Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Bolle
#3246047
Ik heb de 2,75% van Jacob en Hooy , deze gebruik ik nu het langste. Heb ook andere merken gehad waarvan 5% het hoogste percentage was:)
Door fransbulletje
#3246051
Ik heb voor Hugo ook de 2,75% CBD olie van Jacob Hooy gekocht.

Las op veel CBD facebookgroepen dat de Jacob Hooy niet goed zou zijn maar er staat niet bij waarom het niet goed zou zijn.

Er worden dan linken gegeven naar vage webshops met allerlei testen maar daar krijg ik ook geen goed gevoel bij.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3246196
zurca schreef:Hoe geven jullie de druppels? Door het voer, rechtstreeks in de bek, stukje brood?
Aquilo en Estrella likken het zo op. dus hoeft bij hun nergens doorheen :)
Door zurca
#3246200
Aquillo schreef:Aquilo en Estrella likken het zo op. dus hoeft bij hun nergens doorheen :)
Ohw dat is heel makelijk....
Dat gaat Ziggy niet doen. Ik gaf het haar eerst op een stukje brood, meerdere stukje brood en dan op 1 de druppels. Nou dat stukje bleef dan mooi liggen. Nu doe ik het op haar eten en dan gaat het wel naar binnen. Maar ik ben benieuwd of dat de werking nog beinvloed. Of zo in de bek beter zou zijn.
Door hamada
#3246207
fransbulletje schreef:Ik heb voor Hugo ook de 2,75% CBD olie van Jacob Hooy gekocht.

Las op veel CBD facebookgroepen dat de Jacob Hooy niet goed zou zijn maar er staat niet bij waarom het niet goed zou zijn.

