Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3162361
OK, nou, deel -tig :biggrin2:

De verhouding DHA en EPA is niet belangrijk. Vroeger werd wel gezegd dat deze (EPA:DHA) 4:1 moest zijn maar daar zijn ze al lang weer van terug (dat was ooit een studie in Engeland, die dat beweerde).

Verder heb ik een rapport van Grizzly gekregen die aantoont dat er lagere concentraties dioxine en PCB's in hun product zitten dan is toegestaan (ze worden hierop zeer regelmatig gecontroleerd door EU veterinarian administration). Helaas kan ik het rapport niet openen dus ik heb om een ander format gevraagd. Overigens gaf Grizzly aan dat het bij de zalm uit de Pacific ook geen probleem is, deze vervuiling. En ik heb op Internet gezocht naar de life-cycle van deze zalm en deze zalm zwemt enkele jaren in Bering sea and Gulf of Alaska en kennelijk zijn die minder vervuilt. In ieder geval blijft het dus onder van wat mag. Dit artikel bevestigt dat: http://articles.mercola.com/sites/artic ... almon.aspx

Ik heb ook de vervuiling van Doils en Grizzly naast elkaar gelegd. Komt tie:

Toegestaan Doils Grizzly
Arsenicum: <0.1 <0.05 <0.1
Lood: <0.1 <0.02 <0.05
Kwik <0.1 <0.005 <0.005
Cadium <0.1 <0.006 <0.01

Nou, Doils scoort hier en daar lager maar beide scoren onder wat is toegestaan. Als je dan bedenkt dat Doils deze onderstaande processen ondergaan heeft en Grizzly niks aan reinigingsprocessen heeft ondergaan:

De volgende procedures worden gebruikt om onze producten te zuiveren:
Ontzuring
Zuivering
Winterisatie
Bleken
Desodorisatie
Mengen
Ethylering
Distillatie
TG-reactie
Drummen onder N2O

dan kies ik persoonlijk eerlijk gezegd op dit gebied liever voor Grizzly. Ik vind een zo min mogelijk bewerking en toch schone olie wel prima eigenlijk.
Door Jantina
#3162366
Geen wetenschappelijke aanvulling maar hier werd doils niet smakelijk gevonden en konden ze er ook niet tegen. Met Grizzly nu geen problemen.
Ik vond het zelf ook stinken, het moest in de koelkast bewaard worden, nou echt met meerdere zakjes erom. Grizzly staat niet geurend op t aanrecht...
Dat is dan toch vreemd?
Door Lizzy
#3162403
Jantina schreef: Geen wetenschappelijke aanvulling maar hier werd doils niet smakelijk gevonden en konden ze er ook niet tegen. Met Grizzly nu geen problemen.
Ik vond het zelf ook stinken, het moest in de koelkast bewaard worden, nou echt met meerdere zakjes erom. Grizzly staat niet geurend op t aanrecht...
Dat is dan toch vreemd?
Nou, ik bewaar Grizzly dus in de koelkast. En het komt er prima uit, nog steeds goed te doseren. Terwijl Doils dus echt een vieze vette bende werd, die bovendien inderdaad meurde (ondanks de desodorisatie). Nou kreeg Linga jeuk van Doils (en van Solgar en van HEMA), dus ik ben toen radicaal met alle visolie gestopt en dacht "dikke loeloe, ze eten hier goed genoeg". Omdat ik toch wel twijfel of ze voldoende omega 3 binnen krijgen, heb ik Grizzly gekocht (ook naar aanleiding van een zeer positief verhaal over wilde zalmolie voor mensen van Dr. Mercola). Linga krijgt geen jeuk van Grizzly.
Door Parelridder
#3162434
Lizzy schreef: Ik heb ook de vervuiling van Doils en Grizzly naast elkaar gelegd. Komt tie:

Toegestaan Doils Grizzly
Arsenicum: <0.1 <0.05 <0.1
Lood: <0.1 <0.02 <0.05
Kwik <0.1 <0.005 <0.005
Cadium <0.1 <0.006 <0.01

