Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3184324
Ik ben benieuwd, na aardig wat lezen over probiotica waarom iemand voor een bepaald merk kiest?
Lees dat er een verschil is in het aantal stammen en aantal bacteriën.

Maar ook dat veel niet goed werken als het eerst in de maag komt, en dus 'dood' is als het in de darmen komt. Dus is het wel werkzaam als je een capsule openmaakt en door het voer doet?

En welke dosering in welke omstandigheden?
Hoe merk je dat je hond er goed op reageert?
Hoe vaak doe je een kuurtje en hoe lang ga je daar mee door?

Ik heb tijdens langdurig AB gebruik probiotica gebruikt, dus niet enkel erna maar tijdens de hele behandeling.
En doe dit nog steeds als ik eens een kuurtje nodig heb.
En dan eerst even laten staan in wat lauw warm water. Doen jullie dat met de honden ook?
#3184357
Rico schreef:Ik ben benieuwd, na aardig wat lezen over probiotica waarom iemand voor een bepaald merk kiest?
Lees dat er een verschil is in het aantal stammen en aantal bacteriën.

Maar ook dat veel niet goed werken als het eerst in de maag komt, en dus 'dood' is als het in de darmen komt. Dus is het wel werkzaam als je een capsule openmaakt en door het voer doet?

En welke dosering in welke omstandigheden?
Hoe merk je dat je hond er goed op reageert?
Hoe vaak doe je een kuurtje en hoe lang ga je daar mee door?

Ik heb tijdens langdurig AB gebruik probiotica gebruikt, dus niet enkel erna maar tijdens de hele behandeling.
En doe dit nog steeds als ik eens een kuurtje nodig heb.
En dan eerst even laten staan in wat lauw warm water. Doen jullie dat met de honden ook?
De meeste probiotica's zijn maagzuurresistent.

Ik heb werkelijk wel 20 merken geprobeerd. En die deden allemaal wel iets. Maar toen werd mij de Solgar 40+ blabla Acidophilus aangeraden. En dat verschil was ZO groot dat ik nu niks anders meer gebruik. Ik gebruik het alleen bij diarree en bij AB kuren en ik was echt compleet shocked over de werking van de Solgarren toen eerst Leo, daarna ik en daarna Linga aan de AB moest. Werkelijk NUL last van bijwerkingen van de AB. Niet eens diarree. Ik geef het tijdens de AB en na de AB kuur nog een weekje of wat en dan stop ik weer. Ik gooi het zo bij het eten voor de honden en slik zelf de capsules in met een beetje water.
#3187985
Ik ben ook een enorme fan van Solgar. Heb eerst de Multibillion gehad, en daarna overgegaan op de 40+. De reden voor mij jaren geleden was dat ik het nodig had voor Balou, en deze geen lactose verdroeg. De stammen van Solgar waren volgens hun schrijven niet gekweekt op zuivel, en dat gaf voor mij de doorslag.
Nu nog gebruik ik Solgar.
#3318621
Ellen Els en Nina schreef:Ik ga ook solgar 40+ halen, ben benieuwd naar de dosering: kan iemand me vertellen hoeveel een hond van 12 kg mag hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn hond van 7kg geef ik een halve capsule per dag. Ik zou wel beginnen met 1/4 tot 1/3 per dag en na een paar dagen een halve.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door