Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3154486
Ik heb de zalmolie van Grizzly binnen. Wat mij meteen al niet bevalt is dat er op staat "is voor dieren / niet geschikt voor menselijke consumptie". Ik denk dan "want?".
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154493
We hebben de hyposensibilisatie bijna 3 jaar gegeven.
Na het eerste jaar heb ik me nog een jaar laten aanpraten omdat we nog niet op de hoogste dosis zaten.
Daarna moest ik nog even doorgaan want het duurt even voordat het aanslaat.

En na bijna 3 jaar was ik er helemaal klaar mee.

De stap naar vers vlees heb ik vorig jaar augustus gemaakt en dat heeft de allergrootste verandering opgeleverd.
We hadden even wat haperingen omdat hij ook voedselallergieen bleek te hebben.
Inmiddels is het menu wat ik net opschreef alweer bijna een half jaar zijn vaste menu.

Eigenlijk gaat het verder heel goed. De poten zijn niet meer ontstoken geweest en hij heeft geen jeuk meer.
Maar die oren blijven doorgaan. Ik probeer het steeds zo lang mogelijk uit te stellen omdat behandelen weer die ellendige jeuk meebrengt.

Ondanks dat hij een mijtenallergie heeft vind ik dat het in de winter beter gaat dan in de zomer.
Maar ik denk dat dat door het pollenseizoen komt.

Ik hoop dat we het straks voor de winter weer rustig kunnen krijgen en dat ik dan alles kan toevoegen voor de kurkumapasta. Oregano ga ik zeker ook proberen.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154494
[quote="Lizzy"]
Ik heb de zalmolie van Grizzly binnen. Wat mij meteen al niet bevalt is dat er op staat "is voor dieren / niet geschikt voor menselijke consumptie". Ik denk dan "want?".
[/quote]

Oh, hmm dat is inderdaad een beetje vreemd.

Misschien dat je kan vragen waarom dat is?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3154538
[quote="Lizzy"]
Ik heb de zalmolie van Grizzly binnen. Wat mij meteen al niet bevalt is dat er op staat "is voor dieren / niet geschikt voor menselijke consumptie". Ik denk dan "want?".
[/quote]

Dat is wel gek, ja.

Die oren, ging dat beter toen hij groene leem kreeg?
Hope heeft 7 jaar last gehad van zijn oren. En dan bedoel ik echt last in de zin van bijna maandelijks naar de da. Wij geven nu op advies van de holistisch da om de 4 tot 6 weken 2 weken groene leem. Een dessertlepel per dag in die 2 weken.
Sindsdien, nu al 3 jaar, vrij van oorontstekingen. Ik gooi er niets meer in, geen puur oor, maak niets meer schoon, hoef nooit meer naar de da. Slaan mijn ouders het over (om te proberen of het zonder leem ook gaat, is het meteen weer mis.
Door Parelridder
#3154592
[quote="Nero"]
Na overleg met de dierenarts besloten om toch visolie te gaan toevoegen.
Zij adviseerde Primeval omega 3-6-9. (dit verkopen zij zelf)

Ik had echter ook al hele goede verhalen gelezen over doils skin en laatst was er een topic over Grizzly zalmolie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, hebben jullie met 1 van deze 3 ervaring en welke zou je aanbevelen?
[/quote]Ik heb ervaring met Doils Vitaal (en de voorloper er van, ik meen dat 'ie toen 'Senior' heette). Alle 3 mijn honden reageren daar prima op.
De chronisch té droge voeten van mijn oudste hond zijn na (langere tijd) gebruik volledig hersteld.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154593
[quote="Hope"]
Dat is wel gek, ja.

Die oren, ging dat beter toen hij groene leem kreeg?
Hope heeft 7 jaar last gehad van zijn oren. En dan bedoel ik echt last in de zin van bijna maandelijks naar de da. Wij geven nu op advies van de holistisch da om de 4 tot 6 weken 2 weken groene leem. Een dessertlepel per dag in die 2 weken.
Sindsdien, nu al 3 jaar, vrij van oorontstekingen. Ik gooi er niets meer in, geen puur oor, maak niets meer schoon, hoef nooit meer naar de da. Slaan mijn ouders het over (om te proberen of het zonder leem ook gaat, is het meteen weer mis.
[/quote]

Nero heeft ook al zijn hele leven oorontsteking, bijna 7 jaar.

Door het lezen van jouw verhaal met hope ben ik ook de leem gaan proberen.
Hij heeft 2 kuren van 3 weken gehad, de eerste 3 weken van mei en de laatste 3 weken van augustus.
Hij krijgt dan zo'n schepje met die maatlepel.

Ik heb het idee dat het met de oren slechter gaat tijdens de groene leem. zowel de eerste keer als de 2e keer.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154594
Ik ben ook naar een holistisch dierenarts geweest die aangaf dat zijn imuunsysteem op zijn gat lag.
2x acupunctuur gehad en een flesje immuboost en nog iets maar daar weet ik nu de naam niet van.
Bij een derde meting was hij al een stuk opgeknapt en hoefde hij niet meer terug te komen.

