Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3167682
Zoë is misselijk en geeft over. Ik zou haar wat okugest willen geven. Ik ben bang dat als ik het oplos in water ze het weer uit zal spugen. Hoe geven jullie het?
Door Suzanne
#3167688
Zoals elk pilletje: bek open, in bek doen, bek dichtdoen en over keel wrijven ;-)

Werkt altijd weer.

Soms geef ik het ook door het eten als ik wel denk dat de maag wat van slag is maar als ik toch eten wil geven omdat de hond daar trek in lijkt te hebben ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3167694
hannabelgje schreef: Zoë is misselijk en geeft over. Ik zou haar wat okugest willen geven. Ik ben bang dat als ik het oplos in water ze het weer uit zal spugen. Hoe geven jullie het?
Zo, tjop erin. Eigenlijk moeten ze onder de tong smelten, maarja, geen hond die daarin trapt natuurlijk. Zorg iig voor een schone bek in de zin van..half uurtje vantevoren niks eten.
Door fransbulletje
#3167696
Tussen 2 lepels fijnmalen en dan in de bek gooien, werkt beter dan heel doorslikken omdat het opgenomen wordt door het mondslijmvlies.
Soms doe ik het fijngemalen op lepeltje met paar druppels water dan blazen ze het niet van de lepel af ;-)
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 06 nov 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3167802
Hier eten ze alle pilletjes net als een snoepje , hou t voor de neus bek gaat open en ze slikken het zo door . Hoezo Franse bullen zijn eigenwijs  , klopt wel hoor alleen niet als het eetbaar is
Door Hanny
#3167826
Als ze hier niet goed te pas zijn, dan willen ze niets eten en daar laat ik het bij.
Ongewenste tabletten stop ik diep in de bek, zo ongeveer in de keel.
Wat moet, dat moet.
Heel soms lukt het dan nog wel om die tablet uit de mond te werken en dan laat ik het maar, maar meestal komt de tablet niet terug.
Bij misselijkheid en buikpijn, die wat langer duurt is hier paracetemol favoriet, hoeveelheid netjes uitgemeten en dan een zetpil. Bevalt uitstekend, hond voelt zich wat beter, wil een hapje eten en het leed is geleden. Ik weet, dat er veel tegen is, maar voor spaarzaam gebruik vind ik het een prima oplossing.

Hanny
Door Suzanne
#3167829
Hanny schreef: Als ze hier niet goed te pas zijn, dan willen ze niets eten en daar laat ik het bij.
Ongewenste tabletten stop ik diep in de bek, zo ongeveer in de keel.
Wat moet, dat moet.
Heel soms lukt het dan nog wel om die tablet uit de mond te werken en dan laat ik het maar, maar meestal komt de tablet niet terug.
Bij misselijkheid en buikpijn, die wat langer duurt is hier paracetemol favoriet, hoeveelheid netjes uitgemeten en dan een zetpil. Bevalt uitstekend, hond voelt zich wat beter, wil een hapje eten en het leed is geleden. Ik weet, dat er veel tegen is, maar voor spaarzaam gebruik vind ik het een prima oplossing.

Hanny
NOOIT paracetamol aan een hond geven!!!!
Tegen misseljikheid helpt dat sowieso niet en ik vind het onverantwoord.

Suzanne
Door zurca
#3170853
Het wordt niet aangeraden maar paracetamol kan wel gegeven worden aan honden: Over het algemeen wordt bij de hond als veilige dosering 15mg/kg aangehouden, maximaal 3x daags.
bron; http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/d ... amol-geven

Okugest gaat hier bij geborrel en gerommel in de buik met een stukje kaas naar binnen ::) bij acuut misselijkheid dan los ik het op met wat water in een spuitje en dan zo in de bek. Tussen 2 lepels fijn maken en dan in de bek geeft een "pfrrtttttuffff" en alles vliegt door de kamer :biggrin2:
Door Hanny
#3170862
Zurca, wat aardig, dat je dit vermeld.
Ergens in 2006 heeft er op barfplaats ook een stukje gestaan over pijnstilling, paracetemol en ik meen asperine.
Dat heb ik geprint en zo nodig gebruik ik het, minder dan 15 mg per kilo, een stukje van een zetpil is zo handig.
Het werkt hier heel duidelijk wel als de hond gammel en misselijk is en rekt en strekt.
Het kan me verder niet schelen, er zijn mensen, die vaak dingen beter weten of menen beter te weten, prima ieder zijn gedachte.
Morgen wordt Roos gesteriliseerd en als ze pijnstilling zal krijgen, dan is dat geen paracetemol, dat durf ik niet, maar één of twee keer per jaar een stukje zetpil is voor ons een goede hulp.

Hanny
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door