Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3177358
Ik vind het lief dat jullie zo meedenken maar tav het management en train stuk volg ik de gt. Zij kent Scott en weet hoe hij omgaat met prikkels.
Met haar tips en door ter plekke mijn gevoel te volgen hebben we echt al stappen gemaakt zaterdag. Trainen is leuk maar dat zijn telkens maar korte sets.
Ik gun Scott vooral buiten de trainmomenten wat meer rust in z'n koppie als we daar zijn. Zodat hij gewoon even gaat liggen rusten, een botje kauwen of naar de vogeltjes kijken in de tuin. Ben nu dus vooral op zoek naar ervaringen over eventueel in te zetten middelen.

Ben inmiddels tot een shortlist gekomen:
Zylkene
Puur Nervositeit
Phytonics Strezz
Thundershirt

Bach rescue heb ik al in huis.

Heeft er iemand ervaring met Zylkene?
#3177501
Ik heb zelf met twee katten een heel scala aan rustgevende middellen uitgeprobeerd. Bij de ene hielp niets (probleem was agressie door onzekerheid en pijn) bij de andere (het slachtoffer van die agressie) is het enige dat op een positieve manier wat doet bach resque. Het is geen wondermiddel, zeker niet, maar mijn flesje was in het weekend op en ik had geen nieuw in huis, na een dag brak de hel hier los, dus het doet best wel wat voor hem. Ik vrees dat je zal moeten uitproberen wat voor jouw hond het best werkt al zal geen enkel middel het probleem oplossen, maar het kan wel een goede ondersteuning zijn.
#3177837
Kaela schreef:Wat raad je GT dan aan qua middelen? Het lijkt me dat zij ook de meeste inzicht heeft in wat handig is voor Scott.
in eerste instantie Bach, eventueel Puur erbij.

maar druppels in zijn bek geven is hier een drama en Puur moet ik minstens een week tevoren gaan opbouwen dus daar begin ik niet aan. Bach hou ik achter de hand
frodo quin schreef:Ik heb zelf met twee katten een heel scala aan rustgevende middellen uitgeprobeerd. Bij de ene hielp niets (probleem was agressie door onzekerheid en pijn) bij de andere (het slachtoffer van die agressie) is het enige dat op een positieve manier wat doet bach resque. Het is geen wondermiddel, zeker niet, maar mijn flesje was in het weekend op en ik had geen nieuw in huis, na een dag brak de hel hier los, dus het doet best wel wat voor hem. Ik vrees dat je zal moeten uitproberen wat voor jouw hond het best werkt al zal geen enkel middel het probleem oplossen, maar het kan wel een goede ondersteuning zijn.
Verwacht ook niet dat het ineens over is. Hoop dat het hem in eerste instantie wat meer rust gaat geven op de momenten dat de baby slaapt.

Heb inmiddels Zylkene en een Thundershirt besteld. Ga het eerst proberen met Zylkene. Als het onvoldoende werkt kan ik eventueel het thundershirt of bach inzetten.
#3177981
Bach (kids, want daar zit geen alcohol in) krijgt wolf twee keer per dag in het "soepje" van zijn eten. In de ochtend giet ik een beetje warm water over zijn eten en daar de druppeltjes door, in de avond het lekvocht van zijn eten met een beetje warm water. Je kan ook een beetje kvv soep geven. In de mond druppelen zou hier ook niet op prijs gesteld worden.
#3178032
hannabelgje schreef:Hier gaat het rechtstreeks in de bek met een spuitje. Ik leg dan vantevoren een lekker snackje klaar en ze weet dat als ze het braaf toelaat ze het snackje krijgt.
Scott is niet gevoelig voor omkoping :biggrin2: die gaat onder de tafel of achterin zijn bench zitten en komt er niet meer onder vandaan...
hij vind alles best maar iets smerigs opeten of drinken? No way!

Ga eerst dit eens proberen, kan daarna altijd nog met druppels in de weer
#3181839
Nou, we hebben het achter de rug hoor...

Thuis hebben we al een paar dagen Zylkene gegeven en ik heb bach rescue gegeven net voor we naar m'n moeder gingen omdat het bezoek bij mn vader al heel veel prikkels had opgeleverd. En het ging echt al veel beter. Hij had oog voor wat simpele hersenwerkjes, probeerde niet als een debiel bij de baby te komen en heeft uiteindelijk zelfs nog even ontspannen gelegen toen wij gingen eten.

Hij leek ook te begrijpen dat hij er echt niet naar toe mag, ik voelde dat hij zich soms enorm moest inhouden.

Ook typisch, een neefje aan mijn vaderskant is 11 maanden, hij heeft t mannetje nog nooit gezien en hij was totaal niet interessant ::)
#3181873
Omdat het niet mijn baby is. Mijn zusje wil niet dat hij zo dichtbij komt dat hij haar een lik kan geven. Maar gezien zijn onstuimige gedrag de vorige keren zou ik dat ook niet doen, dan moet er eerst meer rust zijn en die was er niet. Begint nu te komen. Hij zit nu op schoot te kijken als zij ernaast op schoot zit.
Gesnuffeld op een cm of 20 afstand heeft hij wel al vaak gedaan en ook lakentje, luiers en sokjes heeft ie volop aan mogen snuffelen.
#3181897
Fijn dat het achter de rug is en ook best goed gegaan is!

Maar weet je wat ik denk? Niet dat de baby een probleem is, tenslotte zijn andere baby's dat ook niet.
Ik denk dat je zus de boosdoener is dat hij zo getriggerd wordt. Hij voelt haar spanning aan, en dáár kan hij niet mee omgaan.
Zij had een probleem, en hij weet niet hoe hij daar mee moet handelen.
Beetje op een zelfde manier als dat honden heel goed weten wie bang van ze is.
#3181901
Rico schreef:Fijn dat het achter de rug is en ook best goed gegaan is!

Maar weet je wat ik denk? Niet dat de baby een probleem is, tenslotte zijn andere baby's dat ook niet.
Ik denk dat je zus de boosdoener is dat hij zo getriggerd wordt. Hij voelt haar spanning aan, en dáár kan hij niet mee omgaan.
Zij had een probleem, en hij weet niet hoe hij daar mee moet handelen.
Beetje op een zelfde manier als dat honden heel goed weten wie bang van ze is.
Ik weet zeker dat dit niet het geval is.

Zonder mijn hele familiegeschiedenis uit de doeken te doen: deze baby is het meest 'eigen'. Is mijn ogen is dat de crux.

Maar ondanks alle kersttoestanden en aanwezigheid van andere familieleden ging het gisteren al best goed. Zal volgende keer alleen maar beter gaan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door