Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3238950
Ik heb met Chendo hetzelfde probleem sinds Fjurdy overleden is. Die was zijn stabiele factor. Maar dit is niet zo zeer thuis, maar als we op de camping zijn. Hij blaft tegen alles en iedereen die voorbij komt, en 's nachts moet ik hem in de caravan houden met de deur dicht omdat hij anders continu aanslaat. Voorheen sliepen ze gewoon in de tent. Ik heb in juni ook een keer cbd olie gegeven en hij leek wel rustiger. Stom dat ik dat niet elke avond volgehouden heb.
We gaan nu weer en ik ga dit toch weer proberen en dan elke avond.
Door Erna
#3243077
Jet heeft vandaag voor het eerst twee druppeltjes cbd olie gehad, vanmorgen 1 en vanavond 1, en ik vind haar anders. Ze lijkt rustiger. Vanavond heeft ze voor het eerst sinds heel lang rustig op de bank gelegen en zonet voor het slapen gaan hebben we heerlijk geknuffeld zonder dat ik open lig van haar nagels. Ik ben voorzichtig positief omdat ze ook een andere blik in haar ogen lijkt te hebben.
Door Lizzy
#3243091
Erna schreef:Jet heeft vandaag voor het eerst twee druppeltjes cbd olie gehad, vanmorgen 1 en vanavond 1, en ik vind haar anders. Ze lijkt rustiger. Vanavond heeft ze voor het eerst sinds heel lang rustig op de bank gelegen en zonet voor het slapen gaan hebben we heerlijk geknuffeld zonder dat ik open lig van haar nagels. Ik ben voorzichtig positief omdat ze ook een andere blik in haar ogen lijkt te hebben.
Zo dan! Welke CBD olie heb je gekocht voor Jet?
Door zurca
#3243189
Spring ik even in op dit topic...

Ik geef Ziggy sinds een week of 2 ook cbd olie, 4%. Begonnen met 1 druppel per dag en momenteel krijgt ze in de ochtend 2 druppels en in de avond 1 druppel. Ik geef het haar om wat rustiger en minder gestresst te worden. Sinds Tous er niet meer is, is Ziggy buiten en met autorijden erg veranderd. Heel voorzichtig lijken we iets van verbetering te zien. Het is minmaal maar wel wat.
Nu ben ik benieuwd naar wat voor dosering we kunnen toewerken? Ziggy weegt zo'n 20 kilo.
En zou het kunnen zijn dat merk a beter werkt dan merk b?

Fijn Erna dat je met de olie al zo snel resultaat lijkt te zien! Ik duim voor jullie dat het doorzet :-*
Door Erna
#3243241
zurca schreef:Spring ik even in op dit topic...

Ik geef Ziggy sinds een week of 2 ook cbd olie, 4%. Begonnen met 1 druppel per dag en momenteel krijgt ze in de ochtend 2 druppels en in de avond 1 druppel. Ik geef het haar om wat rustiger en minder gestresst te worden. Sinds Tous er niet meer is, is Ziggy buiten en met autorijden erg veranderd. Heel voorzichtig lijken we iets van verbetering te zien. Het is minmaal maar wel wat.
Nu ben ik benieuwd naar wat voor dosering we kunnen toewerken? Ziggy weegt zo'n 20 kilo.
En zou het kunnen zijn dat merk a beter werkt dan merk b?

Fijn Erna dat je met de olie al zo snel resultaat lijkt te zien! Ik duim voor jullie dat het doorzet :-*
Jet krijgt nu 2 druppels op een dag. Het opspringen en blaffen als ze denkt dat ze iets bij de poort hoort is nog wel hetzelfde maar tussendoor lijkt ze rustiger. Ze ligt vaker en beter gewoon lekker te liggen in een mand en drentelt niet meer zo heen en weer. Ik heb ook geen idee of er progressie zou moeten komen naarmate ze langer de druppels krijgt. Voor nu hou ik dit een weekje aan en kijk dan of ik het ga verhogen of niet.

