Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ria
#3208523
Ik ben al een paar jaar niet op dit forum geweest maar via het hondenforum werd ik naar hier verwezen. Met dank aan Lizzy dat ik weer in kan loggen... :)

Hierbij mijn vraag:
Onze Airedale van nu 14 maanden heeft waarschijnlijk rechts een verrekte knieband. Als hij een paar minuten gelegen had en hij ging opstaan, dan hield hij zijn rechter achterpoot omhoog. Na een paar stappen gebruikte hij hem wel weer en was er ook bijna niks meer te zien. Afgelopen dinsdag naar de da geweest. Die zag dat zijn achterpoot wat stijf was, heeft hem helemaal onderzocht maar nergens was er een pijnprikkel. Dus dacht hij aan een verrekte knieband. Met een week rust (wat echt niet meevalt met een 14 maanden oude Airedale en ook niet altijd goed ging) en Rimadyl voor een week ( 2x per dag 50 mg) gingen we weer naar huis. Het gaat nu idd beter. Maar zou het een goed idee zijn om hem Traumeel te geven? Hij heeft pijnstillers tot maandagmorgen...
Door Lizzy
#3208542
Het is zeker een heel goed idee om hem Traumeel te geven! Inwendig en ook uitwendig, tenminste, als hij er niet aan likt. Wat ook heel goed werkt bij dit soort trauma's is MSM. Ik zou dan proberen poeder te scoren zonder vulmiddelen en andere troep. Het is erg bitter dus je moet het wel door het eten doen. De helft van de mensendosering kun je gebruiken als dosering.
Door Ria
#3208594
Oke Lizzy, maar moet ik dat dan tegelijk geven of één van beide? Traumeel is wel bij de Tuinen te krijgen en daar hebben ze ook MSM zag ik. Wat betreft de Traumeel wordt het alleen inwendig want elk zalfje zal hij van zijn knie aflikken. Bovendien heeft hij al best weer een dikke vacht.
Door Lizzy
#3208646
Ria schreef:Oke Lizzy, maar moet ik dat dan tegelijk geven of één van beide? Traumeel is wel bij de Tuinen te krijgen en daar hebben ze ook MSM zag ik. Wat betreft de Traumeel wordt het alleen inwendig want elk zalfje zal hij van zijn knie aflikken. Bovendien heeft hij al best weer een dikke vacht.
Je kunt het prima gecombineerd geven. Bij de Tuinen is de MSM van Jacob Hooy puur.
#3209190
Een van mijn boxermeisjes heeft dat ook gehad: pootje omhoog bij het opstaan uit de mand, na een paar passen ging het weer goed. De da heeft schuifladetest etc. gedaan maar kon niets vaststellen. Hij zei toen dat ik een paar dagen aspirine mocht geven, voor de doorbloeding. Ik heb dat gedaan en het werd toen inderdaad beter. Ze heeft er sinds die keer ook geen last meer van gehad.

Beterschap voor je ventje!
Door Ria
#3209214
Dank je wel voor je reactie Anne!
Het gaat gelukkig al beter. Hij loopt weer op 4 poten, ook bij het opstaan. Hij is alleen een beetje stijf nog maar ik heb vandaag weer contact gehad met de da en we mogen het loslopen weer rustig opbouwen. Elke dag 5 minuten langer los en dan weer aan de riem.
Ergens ben ik er nog niet helemaal gerust op, want hij heeft sowieso altijd al een beetje zwabberpoten gehad achter. Dus is het lastig om goed te zien of hij anders loopt. Maar goed, ik doe toch nog maar voorzichtig met hem en hou hem goed in de gaten.
Door petralita
#3209827
Ria schreef:Oke Lizzy, maar moet ik dat dan tegelijk geven of één van beide? Traumeel is wel bij de Tuinen te krijgen en daar hebben ze ook MSM zag ik. Wat betreft de Traumeel wordt het alleen inwendig want elk zalfje zal hij van zijn knie aflikken. Bovendien heeft hij al best weer een dikke vacht.
Heb je een link van de tuinen want in de zoekfunctie kan ik het niet vindend?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door