Nou, Doils scoort hier en daar lager maar beide scoren onder wat is toegestaan. Als je dan bedenkt dat Doils deze onderstaande processen ondergaan heeft en Grizzly niks aan reinigingsprocessen heeft ondergaan.
Bedankt voor de info tav de vervuiling in Grizzly! Ik begrijp dat ze de hoeveelheid dioxines en pcb in Grizzly niet bekend zijn.
Ik vind zelf de mate van vervuiling tussen de overige 4 verontreinigende stoffen wel behoorlijk verschillen. Arsenicum het dubbele waarmee het 't máximaal toegestane voor mensen bereikt is, lood 2,5 keer zo veel en cadmium het dubbele. Wel fijn dat ze bij beiden niet bóven het maximaal toegestane voor mensen komt!
Als je de olie gebruikt als 'aardigheidje', voor zo nu en dan, zal het verschil in verontreiniging weinig uitmaken denk ik. Als je het dagelijks geeft, volgens geadviseerde dosering, dan vind ik het verschil groter: Van Doils heeft mijn hond 2,8 ml p.d. nodig, van Grizzly 10,5 ml. Dat is 3,75 maal zo veel (en daarmee benaderd Grizzly dan de hoeveelheid EPA die in de Doils dosis zit). Middels een dosering die 3,75 maal zo hoog ligt, is ook de hoeveelheid verontreinigende stoffen die toegediend wordt - los van het genoemde onderlinge verschil bij gelijke hoeveelheden - bijna 4 maal zo hoog. Wanneer ik beiden dus op dezelfde wijze in zet (dagelijks gebruik volgens aanbevolen hoeveelheid) levert dat een verschil op van ca. 7,5 maal zo veel t.a.v. cadmium en arsenicum en mbt lood 9,4 keer zo veel.
Door Jantina
#3162435
Zou Doils dan geconcentreerder zijn oid? Mijn honden jeukden zich ook het ongans ervan. Maar kan me idd herinneren dat ik dat met een klein spuitje doseerde en nu van Grizzly een flinke pompdosering. Als het geconcentreerder zou zijn (wat de mindere benodigde hoeveelheid zou verklaren) kom je toch ook weer niet uit met je gehaltes?
Door Lizzy
#3162436
Parelridder schreef: Bedankt voor de info tav de vervuiling in Grizzly! Ik begrijp dat ze de hoeveelheid dioxines en pcb in Grizzly niet bekend zijn.
Ik vind zelf de mate van vervuiling tussen de overige 4 verontreinigende stoffen wel behoorlijk verschillen. Arsenicum het dubbele waarmee het 't máximaal toegestane voor mensen bereikt is, lood 2,5 keer zo veel en cadmium het dubbele. Wel fijn dat ze bij beiden niet bóven het maximaal toegestane voor mensen komt!
Als je de olie gebruikt als 'aardigheidje', voor zo nu en dan, zal het verschil in verontreiniging weinig uitmaken denk ik. Als je het dagelijks geeft, volgens geadviseerde dosering, dan vind ik het verschil groter: Van Doils heeft mijn hond 2,8 ml p.d. nodig, van Grizzly 10,5 ml. Dat is 3,75 maal zo veel (en daarmee benaderd Grizzly dan de hoeveelheid EPA die in de Doils dosis zit). Middels een dosering die 3,75 maal zo hoog ligt, is ook de hoeveelheid verontreinigende stoffen die toegediend wordt - los van het genoemde onderlinge verschil bij gelijke hoeveelheden - bijna 4 maal zo hoog. Wanneer ik beiden dus op dezelfde wijze in zet (dagelijks gebruik volgens aanbevolen hoeveelheid) levert dat een verschil op van ca. 7,5 maal zo veel t.a.v. cadmium en arsenicum en mbt lood 9,4 keer zo veel.
Verder heb ik een rapport van Grizzly gekregen die aantoont dat er lagere concentraties dioxine en PCB's in hun product zitten dan is toegestaan (ze worden hierop zeer regelmatig gecontroleerd door EU veterinarian administration). Helaas kan ik het rapport niet openen dus ik heb om een ander format gevraagd. Overigens gaf Grizzly aan dat het bij de zalm uit de Pacific ook geen probleem is, deze vervuiling. En ik heb op Internet gezocht naar de life-cycle van deze zalm en deze zalm zwemt enkele jaren in Bering sea and Gulf of Alaska en kennelijk zijn die minder vervuilt. In ieder geval blijft het dus onder van wat mag. Dit artikel bevestigt dat: http://articles.mercola.com/sites/artic ... almon.aspx
Door Parelridder
#3162438
Jantina schreef: Zou Doils dan geconcentreerder zijn oid? Mijn honden jeukden zich ook het ongans ervan. Maar kan me idd herinneren dat ik dat met een klein spuitje doseerde en nu van Grizzly een flinke pompdosering. Als het geconcentreerder zou zijn (wat de mindere benodigde hoeveelheid zou verklaren) kom je toch ook weer niet uit met je gehaltes?
De Grizzly bevat per ml 83mg EPA en 110mg DHA. Ik gebruik Doils Vitaal. Dit bevat per ml: 62% Omega-3 vetzuren, waarvan 410 mg EPA, 160 mg DHA, 20 mg ETA, Vitamine-E (alca-tocopherol) 1%. Doils zal dus vermoedelijk geconcentreerder zijn, maar in ieder geval is de hoeveelheid EPA per ml veel lager.
Gebruikersavatar
Door joel
#3162632
Lizzy schreef: En in het kader van de verhoudingen DHA en EPA is dit ook een interessant verhaal: https://www.psychologytoday.com/blog/in ... pa-and-dha
Interessant artikel, moest me er wel even doorheen worstelen :D maar bevestigt wel ons opgezet plan voor Qadir, meer EPA dan DHA ivm ontstekingen (onderaan in het artikel), die heeft hij sinds we de visolie gebruiken ook niet meer gehad!
Nero schreef: Ik heb een hele tijd geprobeerd het onder controle te houden met puur oor, maar de oorontsteking komt daar toch door heen.
De oren maakte ik dan schoon met die doekjes van beaphar.
Het klinkt gek, maar ik heb wel het idee dat het daardoor langer duurde voordat het terugkwam dit keer.