De eerste weken dachten we even dat hij lekkerder in zijn vel zat, leek ook wat brutaler buiten. maar om eerlijk te zijn merk ik daar verder geen verschil meer van.

Ik ga hem vandaag lekker wassen met die tea tree shampoo voor zijn jeuk. en ik hoop dat de oren weer snel op de rit zijn zodat ik verder kan met de kurkumapasta.
Kan ik de kurkuma het beste bestellen bij pit &pit? De tuinen heeft het ook van Jacob hooy maar daar staat niet bij dat het biologisch is.

Als ik klaar ben met de pasta ga ik de oregano ook proberen. Het zal allemaal wel wat langer in beslag nemen omdat ik voorzichtig met zijn met nieuwe toevoegingen.

De visolie dan als laatst toevoegen? na de kurkumapasta en oregano of die toch als eerst toevoegen? wat vinden jullie?
Door Lizzy
#3154595
Ik denk dat het echt om het even is, wat je als eerste geeft.

De bio van Pit & Pit is absoluut goed spul. Die van Jacob ken ik niet maar ik zou die van Pit nemen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3154703
Hope had juist tijdens een kuurtje leem prachtige oren. Dus dan gaat hem dat niet worden.

Zelf voegde ik eerst kurkuma toe, zodat je dat gewoon als eerste kan geven. Kurkuma werkt ontstekingsremmend.
Door Hydra
#3154734
Om even terug te komen op Nero's oorproblemen: Heb je wel eens zure oordruppels gebruikt? Owen kreeg deze nadat hij voor de vierde keer in ongeveer 7 maande een oorontsteking had. Er kwamen ook geen bacterieën uit de kweek, maar ik meen dat hij wel last had van gisten. De zure oodruppels vond hij niet leuk, maar na die tijd heeft hij geen oorontsteking meer gehad. :) Een kuur groene leem heeft daar vermoedelijk ook al aan bijgedragen, maar ik zag dat dat bij Nero niks heeft gedaan?
Overigens werkte Puur oor hier ook niet, ik had zelfs het idee dat het averechts werkte. :(
Wat betreft de visolie: ik geef wel doils en ben hier zeer tevreden over, maar ik begrijp je voorkeur voor de zalmolie. :)
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154740
[quote="Hydra"]
Om even terug te komen op Nero's oorproblemen: Heb je wel eens zure oordruppels gebruikt? Owen kreeg deze nadat hij voor de vierde keer in ongeveer 7 maande een oorontsteking had. Er kwamen ook geen bacterieën uit de kweek, maar ik meen dat hij wel last had van gisten. De zure oodruppels vond hij niet leuk, maar na die tijd heeft hij geen oorontsteking meer gehad. :) Een kuur groene leem heeft daar vermoedelijk ook al aan bijgedragen, maar ik zag dat dat bij Nero niks heeft gedaan?
Overigens werkte Puur oor hier ook niet, ik had zelfs het idee dat het averechts werkte. :(
Wat betreft de visolie: ik geef wel doils en ben hier zeer tevreden over, maar ik begrijp je voorkeur voor de zalmolie. :)
[/quote]

Geen idee eigenlijk, welke druppels zijn dat?

De groene leem heeft inderdaad niet geholpen voor zijn oren. maar wel voor zijn poten. Doe zijn sindsdien (een door het veranderen naar vers vlees) niet meer rood en geïrriteerd geweest.

Heb je nu de doils skin variant? staat er op de verpakking misschien wat er precies in zit?
Door Hydra
#3154807
Voor zover ik weet, staan die ingrediënten er niet op...
Zure oordruppels worden eigenlijk niet voor honden gemaakt, de dierenarts heeft me een speciaal recept gegeven welke ik moest inleveren bij een gewone apotheek. Zo te ruiken zat er o.a. azijn in, dus ergens vermoed ik dat je ze ook zelf zou kunnen maken.
Gebruikersavatar
Door joel
#3154860
Nero schreef: Geen idee eigenlijk, welke druppels zijn dat?

De groene leem heeft inderdaad niet geholpen voor zijn oren. maar wel voor zijn poten. Doe zijn sindsdien (een door het veranderen naar vers vlees) niet meer rood en geïrriteerd geweest.

Heb je nu de doils skin variant? staat er op de verpakking misschien wat er precies in zit?
Ik heb het doosje nog , maar staat geen ingrediënten lijst op
Gebruikersavatar
Door Nero
#3154924
[quote="joel"]
Ik heb het doosje nog , maar staat geen ingrediënten lijst op
[/quote]

Ah dat is jammer, bedankt voor het kijken!

Ik ga eens kijken of ik ze een mail kan sturen om er toch achter te komen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door