is. Je zou daarbij best aan een auto immuunziekte kunnen denken. Hoeft niet natuurlijk maar ik sluit dat ook niet uit. Hebben ze al een biopt genomen van een kussentje? (ik had een kat met plasmacellulaire podo dermatitis en dat kwam naar boven middels een biopt van het kussentje van een aangedaan pootje).
#3229241
Lizzy schreef:Ik zie niet in waarom dit niet gecombineerd mag worden. Ik ben alleen wel benieuwd (nog niet de gelegenheid gehad om op je andere topic te reageren) waarom het eelt zo dun is. Je zou daarbij best aan een auto immuunziekte kunnen denken. Hoeft niet natuurlijk maar ik sluit dat ook niet uit. Hebben ze al een biopt genomen van een kussentje? (ik had een kat met plasmacellulaire podo dermatitis en dat kwam naar boven middels een biopt van het kussentje van een aangedaan pootje).
Ah, dan ga ik lekker een cocktail van gezonde supplementen maken voor Mäxchen. :biggrin2:

Ik weet eerlijk gezegd niet of het kussentje echt dun is, of dat het gewoon alleen maar glad is. Bij de anderen heb ik de kussentjes ook bekeken, en hoewel die iets minder glad zijn dan die van Max, is het verschil toch minder groot dan gedacht.

Er zijn nog geen biopten oid genomen. We wilden eerst kijken of de pijnstillers verschil maakten. Tot op heden nog niet, maar Max lijkt zelf weinig last te hebben van zijn hinken. Als dit zo blijft, ga ik 11 juli meteen naar de homea-da die ook fysiotherapie doet. Kijken wat die ervan zegt.
#3229284
Anne in Duitsland schreef:Ah, dan ga ik lekker een cocktail van gezonde supplementen maken voor Mäxchen. :biggrin2:

Ik weet eerlijk gezegd niet of het kussentje echt dun is, of dat het gewoon alleen maar glad is. Bij de anderen heb ik de kussentjes ook bekeken, en hoewel die iets minder glad zijn dan die van Max, is het verschil toch minder groot dan gedacht.

Er zijn nog geen biopten oid genomen. We wilden eerst kijken of de pijnstillers verschil maakten. Tot op heden nog niet, maar Max lijkt zelf weinig last te hebben van zijn hinken. Als dit zo blijft, ga ik 11 juli meteen naar de homea-da die ook fysiotherapie doet. Kijken wat die ervan zegt.
Weet je dat heel zeker? Hij zou niet hinken als er geen kwetsuur zit denk ik dan. Ik vind het eng dat te onderschatten, ze zijn zo hard voor zichzelf.
#3229288
Kaela schreef:Weet je dat heel zeker? Hij zou niet hinken als er geen kwetsuur zit denk ik dan. Ik vind het eng dat te onderschatten, ze zijn zo hard voor zichzelf.
Nee, daarom schrijf ik ook 'lijkt weinig last te hebben'. Wat ik bedoel is: hij hinkt als hij loopt, maar hij is gewoon nieuwsgierig tijdens het wandelen, snuffelt, als Scotch ergens lang blijft snuffelen dan komt Max (die meestal 40 meter voor Scotch uit loopt) eraan gedribbeld om te kijken waarom Scotch snuffelt; dat soort dingen. Hij trekt zich niet terug, weigert niet verder te lopen, piept niet, tilt zijn pootje nooit op terwijl hij blijft staan. Natuurlijk is er iets niet helemaal goed, anders zou hij niet hinken. Maar afgezien van het hinken is er dus niets aan hem te merken. En toen de da zijn poot in alle bochten wrong en trok en bevoelde, gromde of piepte Max ook geen enkele keer. Terwijl ik weet dat hij dat bij pijn normaal gesproken wel doet.

De pijnmedicatie doet tot op heden trouwens niet veel. :-\ Kan het iets mechanisch zijn, een knikkend knietje of zo, iets wat misschien geen pijn doet maar gewoon 'gebeurt'?
#3229295
Bij iets mechanisch kan ik me weinig voorstellen. Maar de pijnstiller kan nog tijd nodig hebben of niet de juiste zijn voor het probleem.