Op het moment is het niet best met zijn oren dus hij krijgt nu Auribiotic. (Aurizon en dermiel druppels werken hier ook niet)
Helaas reageert hij hier nu weer op door de hele dag te krabben, er zit dus iets in waar hij niet tegen kan.
We hebben een vermoeden dat dit de antibiotica is.

Daarnaast krijg ik per vandaag een oorreiniger omdat de Auribiotic beter werkt wanneer de oren schoon zijn.
En we gaan de schoonmaakdoekjes van beaphar vervangen door MalAcetic doekjes.

Ik heb wel de Espree Tea Tree & Aloe Shampoo gekocht om hem daar nu mee te wassen in de hoop dat dat iets voor zijn jeuk gaat doen.

Ik kan pas verder met toevoegen als de oren weer onder controle zijn en de jeuk weg is.
dus misschien werkt dat bij jullie ook? meer EPA dan DHA?


Nu is me ook verteld dat de visolie de bloedvaten verwijdt, maar dat kan ik er dan weer niet uit het artikel halen....Iemand die daar antwoord op weet?
Jantina schreef: Zou Doils dan geconcentreerder zijn oid? Mijn honden jeukden zich ook het ongans ervan. Maar kan me idd herinneren dat ik dat met een klein spuitje doseerde en nu van Grizzly een flinke pompdosering. Als het geconcentreerder zou zijn (wat de mindere benodigde hoeveelheid zou verklaren) kom je toch ook weer niet uit met je gehaltes?
gelukkig hier geen last van, en hij krijgt toch een flinke sloot, 5 (soms 6) ml per dag om zijn benodigde EPA en DHA binnen te krijgen
Laatst gewijzigd door joel op vr 16 okt 2015, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3162701
joel schreef: dus misschien werkt dat bij jullie ook? meer EPA dan DHA?
Ik heb vorige week vrijdag de doils skin binnen gekregen. Ik heb de keuze voor deze olie puur op gevoel gemaakt. Voor Nero is het niet alleen aanvullende voeding.

Ik merk nu nog geen verschil maar we zetten gewoon nog even door.
Gebruikersavatar
Door joel
#3163191
Nero schreef: Ik heb vorige week vrijdag de doils skin binnen gekregen. Ik heb de keuze voor deze olie puur op gevoel gemaakt. Voor Nero is het niet alleen aanvullende voeding.

Ik merk nu nog geen verschil maar we zetten gewoon nog even door.
Hoop dat het met de tijd beter gaat, ga voor jullie duimen!!
Door Eef+Stippels
#3163569
Wijzelf en de honden gebruiken omega 3 van Opti3:
http://opti3omega.com/

Deze omega 3 wordt uit (gekweekte) algen gemaakt en niet van vis, daardoor zit er geen kwik, dioxine of andere vervuiling in.

Er zit per capsule 150 mg EPA en 250 mg DHA in. Ze eten ze hier uit de hand als snoepje.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3166680
ik lees ook al even mee maar ben om verschillende redenen op zoek naar goede visolie.
Ten eerste voor Bandit de border loopt wat stram leeftijd ook denk ik
Ten tweede droge huid bij de andere 2
Voor mezelf ook eigenlijk zelfde reden als Bandit
En voor mijn zoon van 11 voor concentratie problemen (hersenvoedsel dus) ik wil hem niet aan andere rotzooi hebben
Dus ja eigenlijk dus vraag kan je voor dit gewoon 1 soort visolie in zetten? En lees ook dat voor de honden alleen de omega 3 voldoende is maar geld dat ook voor mij en zoontje? Wij eten niet vaak vlees, mijn zoontje lust zeer beperkt groente en fruit ,en geen vloeibare visolie dat word zeker niks  :-\
Laatst gewijzigd door kiara op zo 01 nov 2015, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door