Jet weegt 25 kilo ongeveer.

Ow het blaffen en opspringen lijkt naar mijn idee korter te duren.
Door zurca
#3243480
Wel heel fijn dat je nu al verbetering ziet! Wie weet zet het nog meer door als je de dosering nog wat omhoog brengt?!

Ziggy is enorm gestresst in de auto. Ze trilt, ze hijgt... En als ze denkt dat we in de buurt komen van waar we moeten zijn dan is het gillen, niet piepen...nee gil-len :-X
Dat gillen is nu over en meer wat gepiep en een kong leverworst blijkt ook een wondermiddel te zijn :biggrin2: Trillen doet ze nog, hijgen ook maar naar mate de rit verder gaat ligt ze nu soms wat te dommelen.
Met wandelen lijkt de stress ook minder. Ze schiet nog weleens in de vluchtmodus maar komt er sneller uit en met andere honden gaan iets beter...
Door Parelridder
#3243483
Erna, wat FIJN!

@ Zurca, wat betreft merk een dosering: ik las dat het resultaat per merk verschilt, óók bij een gelijk (opgegeven) percentage. En de benodigde dosering is ook zeer individueel. sommigen reageren heel sterk, anderen niet of nauwelijks. sowieso starten met een lage dosering en heel kalm opbouwen tot het gewenste resultaat, dat lees ik eigenlijk overal. Er kunnen namelijk bijwerkingen zijn, dus de gebruiker moet kunnen wennen aan het middel.
Door Erna
#3243489
Dag 3 inmiddels volgens mij. Blaffen en opspringen is nog hetzelfde maar het duurt korter. Ze is duidelijk beter van humeur. Ze speelt niet alleen weer met grote vriend Vinnie maar ik betrapte haar ook bij het spelen met de puppies. Dat heeft ze al heel lang niet meer gedaan. So far, so good dus. En ze heeft enorme honger. Heeft ze 10 jaar lang niet gehad. :-)

Morgen een druppeltje extra.
Door zurca
#3243523
Parelridder schreef:Erna, wat FIJN!

@ Zurca, wat betreft merk een dosering: ik las dat het resultaat per merk verschilt, óók bij een gelijk (opgegeven) percentage. En de benodigde dosering is ook zeer individueel. sommigen reageren heel sterk, anderen niet of nauwelijks. sowieso starten met een lage dosering en heel kalm opbouwen tot het gewenste resultaat, dat lees ik eigenlijk overal. Er kunnen namelijk bijwerkingen zijn, dus de gebruiker moet kunnen wennen aan het middel.
Ik bouw het inderdaad heel rustig op. Ben nu zo'n drie weken bezig en vandaag voor het eerst 2x daags 2 druppels gegeven ;)
Door Erna
#3245106
We zijn nu ruim een week verder. Jet krijgt nu 4 druppeltjes op een dag. Ze is nog steeds wel wat onrustig maar zeker in mindere mate dan ze was. Ze stopt eerder en wordt niet meer helemaal hyperdepieper. Ze speelt weet met haar grote vriend en dat gaat heel ontspannen, gezellig en gewoon leuk zoals honden met elkaar spelen. Ook speelt ze met de puppies zo nu en dan en geniet daar zichtbaar van. Dat heeft ze nog nooit gedaan.

Als er iemand aan de poort staat dan blaft ze en springt op maar dat doen de anderen ook. Zoals manlief het zegt: ze staat niet meer de boel zo idioot op te naaien. En dat klopt. Ze vindt het tegenwoordig ook fijn om voor het slapen gaan even lekker te knuffelen. Je ziet haar daarvan genieten. Dat was voorheen ook niet zo. Ze is meer ontspannen.

Dus al met al zijn we best tevreden voor nu. Misschien dat we de druppeltjes nog wat gaan verhogen om te zien of we er nog meer effect uit kunnen krijgen maar voorlopig blijft ze even op 4 staan. Er is ook niet meer gevochten sinds ze de druppels krijgt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door