Ik weet dat ik vrij neurotisch ben als het op dit soort dingen aankomt, maar ik liet dit bij geen verbetering uitgebreid onderzoeken. Als je weet wat het is, is behandelen vaak gerichter te doen. En ook voor een fysiotherapeut is het belangrijk te weten wat het probleem is.
#3229307
Kaela schreef:Bij iets mechanisch kan ik me weinig voorstellen. Maar de pijnstiller kan nog tijd nodig hebben of niet de juiste zijn voor het probleem.

Ik weet dat ik vrij neurotisch ben als het op dit soort dingen aankomt, maar ik liet dit bij geen verbetering uitgebreid onderzoeken. Als je weet wat het is, is behandelen vaak gerichter te doen. En ook voor een fysiotherapeut is het belangrijk te weten wat het probleem is.
Uiteraard. We moeten nu dus zes dagen pijnmedicatie + Hyalutidin geven, daarna evalueren hoe of wat. Die Hyalutidin werkt natuurlijk ook niet van vandaag op morgen. Gelukkig wordt morgen de Doils Joint al bezorgd, kan ik daar alvast mee beginnen.
#3229335
Anne in Duitsland schreef:Uiteraard. We moeten nu dus zes dagen pijnmedicatie + Hyalutidin geven, daarna evalueren hoe of wat. Die Hyalutidin werkt natuurlijk ook niet van vandaag op morgen. Gelukkig wordt morgen de Doils Joint al bezorgd, kan ik daar alvast mee beginnen.

Sorry, ik kwam wat bot over. Jullie hebben een prima plan. En ja, dingen hebben tijd nodig. Soms heel frustrerend, maar het is niet anders.
smulpaap schreef:En soms ziet een ervaren fysio ook veel . En zegt dan ik vermoedt .... Ik stuur je door naar .... snap je hem ?
Klopt ook, maar ik zie vaak andersom. Ik denk dat het dit is, dus ik ga dat doen. Allemaal leuk en aardig, maar naar mijn mening moet je eerst heel zeker weten wat de oorzaak is, voor je iets gaat doen. Je kan zoveel schade toebrengen als je denkt het ene te behandelen, terwijl het iets anders is. Maar goed, dat is algemeen bedoeld hoor!
#3231527
Updeetje: vanochtend tijdens de wandeling zag ik voor het eerst dat Max zo goed als niet meer hinkt. Ik weet niet of dat aan de supplementen ligt, maar ik hoop natuurlijk van wel. :D De pijnstillers heeft hij sinds vorige week maandag niet meer gehad (die brachten sowieso geen verbetering qua hinken), maar hij krijgt dus sinds 2- 2,5 week groenlipmossel, Hyalutidin, rapunzelpoeder (= duivelsklauw) en Doils joint (en een kleine eetlepel zwartekomijnolie, dat teken en vlooien schijnt tegen te gaan). Ik vond hem echt weer goed lopen vanochtend!

Heb wel voor volgende week een afspraak bij de homeofysio en laat die maar staan, ook als het hinken wegblijft. Even kort de botjes laten controleren kan waarschijnlijk nooit kwaad bij een oudere jongere.
#3231613
Anne in Duitsland schreef:Updeetje: vanochtend tijdens de wandeling zag ik voor het eerst dat Max zo goed als niet meer hinkt. Ik weet niet of dat aan de supplementen ligt, maar ik hoop natuurlijk van wel. :D De pijnstillers heeft hij sinds vorige week maandag niet meer gehad (die brachten sowieso geen verbetering qua hinken), maar hij krijgt dus sinds 2- 2,5 week groenlipmossel, Hyalutidin, rapunzelpoeder (= duivelsklauw) en Doils joint (en een kleine eetlepel zwartekomijnolie, dat teken en vlooien schijnt tegen te gaan). Ik vond hem echt weer goed lopen vanochtend!

Heb wel voor volgende week een afspraak bij de homeofysio en laat die maar staan, ook als het hinken wegblijft. Even kort de botjes laten controleren kan waarschijnlijk nooit kwaad bij een oudere jongere.
Kijk eens aan . Dat zijn fijne berichten :D Weer lekker aan de wandel dus met de oudere -jongere .
En gelijk heb je . Even laten controleren maar
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door