Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door inge58
#3059447
Wat kan ik Music extra geven om zijn weerstand weer een beetje op peil te krijgen.
Hij heeft voor 15 dagen antibiotica,dus een goede probiotica?
Maar welke?
En het liefst in poedervorm,want ik heb al moeite met de pillen naar binnen te krijgen die hij hebben moet nu.
Door Martine-Tom
#3059459
Ik zou dat zeker even met een da overleggen die verstand van pancreatitis heeft, probiotica wil wel eens voor verergering van de klachten zorgen namelijk.
Door hamada
#3059583
Een paar jaar geleden zijn menselijke pancreatitis patienten  die mee deden met een onderzoek naar probiotica overleden. Ze zijn toen ook gestopt met dat onderzoek omdat klaarblijkelijk de combi pancreatitis met probiotica niet echt een veilige is :-X
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3076741
Je zoekt een boost voor het immuun systeem , dan zou je kurkuma kunnen overwegen...
Ik geef mijn hond [bijna 15 jaar, kruising boxer] sinds 3 weken de zogenaamde ''golden paste'' en ik zie zoveel veranderingen!
Allemaal rare bobbels die we niet meer hebben laten onderzoeken vanwege de leeftijd , verdwijnen. De zwarte plekken in haar huid , wat melanomen zouden zijn , worden kleiner. Ze wordt duidelijker actiever.Ze krijgt nog steeds haar supplement tegen de artrose.
Ze is bekent met EPI[gebruikt hiervoor zymoral en momenteel super enzymes van now] , en nierinsufficientie [licht vlees en kippenbotten als calciumbron] , en lijkt tot nu toe de golden paste prima te verdragen.
Ze drinkt zelfs wat minder.
Doofheid en slechte zicht verbeterd helaas niet , maar zoals ze er nu bij loopt kan ze nog wel een poosje mee!!!
Door Lizzy
#3076780
inge58 schreef: Wat kan ik Music extra geven om zijn weerstand weer een beetje op peil te krijgen.
Hij heeft voor 15 dagen antibiotica,dus een goede probiotica?
Maar welke?
En het liefst in poedervorm,want ik heb al moeite met de pillen naar binnen te krijgen die hij hebben moet nu.
Ik weet niet of het bij alvleesklierproblemen gegeven kan worden (dat moet je dan even na gaan) maar je in mijn ogen na de AB eerst moeten ontgiften. En dat zou goed kunnen met bijv. Cat's Claw. En Mariadistel. Daarna zou je de darmen moeten gaan ondersteunen en dat kan alleen goed met probiotica dus dat is "even heel jammer" dat dit niet kan bij jouw hond.... Maar, je kunt misschien wel biologische vuile pens en yoghurt met bacterie culturen aan je hond geven? Of kan zelfs dat niet bij pancreasproblemen? Verder zou je daarna kunnen ontgiften met chlorella. En daarna opbouwen met een paar weekjes extra vitamines en mineralen.
Door Lizzy
#3076783
Ik vond dit: http://diet.ygoy.com/2011/08/08/what-ar ... creatitis/

Paardenbloem mag je gebruiken bij pancreasontstekingen en het werkt ook heel goed ontgiftend. En sterker nog, het zou een gunstige werking hebben op de pancreas. Dus ik zou voorzichtig wat paardenbloem gaan geven.

Cat's Claw mag, maar kan interactie hebben met medicijnen.

Van Mariadistel lees ik eigenlijk alleen dat dit heel goed werkt bij pancreas ontstekingen dus dat is dan ook dubbel ideaal voor jouw hondje misschien?!

Chlorella mag ook gegeven worden bij pancreasproblemen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door