Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3117705
Lizzy schreef: Maar hoe werkt dat dan als anti vlooien middel? Wrijf je je hond er mee in ofzo? En qua omgevings-poeder geeft het natuurlijk een zooitje in huis...?
Ja het is wel nogal bewerkelijk. Het is een soort ultra fijn poeder. De scherpe deeltjes kunnen door de harde schild van luizen en vlooien doordringen en drogen ze daardoor uit. Wanneer de hond of kat dus vlooien heeft wrijf je ze ermee in en de aanwezige vlooien gaan bij aanraking met het poeder dood.

Wat ik niet weet is of je de diatom. aarde die je in je huis en rond de mand strooit veilig kan opzuigen met de stofzuiger. Nadat ik een keer (na een gouden tip) een matras heb volgegooid met soda en dat met stofzuiger heb proberen op te zuigen, wat me een stofzuiger heeft gekost (en bijna brand :-X) heb ik het nog niet durven uitproberen.
Door flodder en dwarrel
#3118154
ik gebruik het al een hele tijd in het kippenhok en voorheen ook konijnenhok in het strooisel en strooi het ook onder in de kattenmandjes zodat ze heel licht met het poeder in aanraking komen en de vlo die daar eitjes wil leggen er ook aan gaat

toen ik Twister mijn jongste hond vorig jaar uit een belgisch asiel opgehaald had bleek zij onder de vlooien te zitten en heb ik het flink in de hondenvachten gewreven ook gezien de vlooienallergie van Dwarrel en ook in de stofzuiger opgezogen en in de kussens van de hondenmand en de vlooienexplosie is gelukkig uitgebleven en de stofzuiger doet het nog steeds  :)

de auto heb ik met de spuitbus behandeld.
de honden heb ik na 1,5 dag gewassen omdat ik er wel erg mee had staan poederen en het toch  een uitdrogend effect heeft op de huid

anders doe ik wat op m'n handen, gooi ze weer leeg en wat dan nog aan m'n handen zit wrijf ik door de vacht
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3118156
flodder en dwarrel schreef: ik gebruik het al een hele tijd in het kippenhok en voorheen ook konijnenhok in het strooisel en strooi het ook onder in de kattenmandjes zodat ze heel licht met het poeder in aanraking komen en de vlo die daar eitjes wil leggen er ook aan gaat

toen ik Twister mijn jongste hond vorig jaar uit een belgisch asiel opgehaald had bleek zij onder de vlooien te zitten en heb ik het flink in de hondenvachten gewreven ook gezien de vlooienallergie van Dwarrel en ook in de stofzuiger opgezogen en in de kussens van de hondenmand en de vlooienexplosie is gelukkig uitgebleven en de stofzuiger doet het nog steeds :)

de auto heb ik met de spuitbus behandeld.
de honden heb ik na 1,5 dag gewassen omdat ik er wel erg mee had staan poederen en het toch een uitdrogend effect heeft op de huid

anders doe ik wat op m'n handen, gooi ze weer leeg en wat dan nog aan m'n handen zit wrijf ik door de vacht
Oh super! Dan waag ik mijn stofzuiger er ook aan! :)
Door flodder en dwarrel
#3118164
Sarah5 schreef: Oh super! Dan waag ik mijn stofzuiger er ook aan! :)
ik heb mijn stofzuiger bij t stofzuigerhuis vandaan en gevraagd om 1 die tegen zand kon gezien de hobby van Dwarrel.......van alle stofzuigers in die winkel bleven er toen maar 2 over....een dyson en degene die ik nu heb...gezien het prijsverschil van 100 euri was de keuze toen vrij makkelijk :biggrin2:

dus voorzichtig met jouw stofzuiger!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door