Er worden dan linken gegeven naar vage webshops met allerlei testen maar daar krijg ik ook geen goed gevoel bij.
Jacob Hooy is qua percentage aan de lage kant vandaar dat bij ernstige kwalen vaak gekozen wordt voor 4% of hoger.
Hier heb ik goede ervaringen met de organische cbd olie 4% van Zamnesia. Maar als je een lager percentage neemt kom je met de juiste dosering ook aan goede hoeveelheid cbd.
Door fransbulletje
#3246211
hamada schreef:Jacob Hooy is qua percentage aan de lage kant vandaar dat bij ernstige kwalen vaak gekozen wordt voor 4% of hoger.
Hier heb ik goede ervaringen met de organische cbd olie 4% van Zamnesia. Maar als je een lager percentage neemt kom je met de juiste dosering ook aan goede hoeveelheid cbd.
De linken die werden vermeld verkochten Cbd olie met dezelfde sterkte ook 2,75%.
Ik geef de olie in een stukje dubbel gevouwen brood
Door tt-tjes
#3246592
Dat is wat ik me afvraag. Welke cbd olie is goed. De ene heeft goede ervaring met Jacob hooy, de ander met zamnesia en weer een ander met de olie van de headshop. Ik heb nog wat zamnesia 4% van een collega gekregen en die ga ik eerst proberen bij Chendo. Werkt dat niet dan ga ik toch een keer bij de headshop een hoger percentage bestellen denk ik.
Maar wat is wijsheid hè.
Door hamada
#3246779
Ik merk gewoon verschil tussen de verschillende soorten/merken. Spike reageerde goed met zijn epilepsie op de olie van Brigit Bleijenberg, Joy weer minder met haar zenuwpijn. Voor mijn migraine doet de olie van Brigit niets, die van Zamnesia wel. En het is beide 4%. Dus lijkt me dat uitproberen op effect het verstandigst is.
Door Bolle
#3251016
Ik kom net terug van de dierenarts omdat ze al twee dagen extreme diarree heeft. We hebben dus nog eens een echo gemaakt. Toen vorig jaar de diagnose gesteld werd zat er een 8cm metende agressieve met kloppend bloedvat wel doorvoede tumor. Toen we een paar maanden later terug gingen bleek die gekrompen te zijn tot maar liefst 3,8cm!!!! Op een korte tijd dus gehalveerd. Dat heeft ze ons toen niet zo expliciet verteld (wel dat ie 'zeker niet gegroeid was!", ik denk dat ze ons geen valse hoop wilde geven ze wist ook niet dat we CBD olie gebruikte) Nu vandaag is de tumor terug gegroeid tot een 6cm dus ik ga de CBD olie terug opvoeren (ik had wat afgebouwd van ongeveer een 15 druppels per dag naar iets van 7, ze zeiden me namelijk dat dat wel heel erg veel was en de meesten geven maar een druppel of twee, drie) De tumor ziet er wel "slaperig" uit, niet agressief doorvoed, kloppend bloedvat is ook niet meer te zien. Lijkt een beetje alsof die tumor het wel fijn vind van daar te zitten maar verder niet veel doet dan er alleen maar zitten. hahahaha. Haar darmen zijn weer compleet spastisch maar heeft verder dus niets met de lymfetumor te maken, ze heeft altijd al serieuze spijsverteringsproblemen gehad en waarschijnlijk toch weer ergens iets kunnen scoren dat ze niet mag eten en wat ik niet gezien heb.... Soit. Ohja, ze moet toch weer op dieet want voor een kankerpatient is ze van 34 kilo (wat al aan de dikke kant was) naar een 43!!!! kilo gegaan :o Allemaal vet, was te zien op de echo.... Ja wij dachten ze is toch terminaal laat ze maar lekker eten. Minder voeren was ook geen optie want dan raakt die spijsvertering weer in de war (zit er precies een alien in haar buik lawaai te maken, wordt ze misselijk en wil ze niet meer eten) Dus nu proberen met drie keer per dag te voeren maar minder in totaal alles onder controle te houden en hopelijk een beetje afvallen.... Oh en de ontsteking in de darmen nu weer oplossen natuurlijk
Door Lizzy
#3251040
Wat een spectaculair resultaat was dat, de eerste keer met de CBD. Ik zou het ook lekker opvoeren ja. En vooral zonder koolhydraat voeren. Sterkte met het laten afvallen van haar, hopelijk brengt dat ook weer veel rust op de darmen!
Door Bolle
#3251066
Hihi dank :) Ja ik schrok daarjuist ook van dat resultaat. Ik ga ook maar weer overschakelen naar de 5% ipv de 2,75%. Met die eerste zijn we indertijd begonnen.

Jammer genoeg is dit zo de uitzondering-op-de-regel-hond die absoluut geen rauw wil eten... Ik heb ze jaaaaaaren geleden toen ik over voeding begon te lezen willen overzetten van brok op rauw maar dat was zonder succes. Toen al ging ze extreem aan de dunne (maar echt aanhoudende chronisch groen grijzig bruine waterkak die er gewoon uitliep waar je bij stond) en na een lange maand van ondergescheten bench en huis horror heb ik het toen maar opgegeven. Ze wil het ook echt pertinent niet eten. Raar he? Dus dit is zo een Hills z/d hond, koolhydratenrijk dus. Toen ze pas ziek werd moest ze rauwe gemalen pancreas-kalkoen eten maar dat kotste ze even snel uit als dat we het erin duwde. Dus toen maar synthetische pancreas pillen voor mensen gehaald (die ook wel hielpen gelukkig)
Ik wil helemaal niet een "ja maar mijn hond kan alleen op brok!" mens zijn, want ik geloof eigenlijk helemaal niet zo in brok, maar mijn hond is het niet met me eens :p De puppy gelukkig wel, die kvv't zonder problemen.

Overigens ook leuk, toen de diagnose van kanker gesteld werd zei ik in bijzijn van de veearts tegen de hond dat we dan maar wietolie moesten gaan proberen. Wat meteen door mijn veearts werd onderuit gehaald dat je niet in die charlatan verhalen moest geloven. Ik speelde het spelletje maar mee en zei dat het maar voor te lachen was, tuurlijk is dat allemaal bullshit... Sinds augustus weet ze dus dat we ze al die tijd op de been zijn aan het houden met die CBD.... EN (nu komt het) nu heeft ze het ook een andere terminale kankerpatient van haar aangeraden om te gaan doen. Omdat ons verhaal zo bijzonder was/is :) jeeeeej :biggrin2:
Door Lizzy
#3251236
Bolle schreef:Hihi dank :) Ja ik schrok daarjuist ook van dat resultaat. Ik ga ook maar weer overschakelen naar de 5% ipv de 2,75%. Met die eerste zijn we indertijd begonnen.

Jammer genoeg is dit zo de uitzondering-op-de-regel-hond die absoluut geen rauw wil eten... Ik heb ze jaaaaaaren geleden toen ik over voeding begon te lezen willen overzetten van brok op rauw maar dat was zonder succes. Toen al ging ze extreem aan de dunne (maar echt aanhoudende chronisch groen grijzig bruine waterkak die er gewoon uitliep waar je bij stond) en na een lange maand van ondergescheten bench en huis horror heb ik het toen maar opgegeven. Ze wil het ook echt pertinent niet eten. Raar he? Dus dit is zo een Hills z/d hond, koolhydratenrijk dus. Toen ze pas ziek werd moest ze rauwe gemalen pancreas-kalkoen eten maar dat kotste ze even snel uit als dat we het erin duwde. Dus toen maar synthetische pancreas pillen voor mensen gehaald (die ook wel hielpen gelukkig)
Ik wil helemaal niet een "ja maar mijn hond kan alleen op brok!" mens zijn, want ik geloof eigenlijk helemaal niet zo in brok, maar mijn hond is het niet met me eens :p De puppy gelukkig wel, die kvv't zonder problemen.

Overigens ook leuk, toen de diagnose van kanker gesteld werd zei ik in bijzijn van de veearts tegen de hond dat we dan maar wietolie moesten gaan proberen. Wat meteen door mijn veearts werd onderuit gehaald dat je niet in die charlatan verhalen moest geloven. Ik speelde het spelletje maar mee en zei dat het maar voor te lachen was, tuurlijk is dat allemaal bullshit... Sinds augustus weet ze dus dat we ze al die tijd op de been zijn aan het houden met die CBD.... EN (nu komt het) nu heeft ze het ook een andere terminale kankerpatient van haar aangeraden om te gaan doen. Omdat ons verhaal zo bijzonder was/is :) jeeeeej :biggrin2:
Welk merk had je voor de Jacob Hooy?

Helaas zijn er honden bij wie het overschakelen naar vers niet lukt.... Jammer wel dat ze Hill's met koolhydraten eet. Dat is bij kanker nou niet geweldig. Volgens mij heeft Hill;s ook een meukje zonder koolhydraat trouwens!

Ik vind het heel bijzonder ja, dat ze een kankerpatient aan heeft geraden CBD olie te gaan geven. Behoorlijk uniek!
Door Bolle
#3251245
Ik had de allereerste keer bij de Appolyon besteld ,de cib'day (uit de dierencategorie) maar die was maar 2,3% en toen die op was (heel snel, ik gaf ze drie keer per dag meer dan een halve pipet denk ik :biggrin2: ) hebben we een paar flesjes van onderstaande opgemaakt. Ik denk dat het merk Cannapower is, dat is alleszins wel de distribiteur

Ze krijgt overigens de Hills prescription diet z/d voor allergie gevoelige honden met spijsverteringsproblemen. Ik durf nu ook niets meer aan het voer te veranderen want van deze kakt ze hele mooie vaste goed gekleurde drollen en heeft ze geen last van jeuk.

Afbeelding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door